اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات عباس آخوندی درباره تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده



اخبار,اخبار اقتصادی,تسهیلات نوسازی و بازسازی


 اخبار اقتصادی - تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده بیشتر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال هماهنگی با بانک مرکزی برای اختصاص دادن مقدار زیادی از اعتبارات پیش بینی شده در بخش مسکن به نوسازی و بازسازی خانه های درون بافت های تاریخی هستیم

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بازگرداندن زندگی به بافتهای تاریخی کشور گفت: تسهیلات نوسازی و بازسازی چنین بافتهایی افزایش می یابد.

به گزارش اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی؛ عباس آخوندی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بافتهای تاریخی و فرسوده استان بوشهر با بیان اینکه چنین بافتهایی از لحاظ مادی و فرهنگی دارای اهمیت هستند اظهار داشت: بافتهای تاریخی از یک سو دارای خدمات زیربنایی لازم هستند و از سوی دیگر مردم نسبت به آنها حس تعلق تاریخی دارند.

وی افزود: احیای بافتهای تاریخی علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی بسیار گسترده است، از نظر فرهنگی هم در راستای سیاستهای ملی قرار می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تا حد ممکن توسعه بخش مسکن باید درون بافتهای تاریخی و قدیمی اتفاق بیافتد تصریح کرد: در حال هماهنگی با بانک مرکزی برای اختصاص دادن مقدار زیادی از اعتبارات پیش بینی شده در بخش مسکن به نوسازی و بازسازی خانه های درون بافت های تاریخی هستیم و از نظر من سهم نوسازی بافتهای تاریخی باید در برنامه جدید به طور حتم افزایش یابد.

آخوندی با تاکید بر لزوم بازگرداندن زندگی به بافتهای تاریخی گفت: احیای چنین بافتهای رویکرد اصلی وزارت راه و شهرسازی که مفهوم آن تملک اراضی و از نوساختن واحدها توسط دولت نیست، بلکه باید زندگی را با توجه به ملزومات زندگی مدرن به بافتهای تاریخی بازگردانید.

وی اظهار داشت: چنانچه زندگی به بافتهای تاریخی باز گردد، بافت فرسوده به بخشی از زندگی شهری اقشار مختلف جامعه تبدیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بازگرداندن زندگی به بافتهای تاریخی به مفهوم بازگشت به ارزشهای معماری ایرانی – اسلامی و تطبیق آن با زندگی جدید است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی حدود 24 هزار هکتار بافت تاریخی در چهارصد شهر ایران شناسایی شده است و مساحت بافتهای فرسوده کشور نیز به 77 هزار هکتار می رسد.
 اخبار اقتصادی - اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی


ویدیو مرتبط :
پرداخت تسهیلات نوسازی به بافت های فرسوده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط پرداخت 80هزار وام نوسازی بافت‌های فرسوده به تهرانی‌ها اعلام شد



 

وام نوسازی مسکن , نوسازی بافت های فرسوده

 

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از نحوه پرداخت 80 هزار تسهیلات نوسازی در محدوده بافت فرسوده استان تهران خبر داد و گفت: متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده شهر تهران از پرداخت عوارض معاف هستند.

خبرگزاری فارس: شرایط پرداخت 80هزار وام نوسازی بافت‌های فرسوده به تهرانی‌ها اعلام شد

مجید کیان پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح نحوه پرداخت تسهیلات نوسازی به شهر تهران گفت: بدلیل سرعت در نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران، 30هزار تسهیلات نوسازی به روش خود مالکی از محل خط اعتباری بانک مسکن به ساکنان ، سازندگان و سرمایه گذاران در محدوده بافتهای فرسوده با نرخ سود 9 درصد پرداخت می شود.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران درباره شرایط استفاده از تسهیلات خود مالکی گفت: این تسهیلات تنها به سرپرست خانوار پرداخت می شود. سرپرست خانوار باید شرایط مسکن مهر را داشته باشد و فرم جیم وی سبز باشد، یعنی تاکنون از امکانات دولتی استفاده نکرده باشد، همچنین این تسهیلات برای ساخت کمتر از 5 واحد مسکونی در مرحله فروش اقساطی پرداخت می شود.

* اختصاص  50000 فقره تسهیلات نوسازی جدید از محل منابع داخلی بانکها

وی از  اختصاص 50000 فقره تسهیلات نوسازی جدید از محل منابع داخلی بانکها ( مسکن ، سپه ، ملی ، تجارت ، صادرات ، رفاه و ملت ) به شهرستانهای استان تهران خبر داد و گفت : نرخ سود تسهیلاتی  که بانکها از منابع داخلی خود در خصوص ساخت مسکن در بافت های فرسوده  اختصاص داده اند ،  20 درصد برای دوران مشارکت مدنی و 15 درصد برای دوران فروش اقساطی است.

*متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده شهرتهران از پرداخت عوارض معاف هستند

معاون وزیر راه و شهر سازی با یادآوری اینکه متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده شهرتهران از پرداخت عوارض معاف هستند گفت : جهت تشویق بیشتر سازندگان دربافت فرسوده شهر تهران ، ساخت یک طبقه تشویقی نیز در نظر گرفته شده است.

کیان پور تصریح کرد: تسهیلات نوسازی اختصاص یافته در محدوده بافت های فرسوده شهر تهران باعث خواهد شد که تولید و عرضه مسکن در این کلانشهر افزایش پیدا کند و این امر در کاهش قیمت و اجاره بهای مسکن تاثیر بسزایی خواهد داشت .

وی گفت : مردم ساکن در بافت های فرسوده شهر تهران جهت اطلاع بیشتر جهت دریافت تسهیلات نوسازی می توانند با شماره های 88605117 و یا 87577  تماس بگیرند..... / خبرگزاری فارس