اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اظهارات ربیعی درباره کسری یارانه‌ای دولت


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر دولت با 20 هزار میلیارد تومان کسری در پرداخت یارانه‌ها روبه‌روست چرا که درست و دقیق در این حوزه هدف‌گذاری نشده است.

خبرگزاری فارس: علی ربیعی امشب در نشست با فعالان حوزه کار و کارگری، کارآفرینان و تولیدکنندگان در سالن رجایی اردبیل اظهار کرد: این کسری از آن جایی که دولت قبلی قرار بود 20 هزار تومان یارانه پرداخت کند که این رقم به دلایل نامشخصی به 44 هزار تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه دولت در پرداخت یارانه‌ها واقعاً با مشکلات جدی روبه‌روست و حتی از محل فروش نفت نیز نمی‌تواند بخشی از این منابع را تأمین کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بنده مسئولیت مستقیمی در حوزه هدفمندی‌ یارانه‌ها دارم، در جریان هستم که دولت چقدر ماهانه در پرداخت یارانه‌ها با مشکلاتی روبه‌روست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استراتژی و اعتقاد دولت به نجات کشورمان از وضعیت بحرانی و قرار گرفتن در شرایط پیشرفت و توسعه به رغم رفتارهای ظالمانه استکبار جهانی را یادآور شد و گفت: ما در کنار این تحریم‌ها اتلاف منابع و فرصت‌سوزی‌هایی را نیز در هشت سال گذشته شاهد بودیم به طوریکه دولت تلاش می‌کند تا شرکای اجتماعی خود را تقویت کرده و از ظرفیت گروه‌ها و تشکل‌های مختلف استفاده کند.

ربیعی، اصلی‌ترین اعتقاد دولت را در یک اجماع ملی و عمومی حل مشکلات جامعه توصیف کرد و افزود: بنده به این دولت صفت فروتن را داده‌ام چرا که این دولت هم از ضعف‌های خود آگاه بوده و هم توانمندی‌هایش را برای غلبه بر بحران‌ها و تقویت سیاست رفاهی، خارجی و اقتصادی به خوبی آگاه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما بدون حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان نمی‌توانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم و این استراتژی دولت و رئیس جمهور است تا با فهم عمیق در حل مشکلات تلاش کنند.

ربیعی اضافه کرد: ما راهی جز همکاری در حل مشکلات و معضلات نداشته و در این مسیر باید گام‌های جدی را برداریم.

وی اولین مسئله را رسیدن به فهم مشترک و اعتماد به همدیگر در حل مشکلات و نارسایی‌ها اعلام کرد و ادامه داد: در سایه اعتماد فراگیر عمومی، اعتماد به دولت و نظام نیز تقویت می‌شود.

ربیعی به شرایط سخت فعلی و ضرورت گذر از این مرحله را یادآور شد و اظهار کرد: ما سر خودروی توسعه کشور را به مسیر واقعی بر گردانده‌ایم و خوشحالیم که دنده عقب و یا حرکت در خاکی انجام نمی‌دهیم بلکه حرکت‌ها رو به جلوست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرایط بحرانی کشور در حوزه اقتصادی در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از بحران‌های بزرگ را صندوق‌های بازنشستگی میِ‌دانم که در هشت سال گذشته بدهی دولت به این صندوق‌ها پرداخت نشده به طوریکه بیش از 60 هزار میلیارد تومان بدهی در این مجموعه انباشته شده است.

وی، شکل‌گیری بحران‌های بزرگ در یونان و اروپا را ناشی از همین مشکلات صندوق‌های بازنشستگی اعلام کرد و افزود: ما باید به یک بنیان همدلی و فهم مشترک دست پیدا کنیم و بتوانیم با اعتماد و توان بالا مشکلات و نارسایی‌ها را یکی پس از دیگری با خرد جمعی و تلاش فراگیر حل و فصل کنیم.

ربیعی در پایان خیر کثیر را در وحدت و همدلی و تلاش برای ایجاد رضایتمندی مردم توصیف کرد و ادامه داد: فراگیر شدن بیمه‌های اجتماعی و بیمه سلامت به یقین رفاه و آسایش بیشتر مردم را به همراه دارد.


ویدیو مرتبط :
حذف یارانه ثروتمندان تا رفع کسری بودجه یارانه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدفمندی یارانه‌ها محور اصلی اظهارات احمدی​نژاد است/ مجلس فضایی که دولت دنبال می‌کند را قبول ندارد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نماینده شیراز: هدفمندی یارانه‌ها محور اصلی اظهارات احمدینژاد است/ مجلس فضایی که دولت دنبال می‌کند را قبول ندارد

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه میگوید بعید میدانم احمدینژاد روز چهارشنبه لایحه بودجه را به مجلس ارائه کند.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین درباره حضور محمود احمدی نژاد در مجلس و بحث های احتمالی که در نشست وی با نمایندگان مطرح خواهد شد، گفت: اطلاع دقیقی از جزئیات برنامه احمدی نژاد برای این نشست در اختیار ندارم اما شنیده ها حاکی از آن است که احمدی نژاد درباره بحث هدفمندی یارانه ها سخن خواهد گفت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در این زمینه نظر و دیدگاه مجلس کاملا روشن است و مجلسی ها آن فضایی که دولت دنبال می کند را قبول ندارند.

این جلسه فرصت مناسبی است تا دیدگاه دولت و مجلس درباره هدفمندی یارانه ها مطرح شود.

وی با بیان این که از گفت و گو میان دولت و مجلس استقبال می کنیم، گفت: پیش از رسانه ای شدن مسائل اقتصادی اگر جلسات تخصصی و کارشناسی میان مجلس و دولت برگزار شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.قادری درباره علنی یا غیرعلنی بودن جلسه احمدی نژاد با نمایندگان نیز گفت: اگر این نشست غیر علنی باشد بهتر است، چرا که در نشست غیر علنی خیلی از مسائل را می توان بهتر مطرح کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین درباره ارائه لایحه بودجه به مجلس گفت: بعید می دانم آقای احمدی نژاد روز چهارشنبه لایحه بودجه را به مجلس ارائه کند چرا که کارهای لایحه در دولت نهایی نشده است./خبرآنلاین