اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعیه ستاد روحانی درباره بازداشت ها در حسینیه جماران



اطلاعیه ستاد روحانی درباره بازداشت ها در حسینیه جماران

اطلاعیه ستاد روحانی درباره بازداشت ها در حسینیه جماران

"خوشبختانه توانستیم با گفت‌وگو و تعامل، و با تدبیر و حوصله، اسباب آزادی اکثر بازداشت شدگان را فراهم کنیم.

ستاد انتخاباتی حسن روحانی با صدور اطلاعیه ای جدید در رابطه با وقایع حسینیه جماران از افراط و تندروی های نابه هنگام ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مهر، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم بزرگوار و صبور ایران،

نگرانیم مبادا عده‌ای اهل افراط، با تندروی نابه‌هنگام، دانسته و ندانسته، در دام طراحان و مدافعان خشونت و سرکوب بیفتند و فضای آرام گفت‌وگو و رقابت را به سمتی ببرند که خدای ناکرده، حوادث تلخ انتخابات قبل تداعی شود و وجدان عمومی جریحه‌دار گردد. بخش اعظمی از همت و تدبیر ما باید مصروف این مهم شود که برای جوانان عزیز و پرشور، مشکل و گرفتاری پیش نیاید و فضای انتخاباتی با بگیر و ببند و غوغا و التهاب بدنام نگردد.

متأسفانه در حاشیه مراسم باشکوه و سخنرانی دکتر حسن روحانی در حسینیه جماران (مورخ ١٣٩٢/٣/١١) برای بیعت جوانان با آرمان‌های امام راحل، تقابل افراط و تندروی با شور و هیجان جوانان عزیز با مداخلۀ نیروهای امنیتی و پلیسی همراه شد و چند تن از اعضای جوان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی دستگیر شدند.

خوشبختانه توانستیم با گفت‌وگو و تعامل، و با تدبیر و حوصله، اسباب آزادی اکثر بازداشت شدگان را فراهم کنیم.

تلاش بی‌وقفۀ دکتر روحانی و اعضای ستاد برای آزادی چند دوست دیگر نیز ادامه دارد و امیدواریم که مذاکرات ما با دست‌اندرکاران امنیت کشور به نتیجه برسد و چشمان منتظر و نگران خانواد‌ه‌ها به دیدن فرزندان برومندشان روشن شود و فضای عمومی کشور برای حضور حداکثری و بی‌دغدغه در انتخابات رقابتی و خلق حماسۀ سیاسی بهتر آماده گردد.

ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی

مهر

 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی جذاب روحانی در حسینیه جماران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اطلاعیه ستاد روحانی در باره اتفاقات جماران و بازداشت های صورت گرفته



اطلاعیه ستاد روحانی در باره اتفاقات جماران

اطلاعیه ستاد روحانی در باره اتفاقات جماران

ستاد انتخابات دکتر روحانی در پی اتفاقاتی که در حاشیه سخنرانی دکتر روحانی در حسینیه جماران رخ داد، اطلاعیه ای صادر کرد. متن اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«لایَجرِمنَکُم شَنَئانُ قومٍ اَن لا تعدلُوا إعدِلوا فهُو اقربُ للتقوی» «قرآن کریم»

آنچه نهال امید و تدبیر را بیش از هر چیز دیگری تهدید می‌کند، افراط و تفریط و خودسری است.

در چنین روز و روزگاری هیاهو و جنجال و رفتارهای خارج از قرار و قاعدۀ مرسوم می‌تواند آشوب‌طلبان و قبیلۀ افراط و تفریط را به وجد آورد و زمینۀ یأس و سرخوردگی امیدواران را فراهم آورد. لذا هرگونه رفتار خودسرانه و مغایر با اعتدال، با روش و منشی که ما در پی گرفته‌ایم در تعارض است و خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمنان این آب و خاک خواهد ریخت.

مباد که به سبب آنچه امروز (۱۱ خرداد ۱۳۹۲) در حاشیه سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در حسینیۀ جماران رخ داد، شمع تدبیر، کم‌فروغ و شکوفۀ امید، نشکفته پرپر شود.

بدین‌وسیله «ستاد انتخابات دکتر حسن روحانی» هرگونه رفتار هنجارشکنانه و خیابانی را قویاً محکوم کرده و همه دوستداران اندیشۀ اعتدال را به رعایت قانون و صبر و آرامش دعوت می‌کند.

................

گفتنی اینكه در مراسم سخنرانی حسن روحانی در حسینیه جماران عده ای از حامیان و جوانان ستاد او بازداشت شدند.

در همین زمینه، خبرگزاری مهر گزارش داده است که در جریان سخنرانی حسن روحانی در حسینیه جماران شعارهایی در حمایت از  موسوی و کروبی و همچنین در حمایت از حسن روحانی سر داده شد.

طبق این گزارش حاضران در این مراسم « سرود یار دبستانی من» و «ای ایران» را با در دست داشتن پوسترهایی از روحانی، موسوی و کروبی جمع خوانی کردند. این سخنرانی در پایان با تشنج و دستگیری تعدادی از افراد همراه بود.

به گفته برخی از اعضای حاضر در جلسه، شیرین میر کریمی، محسن رحمانی و محمد پارسی، سعید الله بداشتی، رئیس و مجتبی هاشمی، از اعضای ستاد جوانان حامی حسن روحانی و عده ای دیگر بازداشت شده‌اند.

روحانی در این جلسه با اشاره به برنامه گفت و گوی ویژه خبری هفته گذشته، گفت: آن وقت که ما به خاطر بیان خود مجری تلویزیون، توضیح دادیم که چگونه در سال ۸۲، کشور از جنگ و تحریم فاصله گرفت، "تمامیت‌خواهان" عصبانی شدند. مگر تاریخ قابل تحریف کردن است؟ روزی‌که آمریکایی‌ها مغرور پیروزی‌هایی بودند کشور را از جنگ و شورای امنیت و تحریم فاصله دادیم.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با یادآوری حادثه ۱۱ سپتامبر، گفت: آن روز که این حادثه بوقوع پیوست در سایه تدبیر و با مذاکراتی که غروب همان روز با رئیس‌جمهور و رهبری معظم انقلاب انجام گرفت، تصمیم گرفته شد که به مردم آمریکا تسلیت گفته شود.

هر چند که ممکن است برای برخی‌ها این مسئله، مسئله ساده‌ای باشد اما بعد از آن حادثه همه آن اتهامات علیه ایران بود و تصمیم این بود که در این ماجرا یا باید سکوت کنیم یا به ملت آمریکا تسلیت بگوییم.

روحانی با طرح این پرسش که امروز آقایان چه کرده‌اند که نسبت به فناوری هسته‌ای افتخار می‌کنند،‌گفت: این افتخار از آن دولت سازندگی و اصلاحات است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، خطاب به حامیان خود در حسینیه جماران، گفت: جوانان عزیز، خواهران و برادران عده‌ای آمدند شعار دادند، سخن گفتند و تهمت زدند اما ما صبوری کردیم شما هم صبر کردید و تهمت‌ها را به‌ خاطر کشور به جان خریدید. امیدوارم این صبوری شما تا ۲۴ خرداد ادامه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: با حمایت و حضور شما تمام قفل‌هایی که در ۸ سال بر روی زندگی مردم بسته‌اند باز خواهیم کرد. بدانید ای کسانی‌که برای نجات کشور و اقتصاد کشور و بهبود زندگی ملت با دلی مجروح به صحنه آمدید، کشور ما، کشور بزرگی است. ما این کشور را به روز عظمت و سربلندیش برخواهیم گرداند. ما فضای امنیتی را از خیابان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس‌ و ... خواهیم شکست.

کاندیدای ریاست‌جمهوری اولین قدم در جهت از پیش رو برداشتن مشکلات را حضور گسترده در انتخابات عنوان کرد و گفت: اولین قدم تشویق همه برای تشکیل صف‌های طولانی پای صندوق‌های رای در انتخابات است.

بنده یک کلمه به صورت مبهم بگویم، امسال یعنی سال ۹۲، سال ۸۸ نخواهد شد. وی تاکید کرد: مراقب باشید شما را از صندوق‌ها دور نکنند، پیروزی به حول و قوه الهی از آن ماست./سایت بهارنیوز