اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اشد مجازات در انتظار عاملان ترور ایرانشهر


معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: دستگاههای عضو شورای تامین این شهرستان با جدیت پیگیر حادثه ترور کارمند فرمانداری هستند و عاملان این جنایت را طبق قانون به اشد مجازات می رسانند.

'نبی بخش داوودی' شنبه شب گفت: شهرستان ایرانشهر تاکنون مشکل و درگیری سیاسی نداشته است و هر آنچه در ماههای اخیر اتفاق افتاده مسائل داخلی و درگیری های طایفه ای بوده است.

وی بیان کرد: افراد مسلح صبح امروز بهرام باشنده از کارکنان فرمانداری را در مقابل منزلش ترور کرده و متواری شدند که با وجود تلاش پزشکان متاسفانه جان خود را از دست داد.

وی اظهار داشت: دستگاههای عضو شورای تامین بویژه نیروهای انتظامی و امنیتی پس از وقوع این حادثه به سرعت و با جدیت پیگیر موضوع هستند و عوامل آن را بزودی شناسایی و دستگیر خواهند کرد.

فرماندار ایرانشهر ادامه داد: اعضای شورای تامین با تعامل و هماهنگی تلاش گسترده ای را بویژه پس از استقرار قرارگاه انتظامی برای ارتقا شاخص های امنیتی در این شهرستان آغاز کرده اند و تاکنون گامهای موثری نیز برداشته شده است.

وی با بیان اینکه حوادث و ناامنی ها در بسیاری از شهرهای دنیا اتفاق می افتد، گفت: در شهرستانی مانند ایرانشهر که اقوام و طوایف مختلف بومی و غیربومی سکونت دارند و بیشترین جمعیت آن را نیز جوانان تشکیل می دهند و با مشکلات بیکاری، اعتیاد، مهاجرت و غیره رو به رو است وقوع چنین حوادثی اجتناب ناپذیر است اما با این وجود نیروهای امنیتی و انتظامی تمام تلاش خود را برای افزایش احساس امنیت در میان مردم بکار گرفته اند.

داوودی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه و عنایت ویژه ای به این شهرستان دارد و در همین زمینه قرار است بزرگترین کارخانه پتروشیمی منطقه و کارخانه ها و واحدهای تولیدی متعدد دیگر از سوی بخش دولتی و خصوصی ایجاد شود که تنها کارخانه پتروشیمی افزون بر 10 هزار نفر را مشغول بکار خواهد کرد.

بهرام باشنده از فعالان رسانه ای، فرهنگی و هنری شهرستان های ایرانشهر و سراوان از دهه 70 تا کنون در بخشهای مختلف فعالیت می کرد.

باشنده یکی از موسسان و مسوول انجمن ادبی 'داد 'بود که در دهه 70 در شهر سراوان تاسیس شد، این انجمن به مدت یک دهه فعالیت کرد.

وی همچنین سردبیر نشریه ادبی پهره، سردبیر نشریات تک کوه و نویسنده مطالب برای برخی از نشریات استانی و کشوری بود.

بهرام باشنده که در زمینه تئاتر نیز در شهر سراوان فعالیت داشت در سال های 88 و 89 مسوولیت بخشداری فنوج نیکشهر را نیز عهده دار بود.

وی چندی پیش 150 جلد کتاب را به کتابخانه عمومی شهرستان ایرانشهر اهدا کرد.

باشنده صاحب یک فرزند پسر و نیز جانباز 70 درصد و دانشجوی دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری بود و شعرهای بسیاری نیز سرود که هیچگاه به صورت کتاب منتشر نشد.


ویدیو مرتبط :
اشد مجازات برای عاملان اسید پاشی در اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشد مجازات برای عاملان ترور دادستان زابل


دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از تائید حکم اعدام عاملان ترور دادستان زابل در دیوان عالی کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر: دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از تائید حکم اعدام عاملان ترور دادستان زابل در دیوان عالی کشور خبر داد.

محمد مرزیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده ترور دادستان زابل گفت: پرونده سه تن از متهمان  اصلی ترور شهید نوری دادستان زابل پس از صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان ارسال شد و جلسه نخست دادگاه پنجم اسفند با حضور خانواده دو شهید و وکلای تسخیری متهمان برگزار شد.

وی افزود: پس از رسیدگی به پرونده، حکم 3 نفر از عوامل ترور دادستان زابل به اتهام محاربه صادر و این افراد به اعدام محکوم شدند.

دادستان زاهدان خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ حکم، متهمان به حکم مجازات خود اعتراض داشتند که پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان عالی کشور نیز پس از بررسی حکم و پرونده، رای دادگاه را ابرام-تائید- کردند.

مرزیه ادامه داد: حکم مجازات سه محکوم به اعدام به زودی اجرا می شود. به اتهام دیگر متهمان این پرونده نیز در دادگاه رسیدگی خواهد شد.

ساعت 7 و 45 دقیقه 15 آبان امسال خودروی موسی نوری دادستان زابل هدف اصابت گلوله قرار گرفت. در این حادثه دادستان زابل به همراه راننده خود به قتل رسیدند. متهمان در بازجویی ها مدعی شدند، مرحوم نوری را به خاطر پیگیری یک پرونده موادمخدر به قتل رسانده اند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در خصوص آزادی مرزبانان نیز گفت: برای آزادی مرزبان هیچ مبادله و آزادی زندانی صورت نگرفت.