اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقرار پلیس در اطراف دانشگاه تهران با هدف حفظ امنیت دانشجویان



رئیس دانشگاه تهران  , دانشگاه تهران

 

رئیس دانشگاه تهران درباره پیگیری حادثه زورگیری یک دانشجو در اطراف دانشگاه تهران، گفت: قرار شد پلیس یک ایست ثابت برای امنیت بیشتر در آنجا مستقر کند.

فرهاد رهبر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کلانتری منطقه موضوع زورگیری از یک دانشجوی دانشگاه تهران را بررسی کرده است و قرار شد یک ایست ثابت برای امنیت بیشتر در آنجا قرار دهد.

وی درباره زمان استقرار ایست ثابت پلیس گفت: این موضوع را باید از پلیس بپرسید. این موضوع هم همانند سایر زورگیریها در شهر است و به امنیت شهر مربوط می شود و از من نباید در این باره سئوال پرسیده شود، باید از پلیس بپرسید.

به گزارش مهر، پیش این اعلام شده بود که شب سه شنبه زورگیری از یک دانشجو در مقابل درب خوابگاه قدس دانشگاه تهران رخ داده که در این حادثه، دانشجوی مزبور دچار جراحات شده و در بیمارستان امام (ره) بستری شد..../مهر


ویدیو مرتبط :
کتک زدن دانشجویان در افریقا توسط پلیس امنیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تائید حکم اعدام عامل تیراندازی در پایگاه هشتم پلیس امنیت تهران



تائید حکم اعدام عامل تیراندازی در پایگاه پلیس

حکم اعدام مأموری که در اقدامی انتقامجویانه با شلیک چند گلوله دو افسر را به شهادت رسانده بود، از سوی قضات دیوان عالی کشور تائید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این حادثه مرگبار که ساعت 10 صبح شنبه اول تیر 87 در پایگاه هشتم پلیس امنیت تهران رخ داد، استوار یکم «حسینعلی» ناگهان به شلیک‌های کور پرداخت که در این میان یکی از افسران ارشد به نام سرهنگ دوم «محمدرضا میرجلالی» و ستوانیکم «امیر صادق خوشرفتار» شهید شدند.

اما ستوانیکم «صادق قره‌باغی» که بر اثر اصابت گلوله بشدت مجروح شده بود پس از انتقال به بیمارستان نجات یافت. متهم نیز پس از بازداشت تحت بازجویی قرار گرفت و به جنایت انتقامجویانه‌اش اعتراف کرد.

در جلسه محاکمه  که در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران با حضور 5 قاضی و نماینده دادستان برگزار شد، پس از بیان کیفرخواست و درخواست مجازات قانونی متهمان، خانواده شهیدان «میرجلالی» و «خوشرفتار» خواستار قصاص عامل جنایت شدند. افسر مجروح نیز خواستار دریافت دیه شد.

در ادامه دادگاه متهم در دفاع از خود گفت: یک هفته قبل از حادثه، افسر مافوقم مرا به‌خاطر این‌که با لباس شخصی در مراسم رسمی شرکت کرده بودم، توبیخ کرد که از او کینه به دل گرفتم. روز حادثه وقتی از انبار، اسلحه‌ای تحویل گرفتم برای انتقامجویی به طرف دفتر افسر ارشد رفتم. باور کنید انگیزه‌ای برای کشتن او و دیگر همکارانم نداشتم و فقط می‌خواستم وحشت ایجاد کنم. اما پس از تیراندازی به خاطر هیجان و اضطراب، دستپاچه شده و به هر طرف شلیک می‌کردم که ناخواسته این اتفاق افتاد. حالا هم پشیمانم و تقاضای بخشش دارم.

وکیل مدافع متهم نیز اعلام کرد وی دچار اختلالات روحی و روانی است و در زمان حادثه، تعادل روحی نداشته است. اما رئیس‌ دادگاه اعلام کرد کمیسیون پزشکی قانونی، 2 بار سلامت روانی متهم را تأیید کرده است.

بنابراین با دریافت آخرین دفاعیات متهم، 5 قاضی پرونده به اتفاق آرا او را به 2 بار قصاص - اعدام- ، 50 سال زندان و پرداخت دیه افسر مجروح محکوم کردند.

با اعتراض متهم پرونده به شعبه 13 دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی کشور حکم مجازات افسر پلیس را تائید کردند./مهر