اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقبال اوباما از تحریم ها علیه کره شمالی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمهوری آمریکا ضمن استقبال از اعمال تحریم ها علیه کره شمالی از یکصدا بودن جامعه بین الملل علیه پیونگ یانگ سخن گفت.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه النشره، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم شورای امنیت در اعمال تحریم ها علیه کره شمالی در واکنش به آزمایش هسته ای این کشور در ششم ژانویه گذشته استقبال کرد.

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: امروز جامعه بین الملل یکصدا سخن گفت و پیام ساده ای به پیونگ یانگ ارسال کرد که کره شمالی باید از برنامه خطرناک خود دست بردارد و مسیر بهتری را برای مردم خود انتخاب کند.

این درحالی است که یون پیونگ سی وزیر خارجه کره جنوبی از شورای امنیت خواسته بود که بر دامنه تحریم ها علیه کره شمالی در قبال اقدامات پیونگ یانگ بیفزاید.

وی آزمایش هسته ای چهارم کره شمالی و نیز آزمایش موشک دور برد در ماه های ژانویه و فوریه را محکوم کرد.

شایان ذکر است که شورای امنیت سلسله تحریم هایی را علیه کره شمالی اعمال کرد که بر اساس آن محموله های ارسالی به کره شمالی و محموله هایی که از این کشور می آید تحت بازرسی قرار می گیرند.همچنین محدودیت های تجاری جدید اعمال می شود.همچنین ممنوعیت هایی در قبال صادرات ذغال و آهن از کره شمالی وضع می شود به استثنای محموله هایی که درآمد آن برای تامین مواد اساسی ساکنان کره شمالی است نه تقویت برنامه هسته ای و موشکی آن.

 

اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
اوباما:علیه کره شمالی از نیروی نظامی بهره خواهیم برد!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فحش ناموسی کره‌شمالی علیه رئیس جمهور زن کره جنوبی و اوباما



اخبار,اخبار بین الملل,رهبرکره‌شمالی


 اخبار بین الملل - فحش ناموسی کره‌شمالی علیه رئیس جمهور زن کره جنوبی و اوباما

این اظهارنظرها و واژه‌های زننده از جانب کره شمالی پس از آن مطرح شد که باراک اوباما سفر دو روزه، خود به سئول را پایان داد و در جریان این سفر، پیونگ یانگ را یک "دولت منزوی" نامید که انزوایش مبتنی بر رفتارها و اقدامات آتی‌اش است چرا که این کشور به دنبال انجام چهارمین آزمایش اتمی خود است.

کره‌شمالی همزمان با اعلام اینکه آماده یک جنگ اتمی تمام عیار است، از الفاظ رکیکی علیه رئیس جمهوری کره جنوبی استفاده کرده و او را "فاحشه‌ای" خوانده که از سوی باراک اوباما به کار گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی که از ملاقات خانم "پارک گئون-های"، رئیس جمهوری کره جنوبی با باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش به شدت خشمگین است، رابطه میان این دو را به رابطه "رئیس و دست نشانده" تعبیر کرده و تهدید کرده که رئیس جمهوری کره جنوبی باید بهای گزافی را به خاطر این رابطه بپردازد.

"کمیته اتحاد مجدد صلح آمیز کره شمالی" اعلام کرد: رفتار اخیر پارک گئون-های با باراک اوباما همانند یک دختر نابالغ است که برای کتک زدن کسی به گانگسترها التماس می‌کند یا یک فاحشه کارکشته که برای جلب توجه و کمک گرفتن از کسی، بدن خود را در اختیار یک ... قدرتمند، قرار می‌دهد.

این در حالی است که بخش انگلیسی زبان خبرگزاری رسمی کره شمالی از واژه "بدکاره هوسباز" برای توصیف رئیس جمهوری کره جنوبی استفاده کرده است.

این اظهارنظرها و واژه‌های زننده از جانب کره شمالی پس از آن مطرح شد که باراک اوباما سفر دو روزه، خود به سئول را پایان داد و در جریان این سفر، پیونگ یانگ را یک "دولت منزوی" نامید که انزوایش مبتنی بر رفتارها و اقدامات آتی‌اش است چرا که این کشور به دنبال انجام چهارمین آزمایش اتمی خود است.

همچنین پارک گئون-های و همتای آمریکایی‌اش بر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی تاکید کرده و از چین خواستند تا به پیونگ یانگ نسبت به انجام اقدامات تحریک آمیز بعدی هشدار دهد.

کمیته اتحادیه مجدد صلح آمیز کره شمالی در بیانیه‌ای صحبت‌های رهبران آمریکا و سئول را توهین‌های غیر قابل تحمل دانست و اعلام کرد: اگر این دو گمان می‌کنند که می‌توانند افکار ما را با چنین تهدیدها و ارعابی تغییر دهند، کاملا احمق هستند. پارک گئون های یک خیانتکار و یک چاپلوس است. یک فاحشه برای آمریکا است که کشورش را می‌فروشد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز گزارش داد: اگر اوباما سر سوزنی اخلاق و معرفت داشت سفرش را به تعویق می‌انداخت یا از آن صرفنظر می‌کرد. پارک گئون های به خاطر کنار گذاشتن و نادیده گرفتن فرصتی که ما به او داده بودیم و انتخاب راهی مخالف اتحاد مجدد دو کره و مغایر با صلح و پذیرش مسیر جنگ و مقابله، باید بهای گزافی پرداخت کند. او خشم و غضب رهبری کره شمالی و مردم کشور را برانگیخته است.

لی میونگ باک، رئیس جمهوری سابق کره جنوبی نیز در گذشته با انتقادها و الفاظ رکیک دولت پیونگ یانگ مواجه شده بود.

در همین حال کره جنوبی این "توهین‌های سکسی" را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی "وزارت اتحاد دو کره" متعلق به کره جنوبی گفت، کره شمالی از الفاظی مبتذل علیه پارک گئون-های استفاده کرده که تازه‌ترین نمونه از تهمت‌های غیراخلاقی آنهاست. 

اخبار بین الملل - ایسنا