اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استعفای وزیر دانمارکی به دلیل دروغ گویی



استعفای وزیر دانمارکی  , علت استعفای وزیر دانمارکی

استعفای وزیر دانمارکی به دلیل دروغ گویی

این اقدام باعث شد جنجال زیادی در دانمارک بر سرفساد مالی این وزیر به وجود بیاید. این وزیر به گمراه کردن افکار عمومی و ارائه آگاهانه اطلاعات نادرست به پارلمان و افکار عمومی متهم شده است.

به گزارش هشت صبح به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر کمک های خارجی دانمارک به دلیل دروغ گویی در مقابل پارلمان از سمت خود استعفا داد.

"کریستین فریس باچ"  پس از ارائه اطلاعات دروغ به پارلمان و افکار عمومی درباره نقش خود در هزینه های بالای سفر به نشست یک سازمان زیست محیطی در کره جنوبی، استعفای خود را ارائه و از سمتش کناره گیری کرد.

این وزیر دانمارکی به دروغ گفته بود که عضو هیات مدیره این سازمان زیست محیطی است که به کشورهای در حال توسعه در کم کردن تولید گازهای گلخانه ای کمک می کند. به همین دلیل، وی توانست از بودجه دولتی برای خرید بلیط فرست کلاس هواپیما و اقامت در هتل های لوکس در کره جنوبی استفاده کند.

رئیس این سازمان زیست محیطی نیز گفته است که این وزیر دانمارکی بیش از 190 هزار دلار را برای سفرش هزینه کرده بود.

این اقدام باعث شد جنجال زیادی در دانمارک بر سرفساد مالی این وزیر به وجود بیاید. این وزیر به گمراه کردن افکار عمومی و ارائه آگاهانه اطلاعات نادرست به پارلمان و افکار عمومی متهم شده است.

این گزارش ادامه می دهد: بلافاصله پس از مشخص شدن این موضوع، این وزیر که در حال سفر به اسرائیل بود به دانمارک احضار شد. وی سفرش به اسرائیل را ناتمام گذاشت و پس از بازگشت به دانمارک استعفای خود را ارائه کرد.
/ هشت صبح

 


ویدیو مرتبط :
استعفای رویانیان دروغ یا واقعیت؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استعفای وزیر مهاجرت انگلیس به دلیل استخدام یک مهاجر غیرقانونی



اخبار ,اخبار بین الملل ,استعفای وزیر مهاجرت انگلیس

 

اخبار بین الملل - استعفای وزیر مهاجرت انگلیس به دلیل استخدام یک مهاجر غیرقانونی

هارپر افزود: با توجه به اینکه من قانون را زیر پا نمی گذارم، وظیفه من است که به عنوان وزیر مهاجرتی که لایحه قانونی برای تشدید قوانین مهاجرتی را به پارلمان ارائه کرده است، استانداردهای بالاتری نسبت به دیگران رعایت کنم.

دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد "مارک هارپر" وزیر مهاجرت این کشور به دنبال استخدام یک خدمتکار خارجی که مجوز کار نداشته، استعفا داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، این موضوع برای دولت محافظه کار کامرون که وعده کاهش تعداد مهاجران به کمتر از 100 هزار نفر در سال 2015 را داده است، یک چالش به شمار می آید.

دفتر کامرون اعلام کرد که وی با تاسف با این استعفا موافقت کرده است. در بیانیه دفتر کامرون اینچنین آمده است: هیچ نشانه ای مبنی بر مطلع بودن وزیر مهاجرت از غیرقانونی بودن وجود این خدمتکار خارجی در انگلیس وجود ندارد.

کامرون در نامه ای که به وزیر مهاجرت نوشت، گفت: از اینکه می بینم کابینه را ترک می کنی احساس تاسف شدید دارم اما دلایل تو را درک می کنم.

هارپر 43 ساله در نامه استعفای خود به کامرون نوشت که وضعیت مهاجرت خدمتکارش که از سال 2007 وی را استخدام کرده بود را بازنگری کرد و متوجه شد که این موضوع نیازی به بررسی بیشتر ندارد.

وزیر مهاجرت انگلیس در نامه اضافه کرد: در سال 2007 در زمان استخدام این خدمتکار مدارک قانونی به من ارائه کرد اما وقتی در اوایل امسال با توجه به شرایط جدید قانونی که در حال تدوین آن در پارلمان هستیم تصمیم به بررسی دوباره شرایط وی کردم فهمیدم که این خدمتکار یک مهاجر غیرقانونی است و در زمان استخدام مدارک جعلی به من داده است.

هارپر افزود: با توجه به اینکه من قانون را زیر پا نمی گذارم، وظیفه من است که به عنوان وزیر مهاجرتی که لایحه قانونی برای تشدید قوانین مهاجرتی را به پارلمان ارائه کرده است، استانداردهای بالاتری نسبت به دیگران رعایت کنم. بنابراین این تصمیم را گرفتم که بهترین اقدام استعفاست.

وی همچنین از خانواده های انگلیسی خواست به دقت به مدارک کسانی که آنها را در خانه های خود استخدام کرده اند بررسی کنند و با این کار به تلاش های دولت در این زمینه کمک کنند.

دولت انگلیس که در دست اکثریت محافظه کار است با فشارهای بسیاری از سوی حزب مردمی " یوکیب" که مخالف مهاجران است، روبروست.


هارپر از این پس تنها به عنوان نماینده حزب محافظه کار در پارلمان انگلیس خواهد ماند.

اخبار بین الملل - عصر ایران