اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از پله ها بالا بروید تا مغزتان جوان شود


بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، بالا رفتن از پله می‌تواند مغز را به مدت طولانی جوان‌تر نگه دارد.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، بالا رفتن از پله می‌تواند مغز را به مدت طولانی جوان‌تر نگه دارد.

محققان دانشگاه کونکوردیا دریافتند که رابطه مشخصی بین تعداد پله‌هایی که یک فرد به طور روزانه طی می‌کند و سال‌های آموزشی که پشت سر می‌گذارد و همچنین سن مغز وی وجود دارد.

این مطالعه با بررسی سلامت مغزی 331 فرد بزرگسال 19 تا 79 ساله نشان داد که هر سال آموزش، سن مغز را 0.95 سال و بالا رفتن هر روزه از پله بین دو طبقه، سن مغز را 0.58 سالانه کم می‌کند. بالارفتن از چهار پله در هر روز می‌تواند در نهایت مغز را دو سال جوان‌تر کند و پنج سال آموزش می‌تواند پنج سال از سن مغز بکاهد.

نتایج این مطالعه نشان داد که آموزش و فعالیت فیزیکی، تفاوت بین سن فیزیولوژیکی و سن زمانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به این ترتیب افراد می‌توانند به طور فعالانه کارهایی برای جوان نگه داشتن مغزشان انجام دهند.

این گروه تحقیقاتی با انجام آزمایش‌هایی بر روی تعدادی فرد بزرگسال، از تصویربرداری MRI برای اندازه‌گیری میزان ماده خاکستری در مغز استفاده کردند. ماده خاکستری شاخص خوبی برای مشاهده فرآیند پیر شدن مغز محسوب می‌شود. مقایسه‌ها نشان داد افرادی که به طور روزانه از پله‌های بیشتری بالا می‌روند و بیشتر با فرآیندهای آموزشی سروکار دارند، میزان ماده خاکستری مغزشان بیشتر است و لذا مغزشان جوان‌تر می‌ماند.


ویدیو مرتبط :
پله گرد،پله معلق،پله دوبلکس،پله شیشه ای،پله استیل آکات پلاس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت دختر جوان از آخرین پله مرگ


آتش‌نشانان دختری را که قصد خودکشی داشت، از اقدام خود منصرف کردند.

خبرگزاری ایسنا: آتش‌نشانان دختری را که قصد خودکشی داشت، از اقدام خود منصرف کردند.

علی مقصودی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در این باره گفت: در ساعت 11:25 روز جمعه عوامل انتظامی از آتش‌نشانی پیرامون یک مورد حادثه اقدام به خودکشی درخواست کمک کردند که با توجه به نوع حادثه، آتش‌نشانان ایستگاه‌های 9 و چهار به سرعت به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه محل حادثه تقاطع غیر همسطح شهدای گمنام در شهر رشت بود، گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد که دختری حدود 21 ساله قصد پرتاب خود از بالای پل به پایین را دارد که آتش‌نشانان اقدامات خود برای منصرف کردن وی و همچنین تمهیدات لازم در خصوص نجات جانش در صورت پرتاب شدن به پایین را اتخاذ کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به سن کم و شرایط روحی این دختر، گفت: سرانجام پس از مدتی آتش‌نشانان و دیگر عوامل اجتماعی و انتظامی حاضر در محل، این دختر را از اقدام خود منصرف کرده و به عوامل اورژانس 123 تحویل دادند.

مقصودی درباره علت این اقدام دختر جوان نیز گفت: عوامل آتش‌نشانی اطلاعاتی از انگیزه این دختر برای اقدام به خودکشی ندارند.