اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از پارسا پیروزفر چه خبر؟


پارسا پیروزفر نمایش «ماتریوشکا» را در آمریکا و کانادا به صحنه می‌برد.

خبرگزاری ایسنا: پارسا پیروزفر نمایش «ماتریوشکا» را در آمریکا و کانادا به صحنه می‌برد.

این کارگردان و بازیگر تئاتر نمایش تازه خود را براساس شش داستان کوتاه از آنتوان چخوف داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس مشهور روس اجرا می‌کند.

پارسا پیروزفر که مدتی است ساکن کانادا است، نمایش«ماتریوشکا» را روز 27 سپتامبر(5 مهر ماه) در لس‌آنجلس به صحنه برد و روز دوم اکتبر(10 مهر ماه) نیز همین نمایش را در تورنتوی کانادا اجرا می‌کند.

او در صفحه شخصی‌اش نوشته که قصد دارد این نمایش را روز 10 اکتبر(18 مهر) در مونترال به صحنه ببرد.

پیروزفر سال گذشته نمایش «بر پهنه دریا» نوشته اسلاومیر مروژک را در تماشاخانه ایرانشهر اجرا کرد.

او پیش‌تر هم نمایش‌های «سنگ‌ها در جیب‌هایش»،«گلن گری گلن راس» و «هنر» را در ایران اجرا کرده بود.

پارس پیروزفر هچنین بهمن گذشته با فیلم‌های «شکاف» ساخته کیارش اسدی زاده‌ و «نزدیک‌تر» به کارگردانی مصطفی احمدی در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضورداشت.


ویدیو مرتبط :
پارسا پیروزفر در اشک سرما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پارسا پیروزفر دو نمایش را كارگردانی می كند



 

 

پارسا پیروزفر دو نمایش را كارگردانی می كند

 

پارسا پیروزفر پس از سال ها دوری از تئاتر قصد دارد، دو نمایش «گلن گری گلن راس» و «ژولیوس سزار» را كارگردانی كند.

 

پیروزفر كه حدود نه سال پیش نمایشنامه ی «هنر» نوشته یاسمینارضا را كارگردانی كرده بود، در نظر دارد دو نمایشنامه ی «گلن گری گلن راس» و «ژولیوس سزار» را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرد.

براساس توافقات انجام شده با مدیر تماشاخانه ایرانشهر قرار است نمایش «گلن گری گلن راس» نوشته ی دیوید ممت پس از جشنواره ی تئاتر فجر اجرا بشود كه در حال حاضر متن این نمایشنامه به شورای نظارت و ارزشیابی اداره كل هنرهای نمایشی ارائه شده است.

هم چنین براساس توافقات اولیه با این تماشاخانه، پیروزفر نمایش «ژولیوس سزار» نوشته ویلیام شكسپیر را بهار سال آینده در تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد كرد.

پارسا پیروزفر پیش از این در نمایش های «بینوایان» به كارگردانی بهروز غریب پور و «بانو آئویی» به كارگردانی بهرام بیضایی بازی كرده است

او هم چنین ۹ سال پیش نمایش «هنر» را كارگردانی كرد..../تحلیل:ایسنا