اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

از اجاره مجوز قهوه‌خانه‌ها تا شرط متراژ برای مغازه‌داری!



اخبار,اخبار اقتصادی,اشتغالزایی

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران، طولانی شدن روند صدور مجوز کسب و کار را بزرگترین مشکل پیش روی کارآفرینان عنوان کرد و از برخی رویه‌های غلط برای صدور مجوز فعالیت نظیر اجاره مجوز قهوه‌خانه‌ها تا شرط متراژ مغازه‌ها خبر داد.

امید شنعه در گفت‌وگو با  ایسنا، با اشاره به قانون بهبود فضای کسب‌وکار اظهار کرد: برای شروع یک کسب‌وکار نیازی به مجوز نیست و هر فرد می‌تواند با داشتن امکانات برای خود کسب‌وکاری راه بیندازد.

وی گفت: یکی از تعاریف خوشه حجمی است به عنوان مثال خیابان انقلاب در بحث عرضه کتاب یک خوشه به حساب می‌آید بنابراین باید برای بالا‌بردن سودآوری در فعالیت‌های اقتصادی مشاغل را حجمی کرد.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران بزرگ‌ترین مشکل پیش روی کارآفرینان را بروکراسی‌های اداری و عدم اطلاع کافی از قانون دانست و اظهار کرد: گاهی برای شروع کسب‌وکار نیاز به مجوز است اما متاسفانه گرفتن آن ماهها به طول می‌انجامد و در پیچ و خم کارهای اداری گرفتار می‌شود همین موضوع کارآفرینان را مایوس و ناامید می‌کند.

شنعه افزود: در قانون گفته نشده که برای انجام یک فعالیت اقتصادی مثل مغازه‌داری متراژ مغازه چقدر باشد ولی متاسفانه برخی رویه‌های غلطی که در پیش گرفته شده مانع این کار بوده و فرضا کسی که مغازه 20 متری نداشته باشد، مجوز نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: در حالی که قانون به صراحت گفته هر دستگاهی که نیاز به صدور مجوز دارد باید از هیات دولت مجوز بگیرد و از یک پنجره واحدی این مدیریت صورت گیرد اما می‌بینیم که برخی از دستگاههای دولتی خود خلاف قانون عمل می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران با بیان اینکه با وجود الزام قانون به آن عمل نمی‌شود، تصریح کرد: اگر به دنبال حل مشکل اشتغال و کارآفرینی و قانون‌گریزی هستیم باید به اصلاح رویه‌های غلط روی آوریم چون این امر تبعات اجتماعی بسیاری دارد.

شنعه گفت: این روزها می‌شنویم که مجوز قهوه‌خانه‌ها را اجاره می‌دهند و این باعث تعجب است اما چرا مجوز باید قابلیت اجاره داشته باشد و گرفتن مجوز در انحصار یک نفر باشد؟

به اعتقاد مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران با ایجاد انحصار در صدور مجوز، فساد گسترش یافته و تخلف و بی قانونی شکل می‌گیرد.


 اخبار اقتصادی  -  ایسنا    


ویدیو مرتبط :
خانه ای خریداری کرده ام و متراژ آن کمتر از قولنامه میبا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجوز قهوه خانه ها به شرط عدم عرضه قلیان


ستاد کشوری مبارزه با دخانیات در هشتمین جلسه خود 7 مصوبه مهم داشت که از آن جمله تعهد گرفتن از قهوه خانه های جدید برای عرضه نکردن قلیان هنگام صدور مجوز برای آنهاست.

خبرآنلاین: ستاد کشوری مبارزه با دخانیات در هشتمین جلسه خود 7 مصوبه مهم داشت که از آن جمله تعهد گرفتن از قهوه خانه های جدید برای عرضه نکردن قلیان هنگام صدور مجوز برای آنهاست.

مصوبات هشتمین جلسه ستاد کشور مبارزه با دخانیات که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان 4 وزارتخانه عضو و ارگان ها و سازمان های مسئول در دفتر وزیر بهداشت برگزار شد، به این شرح است:

1- مقرر گردید وزارت صنعت، معدن و تجارت ساماندهی عرضه مجاز محصولات دخانی را بر اساس دستورالعمل تعیین عاملین مجاز عرضه مواد دخانی مصوب ستاد کشوری کنترل دخانیات مورخ 13 تیرماه سال 84 و زیرساخت های مکانیزه ایجاد شده در آن وزارت را پیگیری و حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه امسال، شبکه مراکز مجاز به فروش مواد دخانی در سراسر کشور مطابق دستورالعمل مذکور مشخص شود.

2- سازمان استاندارد مکلف است گزارش نظارت و ارزشیابی خود را از رعایت استاندادرهای ملی در تولیدات و واردات مواد دخانی تا پایان مرداد ماه 1392 به ستاد اعلام نماید. همچنین به طور دوره ای هر 6 ماه یکبار گزارش به ستاد اعلام شود.

3- مقرر گردید سازمان ملی استاندارد موارد استانداردهای مجاز انواع تنباکو و توتون را اعم از مواد متشکله، منتشره و بسته بندی آن با بهره گیری از منابع ملی و بین المللی تدوین و جهت اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان شهریور 92 ابلاغ کند.

4- مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد عوارض و مالیات دخانیات بر مبنای قیمت خرده فروشی توسط سازمان های ذیربط اعمال گردد.

5- مصوب شد جهت تدوین قانون جامع کنترل دخانیات جلسه ای در قوه قضاییه با حضور مسئولان عالی مقام قوه و وزارت دادگستری با هماهنگی ستاد تشکیل شود.

6- پیرو اجرای ممنوعیت عرضه و استعمال مواد دخانی از جمله قلیان در اماکن عمومی، اخذ تعهد عدم عرضه قلیان در صدور مجوز قهوه خانه های جدید الزامی است و وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت بهداشت، وزارت کشور و نیروی انتظامی هماهنگی لازم جهت اجرای آن را در سراسر کشور معمول دارند.

7- الصاق 3 تصویر جدید هشدار دهنده بهداشتی از 13 تصویر مصوب جلسه هفتم ستاد بر روی بسته بندی های محصولات دخانی در سال جاری مطابق دستورالعمل الصاق هشدارهای بهداشتی مصور بر روی بسته بندی مواد دخانی تا پایان مهرماه سال جاری انجام شود.

شایان ذکر است مصوبات فوق پس از امضای رییس جمهور در حکم قانون بوده و برای همه دستگاه ها لازم الاجراست.

گفتنی است ستاد کشوری مبارزه با دخانیات در سال 86 پس از تصویب قانون جامع مبارزه با دخانیات در مجلس شورای اسلامی در سال 85 تشکیل شده و تاکنون برای مبارزه با دخانیات 8 جلسه تشکیل داده است.