اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ازدواج با زنان شیوه سرقت‌های طلایی نگهبان ساختمان +عکس



مردی با ازدواج با زنان پولدار اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنان می‌کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و یکم شهریور ماه، وقوع یک فقره سرقت منزل در فرجام – خیابان سراج به کلانتری 126 تهرانپارس اعلام شد ؛ با حضور مأمورین کلانتری در محل ، خانم در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت که پس از مراجعت به منزل متوجه سرقت طلا و جواهرات داخل خانه به ارزش تقریبی 50 میلیون تومان شده است . 
 
پرونده سرقت در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ:
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت منزل" و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 4 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 
 
سرقت داخلی است:
کارآگاهان تیم بررسی صحنه سرقت پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در محل به بررسی صحنه سرقت  پرداخته و در نظریه کارشناسی اعلام کردند که سارق یا سارقین بدون هرگونه تخریب در ورودی آپارتمان ، با اطلاع از غیبت شاکیه و همچنین محل دقیق نگهداری طلا و جواهرات اقدام به سرقت کرده اند . 

 اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث ,حوادث  روز


 
با توجه به نظریه کارشناسی تیم بررسی صحنه سرقت ، کارآگاهان جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین به تحقیق از دوستان و اطرافیان شاکی پرونده پرداختند ؛ شاکی پرونده در اظهارات خود عنوان داشت که در طول روز در محل کار به سر می برد و روز سرقت نیز طبق روال در محل کارش حضور داشته است ؛ وی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "زمانیکه وارد خانه شدم ، به هیچ عنوان متوجه سرقت نشده بودم چراکه هیچگونه بهم ریختگی در وسایل منزل وجود نداشت تا اینکه پس از مراجعه به محل نگهداری طلا و جواهرات خود متوجه سرقت آنها شدم ". 
 
شکایت فقدان همسر ، دو روز پس از تاریخ سرقت منزل : 
دو روز پس از تشکیل پرونده سرقت منزل ، شاکی پرونده بار دیگر به کلانتری 126 تهرانپارس مراجعه و اینبار عنوان کرد که همسرش بنام محمد .ش ( متولد 1355 ) دو روز است که از خانه خارج شده و دیگر مراجعتی به خانه نداشته است . 
 
با طرح شکایت اخیر ، پرونده مقدماتی با موضوع "فقدان افراد" تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
 
تشکیل دومین پرونده فقدان با موضوع فقدان مشابه!!: 
همزمان با تشکیل دو پرونده سرقت منزل و فقدان همسر توسط یک نفر در پایگاه چهارم ، پرونده فقدان دیگری به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که طی آن خانمی عنوان نمود که همسرش چند روز پیش از خانه خارج شده و دیگر مراجعتی به منزل نداشته است . زمانیکه مشخصات و تصاویر همسرِ این خانم از وی اخذ و مورد بررسی قرار گرفت ، مشخص شد که فقدانی دو پرونده ی در حال رسیدگی در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در حقیقت متعلق به یک نفر بنام "محمد . ش" ( متولد 1355 ) است !! ؛ بلافاصله تحقیقات از محل سکونت شاکی پرونده ی فقدان دوم در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و این خانم پس از مراجعت به خانه و وارسی اموال داخل خانه به مأمورین اعلام کرد که تمامی طلا و جواهراتش به سرقت رفته است . 
 
دستگیری متهم: 
با توجه به شیوه و شگرد محمد . ش در فریب دو شاکی و سرقت طلا و جواهرات از منازل هر دو نفر آنها ، دستگیری وی به صورت در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 
 
با انجم اقدامات ویژه پلیسی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم پس از آخرین سرقت ، به عنوان سرایه دار و نگهبان در یک مجتمع مسکونی درغرب تهران مشغول بکار شده است ؛ با شناسایی دقیق مخفیگاه متهم در محدوده بزگراه شهید اشرفی اصفهانی ، متهم دستگیر و صراحتا به سرقت منزل هر دو شاکی اعتراف کرد. 
 
شناسایی سومین شاکی پرونده : 
در ادامه رسیدگی به پرونده ، سومین خانمِ مالباخته نیز پس از اطلاع از دستگیری متهم و بهمراه پرونده ارجاعی از کلانتری 135 آزادی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و متهم را مورد شناسایی قرار داد ؛ این خانم در شکایت خود عنوان کرد : چندی پیش با [ متهم ] ازدواج کردم  تا اینکه پس از گذشت مدت کوتاهی ، وی به بهانه پیگیری اقدامات اداری در خصوص ساختن آپارتمان در محل زمین پدری بنده اقدام به گرفتن وکالت کاری در این خصوص کرد اما پس از گذشت مدت کوتاهی خوشبختانه متوجه شدم که وی قصد داشته تا با تهیه این وکالت اقدام به کلاهبرداری از من نماید ؛ دقیقا از همان زمان وی ناپدید شد تا اینکه چند روز پیش متوجه شدم که تمامی طلا و جواهراتم به ارزش تقریبی 30 میلیون تومان توسط وی به سرقت رفته است .
 
سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : در بررسی اسناد و مدارک شناسایی بدست آمده از متهم ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات زنی شدند که متهم بدین شیوه و شگرد ( ازدواج با شکات ) اقدام به جلب اعتماد و در ادامه سرقت اموال باارزش آنها از جمله طلا و جواهرات کرده است ؛ متهم در تحقیقات اولیه صراحتا به سرقت طلا و جواهرات هر سه شاکی پرونده اعتراف نموده و تحقیقات جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .
 
سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی در پایان اعلام این خبر با تأکید بر این اصل که "هویت و اظهارات شکات بویژه در چنین پرونده هایی کاملا محرمانه محسوب می شود" ، گفت : از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد فریب ، کلاهبرداری و یا سرقت اموال قرار گرفتند دعوت می شود جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه نمایند.


 اخبار  حوادث  -  باشگاه خبر  نگاران


ویدیو مرتبط :
وقتی که سگهای نگهبان خودشان به سرقت میروند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سارق آهن توسط نگهبان ساختمان به قتل رسید+عکس



قتل سارق آهن توسط نگهبان ساختمان

سارق آهن توسط نگهبان ساختمان به قتل رسید+عکس

نگهبان ساختمان نیمه‌کاره‌ای که با ضربات چاقو سارق آهن‌آلات را به قتل رسانده بود، به جنایت اعتراف کرد.

در ساعت 5:30 بامداد روز 14 خرداد سال جاری از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره درگیری در خیابان میثم ـ خیابان حسینی ـ کوچه صاحب الزمان(عج) به کلانتری 114 غیاثی اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری مشخص شد فردی به نام احمد 38 ساله غرق در خون روی زمین افتاده و فرد دیگری به نام داوود 24 ساله و تبعه کشور افغانستان، در فاصله چند متری از احمد در حال قدرت نمایی با سلاح سرد قرار دارد.

مأموران با مشاهده صحنه قصد دستگیری داود را داشتند که وی با تهدید سلاح سرد عنوان کرد که در صورت نزدیک شدن مأموران با آنها درگیر و نهایتاً اقدام به خودکشی خواهد کرد؛ با توجه به حساسیت موضوع، واحدهای کمکی در محل حاضر و داوود در یک عملیات غافلگیرانه و قبل از هرگونه امکان استفاده از سلاح سرد، دستگیر و احمد نیز بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

با وجود انجام اقدامات درمانی، احمد به علت شدت جراحت‌های وارده فوت می‌کند؛ بلافاصله پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، داوود در اظهارات اولیه به کارآگاهان گفت: مقتول می‌خواست از ساختمان نیمه کاره‌ای که من در آن نگهبان بودم اقدام به سرقت آهن آلات کند که من با او درگیر شدم؛ من هیچ نقشی در مرگش نداشتم و او به خاطر زمین خوردن فوت کرده است.

با توجه به اظهارات اولیه متهم مبنی بر عدم هرگونه ارتکاب جنایت و در شرایطی که دلایل و مدارک از جمله نظریه پزشکی قانونی نشان از ارتکاب جنایت با جسم تیز و برنده داشت و مأموران کلانتری نیز متهم را به همراه چاقوی خون آلود دستگیر کرده بودند، با این وجود کارآگاهان با مراجعه به محل جنایت به تحقیق از شاهدان صحنه جنایت پرداختند.

تمامی شاهدان صحنه جنایت عنوان داشتند که متهم را در حالیکه بر روی سینه مقتول نشسته بود، در حال زدنِ ضربات چاقو به بدن مقتول مشاهده کرده‌اند؛ یکی از شاهدان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ابتدا صدای داد و بیداد و فریاد شنیدم.

داخل کوچه را از پنجره نگاه کردم؛ اول چیزی ندیدم اما یک لحظه مقتول را دیدم که از ساختمان نیمه کاره به بیرون پرید و متهم نیز با چاقو وی را دنبال کرد؛ وقتی مقتول زمین خورد، متهم با چاقویی که در دست داشت به وی حمله ور شد و روی سینه‌اش نشست و در حالیکه مقتول درخواست کمک کرده بود، قاتل شروع به زدن چاقو به وی کرد؛ در حالیکه بسیار ترسیده بودم، بلافاصله به 110 زنگ زدم.

در شرایطی که داوود در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده بود، اما با توجه به دلایل، مدارک و اظهارات شاهدان صحنه جنایت به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد اما همچنان مدعی شد که مقتول قصد سرقت آهن آلات از ساختمان نیمه کاره را داشته است.

متهم در اظهارات جدید خود به کارآگاهان گفت: حوالی ساعت 2 نیمه شب، مقتول به همراه دو نفر دیگر از دوستانش و در پشتِ ساختمان که من نگهبان آن بودم، در حال خوردن مشروب و کشیدن حشیش بود؛ به آنها نزدیک شده و یک سیگار از مقتول گرفتم؛ حتی مشروب هم گرفته و خوردم؛ بعد آنجا را ترک و در حالیکه مقتول و دوستانش همچنان در محل بودند، به محل نگهبانی خود آمدم.

متهم در ادامه اظهارات خود و در خصوص نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: خودروی نیسان مقتول در داخل کوچه پارک بود؛ قبلا دیده بودم که مقتول اقدام به سرقت آهن آلات ساختمان های تخریب شده و در حال ساخت می‌کند.

حدود ساعت 5 بود که مقتول به همراه دوستانش وارد ساختمان شد؛ من فریاد زدم دزد اما کسی نبود که کمک کند؛ مقتول شروع به فحاشی کرد و قصد داشت مرا ساکت کند که با یک لیوان، ضربه‌ای را به سرم کوبید؛ با یکدیگر درگیر شدیم و من نیز با چاقویی که همراهم بود وی را تهدید کردم که مقتول از ساختمان فرار کرد؛ او را دنبال کرده و در حالیکه مقتول در داخل کوچه بر روی زمین افتاده بود، روی سینه‌اش نشسته و با چاقو چندین ضربه به سینه و بدنش وارد کردم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به کشف خودرو نیسان متعلق به مقتول در نزدیکی محل جنایت و همچنین تست مثبت الکل در خون متهم، گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم مبنی بر ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و همچنین بررسی صحت اظهارات، در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است./خبرگزاری فارس