اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارسال نامه به معاونت رئیس‌جمهور درباره جاده مرگ



اخبار,اخبار اجتماعی ,وضعیت جاده های ایران

 

اخبار اجتماعی - ارسال نامه به معاونت رئیس‌جمهور درباره جاده مرگ

در پی وقوع تصادف مرگبار در اواخر هفته گذشته در محور بجنورد به جنگل گلستان، نمایندگان استان پیگیری‌های جدی را در این زمینه داشته که صحبت‌هایی هم با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز تصادفات خونین در جاده بجنورد به جنگل گلستان موسوم به جاده مرگ گفت: بر همین اساس مقرر شد تا نامه از سوی دادستانی به نوبخت معاونت رئیس‌جمهور ارسال شود.

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با فارس در بجنورد اظهار کرد: در پی وقوع تصادف مرگبار در اواخر هفته گذشته در محور بجنورد به جنگل گلستان، نمایندگان استان پیگیری‌های جدی را در این زمینه داشته که صحبت‌هایی هم با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت که ایشان نامه‌ای را خطاب به  معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری تنظیم و ارسال کردند که در این نامه بر افزایش اعتبارت پروژه باند دوم محور بجنورد به جنگل گلستان تاکید شده است.

وی گفت: همچنین قرار شد نامه‌ای از سوی دادستانی عمومی و انقلاب بجنورد به معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور درباره وضعیت این جاده و بروز تصادفات مرگبار نگاشته و افزایش تخصیص اعتبارات از این معاونت مطالبه شود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما همچنین از دولت تقاضا کردیم تا تعهدات خود درباره این پروژه و اختصاص 700 میلیارد تعهد خود را عملی کند و امسال هم 430 میلیارد ریال در بودجه برای این پروژه اعتبار گذاشته شده است، اما دولت تنها 10 درصد از این اعتبارات را گذاشته است و تنها 40 میلیارد برای این پروژه مهم پرداخت کرده که این مبلغ برای این طرح مهم که در پنج قطعه اجرا می‌شود، بسیار کم است.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه سملقان، جاجرم، گرمه و راز و جرگلان در مجالس شورای اسلامی همچنین بر تعیین تکلیف راه آهن گرگان بجنورد  مشهد از سوی دولت تاکید کرد و یادآور شد: این پروژه راه آهن با وجود اینکه در دولت گذشته مصوب و چند بار کلنگ‌زنی شده است، اما دولت یازدهم با گذشت 18 ماه از فعالیت خود بنا به مسائل سیاسی این مصوبه را با وجود مطالبات مردم پنج استان عملی نمی‌کند.
اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
بازدید معاونت رئیس جمهور از غرفه شرکت پویان پاسارگاد کویر و پروژه اکریلو نیتریل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات طیب نیا در خصوص علت ارسال نامه به رئیس جمهور / روحانی در پاسخ به نامه چهار وزیر چه کرد؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

علی طیب نیا توضیحاتی درباره نامه ای که به اتفاق سه وزیر دیگر درباره وضعیت بازار سرمایه به رئیس جمهور کشورمان نوشته، توضیحاتی ارائه کرد.

علی طیب نیا توضیحاتی درباره نامه ای که به اتفاق سه وزیر دیگر درباره وضعیت بازار سرمایه  به رئیس جمهور کشورمان نوشته، توضیحاتی ارائه کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره نامه ای که به همراه سه عضو دیگر کابینه به رئیس جمهور نوشته است، گفت: «این نامه در راستای تقویت بازار سرمایه و ارائه گزارشی از واقعیتهای این بازار به رییس جمهور محترم بوده و اتفاق جدید و ویژه ای نبوده و نیست.»

 وزیر اقتصاد گفت: «رصد شاخص های اقتصاد کلان و ارائه پیشنهادات لازم پیرامون آن از وظایف اصلی ماست و این نامه هم در همین راستا صادر شده است.»

طیب نیا تصریح کرد: «رییس جمهور دستوراتی صادر کردند که نتیجه آن تدوین بسته ای ویژه از سوی تیم اقتصادی دولت بر اساس ساماندهی بازار سرمایه بود و بسته سیاستی جامع شامل سیاست های پولی، مالی و تجاری تنظیم شد که همه این سیاست ها متمرکز و معطوف به رشد اقتصادی است.»

وزیر اقتصاددر پاسخ به اینکه برخی معتقدند ارسال این نامه نشانه اختلاف در تیم اقتصادی دولت است گفت: «این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و از نظر بنده تیم اقتصادی کنونی منسجم ترین و هماهنگ ترین تیم اقتصادی در همه دولت های گذشته می باشد.»

طیب نیا با تاکید بر اینکه کنترل تورم را شرط لازم برای دستیابی به رشد اقتصادی می دانیم افزود: «در شرایط فعلی مجموعه سیاست ها باید بر رشد و رونق اقتصادی متمرکز شود.»

وزیر اقتصاد افزود: «در حال حاضر مشکل بنگاه های اقتصادی کمبود تقاضاست اما این مشکل در سال گذشته کمبود سرمایه در گردش بوده است، بنابراین مشکلی که بنگاه های تولیدی با آن مواجهند تولید نیست بلکه بحث فروش است.»

طیب نیا خاطر نشان کرد: «سیاست های پولی ومالی دولت به گونه ای تنظیم میشود که تقاضای لازم را برای تولیدات بنگاه های اقتصادی کشور فراهم کنند.»

وزیر اقتصاد در پایان تاکید کرد: «در آینده قادر خواهیم بود به رشد مناسب برسیم و بازار سرمایه هم هماهنگ با بخش واقعی اقتصاد رشد را تجربه خواهد کرد.»

 

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین