اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارزش داراییهای صدام در خارج از عراق



اخبار,اخبار بین الملل ,داراییهای صدام

 

اخبار بین الملل - ارزش داراییهای صدام در خارج از عراق

یک نهاد عراقی با بیان اینکه ارزش داراییهای صدام در خارج از کشور به 8 میلیارد دلار می رسد اعلام کرد دولت عراق در حال رایزنی با نهادهای مربوطه برای بازگرداندن این داراییها به دولت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، "بختیار القاضی" معاون رئیس کمیته ملی مساءله و العداله عراق با انتشار گزارشی اعلام کرد: داراییهای صدام، دیکتاتور سابق عراق در خارج از کشور به هشت میلیارد دلار می رسد که بخش وسیعی از آن را ساختمان و اراضی تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه بخش وسیعی از این داراییها هم اکنون در کشورهای عربی و غربی است اعلام کرد کمیته ملی پرسشگری و عدالت در حال رایزنی با نهادهای مربوطه در خارج از کشور است تا این دارایی ها را پس گرفته و تحت مالکیت دولت عراق قرار دهد.

صدام پس از حملهٔ آمریکا و متحدانش به عراق در سال ۲۰۰۳ برکنار و پس از مدتی توسط نیروهای آمریکایی دستگیر شد. صدام در دادگاه ویژهٔ جرائم سران عراق که توسط دولت موقت این کشور تشکیل شد محاکمه و در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۰۶، به اعدام با چوبه دار محکوم شد و سرانجام در تاریخ شنبه ۹ دی ۱۳۸۵ در بغداد به دار آویخته شد.

اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
ارزش آتی ارزش اطلاعات ارزش افزوده ارزش فعلی ارزش کل عمر مشتری ارزش نسبی بازار ار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برادر صدام: ملت عراق مرا ببخشند، تقصیر طارق عزیز بود!



 

 

برادر صدام: ملت عراق مرا ببخشند، تقصیر طارق عزیز بود!

 

سرویس بین الملل ـ «وطبان التكریتی» برادر صدام، در دادگاه از ملت عراق عذرخواهی كرد و از اینكه «احتمالا» حزب بعث به مدت 34 سال موجب ناراحتی عراقی ها شد، اظهار شرمندگی نمود!

به گزارش «تابناک»، این بعثی جنایتكار كه علاوه بر ده ها منصب نظامی، رئیس زندان های مخوف عراق نیز به شمار می رفت، همه سیاست های سركوب در عراق را به طارق عزیز وزیر امور خارجه صدام نسبت داد و افزود: «مهندس كشتار و شكنجه» در عراق، شخص طارق عزیز دست نشانده بیگانگان در عراق بود!

او كه در جریان محاكمه نظامی سخن می گفت، افزود: من و برادرم صدام، همانند مردم عراق از گرسنگی رنج بردیم و بر خلاف طارق عزیز كه همیشه به مسافرت های خارج از كشور می رفت و در مراكز تفریح سیگار برگ می كشید، در عراق ماندیم و به مردم خدمت كردیم و اگر اجازه دهید همچنان در خدمت مردم خواهم بود و...!

بنا بر این گزارش، قاضی محمد العریبی در این هنگام از او خواست تا بنشیند و به سخنان خود ادامه داد و افزود: خسته نباشید؛ كشور عراق از خدمات شما، برادرتان و حزب بعث به اندازه كافی بهره برده اند، شما فعلا استراحت كنید.

وطبان مقامات كنونی عراقی را به مردانی دراز كشیده و پا در آفتاب ـ یك ضرب المثل عراقی ـ توصیف كرد و ادامه داد: ما راه و روش خدمت به وطن را بیش از هر كسی می دانیم.

گفتنی است، «القدس العربی» در این باره نوشت: برای نخستین بار است كه یك مقام عراقی بعثی، در حالی که می کوشد، نسبت به جنایات حزب بعث فرافکنی کند، این گونه از ملت عراق عذرخواهی می كند و این به این دلیل است که احتمالا او مطمئن شده كه به زودی طناب دار را بر گردن خود خواهد دید؛ بنابراین، تلاش می كند، خود را از مرگ نجات دهد...../تحلیل:تابناک