اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارزش‌ گمرکی بنز‌های وارداتی



اخبار,اخباراقتصادی,واردات خودرو

بر این اساس قیمت هر دستگاه از مرسدس بنزهای E250 وارده شده مدل 2015 با ویژگیهای 4 سیلندر، دنده اتومات، پنج سرنشین، با سقف پاناروما و با حجم موتور 2000cc از 46 هزار دلار تا 67 هزار دلار بوده‌است.

بر اساس آمار گمرک از میزان واردات قطعی خودرو در نخستین ماه سال، در این مدت کمتر از 70 دستگاه بنز به کشور وارد شد که بین 130 تا 180 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در نخستین ماه سال جاری 66 دستگاه مرسدس بنز مدل E250 وارد کشور شد و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تعداد واردات بنز معادل 80 دستگاه بوده‌است.

بر این اساس قیمت هر دستگاه از مرسدس بنزهای E250 وارده شده مدل 2015 با ویژگیهای 4 سیلندر، دنده اتومات، پنج سرنشین، با سقف پاناروما و با حجم موتور 2000cc از 46 هزار دلار تا 67 هزار دلار بوده‌است.

بر این اساس، ارزش ریالی بنزهای وارد شده در این مدت بین 130 تا 180 میلیون تومان است.

همچنین گزارش‌های گمرکی از واردات خودرو در مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که در این مدت مجموعا مدلهای E200، E350، S500 و ML350 به کشور وارد شده که قیمت آنها بین 41 تا 68 هزار دلار و ارزش ریالی آن‌ها معادل 130 تا 170 میلیون تومان ارزیابی شده‌ است.


 اخبار اقتصادی  -   ایسنا
 


ویدیو مرتبط :
ارزش کل عمر مشتری ارزش نسبی بازار ارزش گذاری ارزش گذاری مبتنی بر بازار ارزشیابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برآورد ارزش جدید گمرکی انواع خودروی وارداتی/ متن ۸ بخشنامه جداگانه



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

برآورد ارزش جدید گمرکی انواع خودروی وارداتی/ متن ۸ بخشنامه جداگانه

گمرک ایران با اعلام تصمیمات ارزشگذاری خودروهای وارداتی در کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: خودروهای سواری رنو مدل 2013، ام جی 2013، ماشین آلات راهسازی سانی و هیوندای در این گروه قرار دارند.

دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران در اجرای تبصره 6 قانون خودرو، ارزش گمركی تعدادی از خودروهای سواری و ماشین‌آلات راهسازی را اعلام كرد. ارزشگذاری این خودروها در كمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده و جهت اجرا به كلیه گمركات اجرایی كشور ابلاغ شده است.

این گزارش حاكی است، انواع مدل خودروهای سواری رنو سال 2013، خودروهای سواری ام‌جی (MG) سال 2013، ماشین‌آلات راهسازی سانی (SANY) سال 2012 و ماشین‌آلات راهسازی هیوندای سال 2013 از جمله خودروها و ماشین‌آلات راهسازی است كه در بخشنامه یاد شده از سوی كمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین و جهت اجرا به گمركات سراسر كشور ابلاغ شده است.

بخشنامه اول

این ابلاغیه ها که خطاب به ناظرین، مدیران کل و مدیران گمرکات اجرایی کشور صادر شده آمده است: در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و براساس مفاد صورتجلسه شماره 490 مورخ 91.12.08 كمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش انواع مدل خودروهای سواری MG سال 2013 ساخت چین به شرح جدول زیر ارسال می شود. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری خودروهای سواری وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.

بخشنامه دوم

در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره 489 مورخ 91.12.01 كمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت به یک برگ پرایس لیست جرثقیل های SANY سال 2012 ساخت چین ارسال می شود. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری جرثقیل های وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن كرایه حمل و بیمه انجام گیرد.

بخشنامه سوم

در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره 489 مورخ 91.12.01 كمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش انواع مدل دامپتراكهای BELAZ سال 2013 ساخت بلاروس ارسال می شود. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری دامپتراكهای وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن كرایه حمل و بیمه انجام گیرد.

بخشنامه چهارم

در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره 489 مورخ 91.12.01 كمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت دو برگ پرایس لیست انواع ماشین آلات راهسازی SANY سال 2012 ساخت چین ارسال می شود. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری ماشین آلات راهسازی وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده و با در نظر گرفتن كرایه حمل و بیمه انجام گیرد.

بخشنامه پنجم

در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره 489 مورخ 91.12.01 كمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت دو برگ پرایس ماشین آلات راهسازی HYUNDAI سال 2013 ساخت كره جنوبی ارسال می شود. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری ماشین آلات راهسازی وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده و با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.

بخشنامه ششم

در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره 489 مورخ 91.12.01 كمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش انواع مدل خودروهای سواری RENAULT سال 2013 ارائه می شود. دستور فرمائید ارزشگذاری خودروهای سواری وارداتی مربوط با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.

بخشنامه هفتم

در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره 489 كمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش سواری HYUNDAI مدل i20 با حجم موتور 1400 سی سی سال 2013 ساخت كره جنوبی به شرح زیر ارسال می شود. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری سواری وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده و با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.

بخشنامه هشتم

در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره 488 مورخ 91.11.17 كمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت یک برگ پرایس لیست ارزش پایه ماشین آلات راهسازی WIRTGEN ، VOGELE و HAMM سال 2012 ساخت آلمان ارسال می شود. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری ماشین آلات راهسازی وارداتی مربوطه باتوجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن كرایه حمل و بیمه انجام گیرد. ضمنا در خصوص تجهیزات نصب شده بر روی ماشین آلات مذكور با توجه به لیست ارزش آبشن های ارائه شده در بخشنامه 89.09.17 اقدام نمایند./خبرگزاری مهر