اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارزان‌ترین‌های بازار مسکن + جدول قیمت



یک واحد مسکونی 53 متری، 8سال ساخت به همراه پارکینگ و انباری به قیمت 128 میلیون تومان در خیابان راه‌آهن به بازار فروش معرفی شده است.

قیمت پیشنهادی فروش هر متر مربع این واحد، 2 میلیون و 400هزار تومان از سوی فروشنده برآورد شده است.

همچنین در محدوده خیابان بریانک، مالکی اعلام کرده است واحد 60 متری خود را با قیمت 168 میلیون تومان (متری 2 میلیون و 800 هزار تومان) به خریدار تحویل می‌دهد. این واحد 4 سال ساخت و از کلیه امکانات برخوردار است. دو واحد مذکور منتخبی از ارزان‌ترین‌های بازار مسکن در مناطق تهران در چند روز گذشته هستند.

 

در ستون امروز نبض بازار به تعدادی از واحدهای مسکونی که «قیمت پیشنهادی فروش» هر متر مربع آنها کمتر از 3 میلیون تومان است، پرداخته شده است و این میزان قیمت‌های پیشنهادی فروش که در حین معامله هم از تخفیف بهره‌مند می‌شوند، در مقابل متوسط قیمت هر مترمربع از واحدهای مسکونی در تهران که 4 میلیون تومان است، نشان می‌دهد که این واحدها جزو ارزان‌قیمت‌های بازار مسکن محسوب می‌شوند.

 

واحدهای مسکونی متراژ کوچک یا ارزان‌قیمت چند سال ساخت، در شرایط کنونی کمک می‌کند بخشی از رکود مسکن از این طریق کمرنگ شود. یکی دیگر از فایل‌های سپرده شده به بنگاه‌های مسکن در مرکز تهران (خیابان خیام) طی روز گذشته، مربوط به واحدی تازه ساخت به متراژ 55 مترمربع می‌شود زیرا قیمت هر متر مربع این واحد 2 میلیون و 200 هزار تومان از سوی مالک پیشنهاد شده است. طبق گفته مالک، واحد مذکور از 24میلیون تومان وام برخوردار است و از سوی دیگر قابلیت سپردن به بازار اجاره با ارزش 26 میلیون تومان رهن را دارد به همین خاطر این فایل فروش با عنوان «فروش ویژه فقط تا 30 روز» به مشتریان عرضه شده است.

 

علاوه براین در حوالی اتوبان امام علی، واحد دیگری با توجه به قیمت پیشنهادی فروش، از نظر کارشناس فروش ایران‌فایل از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. یک میلیون و 980 هزار تومان به عنوان قیمت پیشنهادی فروش هر متر مربع از یک واحد مسکونی63متری، 3 سال ساخت به علاوه پارکینگ و انباری و 25 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار مسکن

 اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
‫قیمت جدید انواع دوچرخه در بازار +جدول‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارزان قیمت‌ها در بازار اجاره مسکن + جدول


بین نرخ‌های ارزنده و کاذب در بازار اجاره واحدهای مسکونی، برخی از موجران که تعدادشان در بازار مسکن ‌اندک است، ‌این روزها واحدهای خود را کمتر از ارزش واقعی به بازار رهن و اجاره معرفی کرده‌اند.

دنیای اقتصاد: بین نرخ‌های ارزنده و کاذب در بازار اجاره واحدهای مسکونی، برخی از موجران که تعدادشان در بازار مسکن ‌اندک است، ‌این روزها واحدهای خود را کمتر از ارزش واقعی به بازار رهن و اجاره معرفی کرده‌اند.

‌این موضوع در حالی است که عده‌ای از مالکان، واحدهای خود را از لیست واحدهای اجاره‌ای به طور موقت خارج کرده‌اند تا بازار اجاره مسکن از بابت میزان مراجعات مستاجران با استقبال روبه‌رو شود تا آنها بتوانند اجاره‌بهای بالاتری را برای واحد خود تعیین کنند زیرا بسیاری از موجران در بازار مسکن معتقدند که هنوز بازار اجاره مسکن به علت تعطیلات نوروز با رونق مواجه نشده است.

اما عقب‌نشینی اکثر مالکان در بازار اجاره نباید باعث شود مستاجرانی که قصد دارند قبل از فصل نقل و انتقال جابه جا شوند، دست از جست‌وجو بردارند و در اوج گرانی اجاره بها، واحد مورد نظر خود را اجاره کنند زیرا همانطور که گفته شد از هفته اول فروردین برخی از مالکان واحدهای خود را با قیمت‌های باورنکردنی به بازار اجاره عرضه کرده‌اند.

ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی از فایل‌های اجاره واحدهای مسکونی پرداخته که اجاره بهای آنها کمتر از نرخ واقعی از سوی مالکان پیشنهاد شده است.

در یکی از محله‌های منطقه تهرانپارس، واحدی 70 متری که 5 سال از عمر بنای آن می‌گذرد به همراه پارکینگ و انباری با شرایط 28 میلیون تومان رهن کامل به بازار اجاره معرفی شده است؛ در حالی که ارزش رهن واقعی ‌این واحد مسکونی 52 میلیون تومان برآورد شده است.

از سوی دیگر 32 میلیون تومان رهن، به عنوان اجاره بهای یک واحد 70 متری در غرب تهران، محدوده بلوار فردوس تعیین شده است. سن بنای ‌این واحد 8 سال است و امکاناتی همچون پارکینگ، انباری و بالکن را در اختیار مستاجر قرار می‌دهد. اما اجاره بهای واقعی‌این واحد مسکونی 37 میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

علاوه براین واحدی با متراژ 115 متر مربع با عمر بنای 5 سال در محدوده بام تهران منطقه سعادت آباد به میزان 60 میلیون تومان برای رهن کامل آماده تحویل به مستاجر است.

 پارکینگ، انباری و آسانسور جزئی از امکانات ‌این واحد مسکونی به شمار می‌آید. بنگاهداران فعال در سعادت آباد مبلغ حقیقی رهن واحد مذکور را حدود 76 میلیون تومان برآورد می‌کنند.


همچنین موجری واحد 90 متری نوساز خود را در قیطریه واقع در دستور جنوبی با شرایط 40 میلیون تومان رهن کامل به بازار اجاره معرفی کرده است، اما رهن واقعی‌ این واحد 90 متری به گفته مشاوران املاک حدود 60 میلیون تومان است.