اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اردن: نفت مجانی ایران را نمی خواهیم!



اردن: نفت مجانی ایران را نمی خواهیم!

گفت و گوی تلفنی محمود احمدی نژاد با اسماعیل هنیه، وجود فرصت برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما، توجه ایران به همسایگان شمالی برای دور زدن تحریم ها، رد پیشنهاد سفیر ایران از سوی مقامات اردنی و پایان سفر علی لاریجانی به کشورهای منطقه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

گفت و گوی تلفنی محمود احمدی نژاد با اسماعیل هنیه، وجود فرصت برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما، توجه ایران به همسایگان شمالی برای دور زدن تحریم ها، رد پیشنهاد سفیر ایران از سوی مقامات اردنی و پایان سفر علی لاریجانی به کشورهای منطقه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «رویترز» یکی از مطالب امروز خود را به گفت و گوی تلفنی محمود احمدی نژاد با اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت فلسطینی در غزه اختصاص داده و به نقل از وی نوشته منازعه غزه نشان داد رژیم صهیونیستی باید به حقوق فلسطینی ها تن بدهد. این خبرگزاری همچنین می نویسد احمدی نژاد در این گفت و گوی تلفنی کم سابقه با هنیه، «مقاومت و استقامت» فلسطینی ها را مورد ستایش قرار داده است. احمدی نژاد همچنین گفته رژیم صهیونیستی اینک به نقطه پایان رسیده است. رویترز در مطلب خود اشاره ای به صحبت های احمدی نژاد در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل نیز کرده که طی آن گفته بود رژیم صهیونیستی هیچ ریشه ای در خاورمیانه ندارد به همین سبب محو خواهد شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روزنامه «لس آنجلس تایمز» در مطلبی به مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای ایران پرداخته و نوشته پنجره فرصت برای حل مسئله هسته ای میان ایران و ایالات متحده همچنان باز است. به نوشته این روزنامه، تلاش های بین المللی برای از میان بردن نگرانی ها از برنامه هسته ای ایران، به مدت چند ماه به دلیل مسائلی از قبیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا متوقف شده بود. اما اکنون که این مسائل و موانع تا حدودی حالت مشخص تری به خود گرفته، انتظار می رود ایران در اولین فرصت به میز مذاکرات بازگردد و حتی به اعتقاد برخی تحلیلگران، مسئله هسته ای بالاخره حل و فصل شود. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روزنامه «نشنال» امارات نیز امروز مطلبی درباره ایران منتشر کرده و در آن به بررسی یکی از راه های ایران برای دور زدن تحریم ها و ادامه تجارت با کشورهای گوناگون پرداخته است. از نظر این روزنامه، این راه عبارت است از توجه ایران به همسایگان شمالی خود در منطقه قفقاز جنوبی. این روزنامه با اشاره به روابط نزدیک ایران با ارمنستان و این نکته که مرزهای ارمنستان از دو سو به سبب منازعاتش با ترکیه و جمهوری آذربایجان بسته بوده و به این سبب وابستگی زیادی به ایران دارد، روابط ایران با این کشور و تمرکز فعالیت های تجاری در آن را یکی از راه های ایران برای دور زدن تحریم ها دانسته است. در این مطلب به نقش کشور گرجستان نیز در این زمینه پرداخته شده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اما در پی انتشار اخباری درباره پیشنهاد عجیب سفیر ایران در اردن به مقامات این کشور مبنی بر تأمین مجانی نفت این کشور از سوی ایران به مدت 30 سال، در ازای صدور مجوز تبادل تجاری و گردشگری دینی میان دو کشور، روزنامه «جروزالم پست» از رد این پیشنهاد از سوی مقامات اردنی خبر داده است. این روزنامه به نقل از سخنگوی دولت اردن نوشته با وجود تأخیرهای کشورهای عرب خلیج فارس در کمک به اردن، این کشور مایل است روابط خود را با این دولت ها تحکیم کند؛ نه با ایران. بر اساس گفته های این مقام اردنی، هرچند این کشور در پی یافتن راه هایی برای حل بحران انرژی خود است، اما ترجیح می دهد این کار را از طریق کشورهای عرب خلیج فارس انجام دهد. علاوه بر این، منابع اردنی پیشنهاد سفیر ایران را سیاسی ارزیابی کرده اند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در نهایت، خبرگزاری «ترند» به پایان سفر علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران به کشورهای منطقه پرداخته است. این خبرگزاری با اشاره به پایان سفر منطقه ای لاریجانی می نویسد وی در ابتدای ورودش به تهران، به انتقاد از تصمیم ترکیه برای استقرار موشک های ناتو در خاک خود پرداخته است. ترند به سخنان لاریجانی درباره سوریه نیز اشاره کرده که از ضرورت انجام اصلاحات در این کشور سخن گفته و مذاکرات برای حل و فصل بحران را مهمترین موضوعی می داند که وی درباره آن با مقامات سوری گفت و گو کرده است./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
پادشاه اردن و سپاه اردن - در حال اجرای عملیات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید نفت ایران از میدان مشترک هنگام آغاز شد



 

تولید نفت ایران از میدان مشترک هنگام آغاز شد

 

 

تولید نفت ایران از میدان مشترک هنگام آغاز شد

 

 

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره از آغاز تولید نفت از میدان مشترک هنگام در آبهای خلیج فارس خبر داد.

 


محمود زیرکچیان زاده در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی، نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تهران در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز تولید نفت از میدان مشترک هنگام در خلیج فارس گفت: از امروز تولید روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت خام از میدان هنگام که با کشور عمان مشترک بوده، آغاز شده است.

 


وی افزود: برهمین اساس، امسال برای اولین بار در ایران نفت با درجه کیفیت و مرغوبیت ۴۲API صادر خواهد شد.

 


این مقام مسئول همچنین از برنامه ریزی شرکت ملی نفت برای توسعه فازهای دوم و سوم طرح توسعه میدان مشترک هنگام تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: پیش بینی می کنیم با توسعه فاز دوم این میدان مشترک نفتی با عمان تولید روزانه از این میدان به حدود ۲۵ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

 


براساس گزارشهای موجود، برداشت عمان از میدان نفتی هنگام تاکنون از مرز ۳ میلیون بشکه گذشته است. عمان با مشارکت یک شرکت انگلیسی ، تولید نفت خام از این میدان مشترک را از اسفند ماه سال ۸۷ و با ساخت یک خط لوله به طول ۲۵ کیلومتر از بخش مشترک میدان هنگام - البخاء و استفاده از تاسیسات موجود در راس الخیمه امارات را با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه نفت در روز آغاز کرده است.

 


میدان مشترک هنگام در سال ۱۹۷۵ با حفر یک حلقه چاه در خلیج فارس کشف و به دنبال آن در سال ۲۰۰۶ میلادی، با حفر دومین چاه و انجام مطالعات مخزن مشخص شد، میزان نفت درجای این میدان بیش از ۷۰۰ میلیون بشکه و گاز درجای آن، حدود ۲ تریلیون فوت مکعب است.

 


میدان نفتی "هنگام" در فاصله تقریبی ۴۵ کیلومتری جزیره قشم قرار دارد. این میدان از نفتی با کیفیت API ۴۲ برخوردار است.... /  خبرگزارى مهر