اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارتباط حشره کش ها و ابتلا به اوتیسم در کودکان



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,اوتیسم

یافته های تحقیقاتی نشان می دهد اسپری پشه کش در هوا موجب افزایش ریسک بروز اختلال اوتیسم و تاخیر در رشد کودکان بدنیا آمده در این محیط ها می شود.

به گزارش مهر، محققان آمریکایی دریافته اند کودکانی که در محیط های زندگی می کردند که حشره کش ها هر تابستان از سال ۲۰۰۳ در هوا اسپری می شده است ۲۵ درصد بیش از سایر کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم یا تاخیر در رشد تشخیص داده شدند.

استیون هیکس، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تاکنون مطالعات نشان داده اند که قرارگیری در معرض آفت کش ها موجب افزایش ریسک ابتلا به اوتیسم یا تاخیر در روند رشد کودک می شود.»

«حال یافته های ما نشان می دهد که شیوه پخش حشره کش ها در هوا بسیار مهم است و می تواند موجب تغییر این ریسک شود.»

این تیم تحقیق متوجه وجود منطقه ای باتلاقی در مرکز نیویورک شدند که در آنجا مقامات مسئول با استفاده از هواپیما هر سال تابستان سم پاشی می کردند. یافته ها نشان داد استفاده از هواپیما در این منطقه برای انتشار آفت کش ها ریسک بزرگ ابتلا به بیماری اوتیسم و تاخیر در رشد را برای کودکان متولدشده در این منطقه به همراه داشته است.

 


ویدیو مرتبط :
ارتباط دیابت دوران بارداری با خطر ابتلا به اوتیسم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارتباط حشره‌کش‌ها با بروز سرطان در کودکان



اخبار,اخباراجتماعی ,تاثیر حشره‌کش‌ها بر کودکان

متخصصان هشدار دادند کودکانی که در معرض برخی از حشره‌کش‌ها هستند با خطر ابتلا به سرطان مواجه‌اند.

به گزارش ایسنا ،‌ یک تحلیل جدید روی مطالعات پیشین نشان داد قرار گرفتن کودک در معرض برخی از انواع حشره‌کش‌ها که در خانه استفاده می‌شوند احتمال ابتلای او به سرطان را افزایش می‌دهد.

در این بررسی کارشناسان به ارزیابی 16 تحقیق که در مورد ارتباط بین قرار گرفتن در معرض حشره‌کش‌های خانگی و سرطان‌های کودکی بوده‌اند، پرداخته و دریافتند کودکانی که با این حشره‌کش‌ها در تماس بوده‌اند نسبت به کودکان دیگر 47 درصد بیشتر به سرطان خون مبتلا شده‌اند.

«چنشنگ لو»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشکده سلامت عمومی «هاروارد تی اچ چان» در بوستون آمریکا گفت: باید به خاطر داشت که حشره‌کش‌ها برای از بین بردن ارگانیسم‌ها و موجودات زنده طراحی و تولید شده‌اند. والدین می‌بایست از به کار بردن این مواد شیمیایی در نزدیکی محیط زندگی کودکان خود و فضاهایی که آنان ساعات زیادی را در آنجا می‌گذرانند،‌ خودداری کنند.

در این بررسی متخصصان قرار گرفتن کودکان در معرض سه نوع حشره‌کش را مطالعه کردند که شامل حشره‌کش داخلی، حشره‌کش‌های فضای بیرونی و سم علف‌کش بودند. همچنین در مفصل‌ترین مطالعات نزدیک به 1200 کودک مبتلا به سرطان حضور داشتند.

این متخصصان مشاهده کردند کودکانی که در معرض سم علف کش قرار داشتند نسبت به کودکانی که تماسی با این نوع سم نداشتند 26 درصد بیشتر احتمال دارد به سرطان خون مبتلا شوند. هرچند در این بررسی ارتباط بین مصرف حشره‌کش‌های فضای بیرونی و سرطان کودکان مشاهده نشد.

به گزارش لایوساینس، نتایج مطالعات پیشین حاکی از آن بود که استفاده از حشره کش‌ها بیش از آنکه روی سلامت بزرگسالان تاثیر بگذارد سلامت کودکان را به خطر می‌اندازد و کودکان به دلیل اینکه سیستم ایمنی‌شان تکامل پیدا نکرده آسیب‌پذیرتر هستند.


  اخبار اجتماعی  -  ایسنا