اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارائه تسهیلات به مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی



اخبار,اخباراجتماعی ,  سازمان تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تسهیلات بدون بهره و ضامن تا سقف 2 تا 3 میلیون تومان به بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان پرداخت می‌شود.

 دکترسیدتقی نوربخش گفت: برای پرداخت این تسهیلات در مجموع 1000 میلیارد ریال اختصاص یافته است که تا کنون 400 میلیارد ریال از این مبلغ برای ارائه تسهیلات به بازنشستگان به بانک تزریق شده است.

وی افزود: 600 میلیارد ریال دیگر نیز بزودی و پس از هزینه شدن اعتبار فعلی پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بازپرداخت تسهیلات پیش بینی شده 36 ماهه خواهد بود، گفت: این تسهیلات ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران است که بدون سود پرداخت می‌شود و برای استفاده از این تسهیلات نیازی به معرفی ضامن نخواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر نوربخش با بیان اینکه اعتبارات پیش بینی شده در دو مرحله و با همکاری کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال به مستمری بگیران و بیمه شدگان تعلق می‌گیرد، افزود: اولویت پرداخت این نوع تسهیلات بانکی بدون بهره، با متقاضیانی است که تاکنون هیچ نوع وامی دریافت نکرده‌اند.

 

 اخبار اقتصادی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
مسن ترین مستمری بگیران تأمین اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان دریافتی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی



اخبار,اخبار اجتماعی,سازمان تأمین‌اجتماعی

 

اخبار اجتماعی - تصویب‌افزایش‌دریافتی‌مستمری‌بگیران‌تأمین‌اجتماعی

افزایش ۲۵ درصدی دریافتی مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست رئیس‌جمهور تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جلسه هیئت دولت بعد از ظهر امروز (یکشنبه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری تشکیل شد و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر پیرامون مهم‌ترین مسایل کشور پرداختند.

در این جلسه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، از سوی اعضای دولت به تصویب رسید.

آیین‌نامه معاینه و معافیت مشمولان خدمت وظیفه عمومی شامل فهرست بیماری‌ها، نقص عضوها و عدم رشد از جمله مواردی بود که در جلسه امروز هیأت وزیران تصویب شد.

به موجب تصمیم دیگر هیأت دولت، میزان دریافتی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی به میزان 25 درصد افزایش یافت. براساس این تصمیم، از تاریخ اول فروردین ماه 1393 کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال 1392 برقرار شده‌اند، به میزان 25 درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه 1392 افزایش یافت.

همچنین در ادامه این جلسه، گزارش وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی مبنی بر ثبت نام سه میلیون و سیصد هزار نفر برای بیمه و نیز گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای مرحله اول طرح تحول نظام سلامت و استقبال مردم از این طرح به هیأت وزیران ارایه شد و مورد قدردانی قرار گرفت. 

اخبار اجتماعی - تابناک