اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای سی‌ان‌ان: کشف محموله اسلحه ایران در اقیانوس هند بوسیله نیروی دریایی فرانسه+ عکس



سی‌ان‌ان مدعی شد نیروی دریایی فرانسه محموله بزرگ اسلحه‌ای را که از ایران به یمن ارسال می‌شد، در اقیانوس هند توقیف کرد.

 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی,نیروی دریایی فرانسه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سی‌ان‌ان با انتشار مطلبی در وبسایت خود مدعی شد نیروی دریایی فرانسه روز یکشنبه 20 مارس (1 فروردین) یک کشتی حامل سلاح را در منطقه شمالی اقیانوس هند متوقف کرد. به گفته مقامات، مقصد این کشتی -- که از ایران حرکت خود را آغاز کرده‌بود -- سومالی بود؛ ولی به ادعای آن‌ها و بنا بر ارزیابی مقامات آمریکایی، قرار بود سلاح‌های موجود در این کشتی در نهایت به یمن ارسال شود تا احتمالاً در اختیار نیرو‌های انصارالله قرار گیرد.

در ادامه ادعا‌های سی‌ان‌ان آمده‌است: این دومین مورد از کشف محموله‌های بزرگ اسلحه در یک ماه اخیر در منطقه است که احتمالاً مقصد آن‌ها نیز یمن بوده‌است. وزارت دفاع فرانسه از آزادی 10 خدمه این کشتی پس از تکمیل بازجویی از آن‌ها خبر داد.

سی‌ان‌ان سلاح‌های این محموله را «صد‌ها ای‌کی-47، مسلسل و اسلحه‌های ضد تانک» معرفی کرده‌است. به گفته مقامات آمریکایی، این سومین مورد توقیف محموله اسلحه در منطقه در هفت ماه اخیر محسوب می‌شود. این خبر در رسانه‌های سعودی نظیر «العربیه» نیز بازتاب داشته‌است.

 اخبار سیاست خارجی  -  باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
اقیانوس هند؛ کشف دودکش فعال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای جدید آمریکا درباره حمله سایبری ایران به رایانه‌های نیروی دریایی این کشور



حمله سایبری ایران به رایانه‌های نیروی دریایی آمریكا

ادعای جدید آمریکا درباره حمله سایبری ایران به رایانه‌های نیروی دریایی این کشور

برخی مقامات آمریکایی مدعی شدند ایران رایانه‌های نیروی دریایی آمریکا را در هفته‌های اخیر مورد حملات سایبری قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، مقامات آمریکایی اعلام کردند که ایران در هفته‌های اخیر رایانه‌های نیروی دریایی آمریکا را هک کرده است.

این مقامات آمریکایی مدعی شدند این حمله توسط هکرهایی صورت گرفته که برای دولت ایران یا گروهی که مورد تأیید مقامات ایران است فعالیت می‌کنند و تأکید کردند که جدیدترین رخداد اخیر در هفته‌ای که 15 سپتامبر (24 شهریور) آغاز شد اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش، هکرهای ایران به شبکه رایانه‌ای غیرمحرمانه‌ نیروی دریایی آمریکا نفوذ کرده‌اند که این شبکه برای ایمیل و خدمات اینترنت داخلی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این مقامات آمریکایی تصریح کردند که فکر نمی‌کنند که هکرهای ایرانی اطلاعات باارزشی را مورد دستبرد قرار نداده‌اند اما این مسئله نگرانی‌هایی را در پنتاگون به وجود آورده است زیرا رخدادی که در شبکه رایانه‌ای نیروی دریایی آمریکا به وجود آمده است نشان می‌دهد که قابلیت هک ایران در مقایسه با قبل قدرتمندتر شده است و نشان می‌دهد که ایران قابلیت دسترسی به اطلاعات نظامی را دارد.

پنتاگون این حمله سایبری که به ایران نسبت داده شده را تأیید نکرده است و یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که شبکه‌های این وزارتخانه روزانه مورد حمله قرار می‌گیرد.

این سخنگو گفت: ما تمامی این تلاش‌ها را جدی می‌گیریم و تلاش می‌کنیم از تمامی آنها درس بگیریم./فارس