اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای جنجالی درباره هواپیمای مالزیایی



اخبار,اخبار بین الملل , هواپیمای مالزیایی

 

اخبار بین الملل - ادعای جنجالی درباره هواپیمای مالزیایی

«کلارک» که ایرلاین متبوعش با 127 فروند، بزرگترین ناوگان دارنده هواپیماهای بوئینگ 777 است می‌گوید: با یافته‌های کارشناسان که تاکنون نتوانسته‌اند هیچ ردپایی از هواپیمای مالزیایی نشان دهند موافق نیستم.

مدیر یک شرکت هواپیمایی معروف اخبار مربوط به گردش به چپ هواپیمای پرواز «ام‌اچ 370» مالزی پیش از سقوط به داخل اقیانوس هند را بی‌اساس خواند و فرضیه تکان‌دهنده‌ای را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، هفت ماه از ناپدید شدن هواپیمای پرواز «ام‌اچ 370» می‌گذرد که درست مانند هواپیمای دو موتوره خلبان زن آمریکایی به نام «املیا ارهارت» که هواپیمایش در سال 1937 میلادی بر فراز اقیانوس آرام و نزدیکی جزیره «هاولند» مفقود شد، هیچ اثری از هواپیمای مالزیایی نیز در دسترس نیست. آخرین اخبار رسمی از این مسئله حکایت دارد که هواپیمای مالزیایی پیش از ناپدید شدن گردش به چپ داشته است. با این حال «سر تیم کلارک»، مدیرعامل «هواپیمایی امارات» از شنیدن این اظهارات متقاعد نشده و فرضیه تکان‌دهنده‌ای را در این رابطه ارائه می‌دهد.

وی می‌گوید: هواپیمای مالزیایی روی سیستم «اتوپایلت» یا خلبان اتوماتیک نبوده بلکه تا آخرین لحظات تحت کنترل خلبان بوده است و به عقیده من پرواز «ام‌اچ 370» احتمالا تا آخرین لحظه تحت کنترل خلبان بوده است.

اما آنچه که واضح است این است که اظهارات کلارک با تحلیل‌های مورد تایید اداره امنیت حمل و نقل استرالیا که اعلام شده هواپیما تحت کنترل سیستم خودکار پرواز می‌کرده و پس از اتمام سوخت سقوط کرده، تناقض دارد.

کلارک می‌گوید: هر ثانیه از این پرواز باید تا زمان اینکه فرضیه سقوط هواپیما در اقیانوس هند مشخص شود بررسی گردد تا معلوم شود چرا تاکنون هیچ ردپایی حتی یک تشکچه صندلی از این هواپیما یافت نشده است.

«کلارک» که ایرلاین متبوعش با 127 فروند، بزرگترین ناوگان دارنده هواپیماهای بوئینگ 777 است می‌گوید: با یافته‌های کارشناسان که تاکنون نتوانسته‌اند هیچ ردپایی از هواپیمای مالزیایی نشان دهند موافق نیستم.

وی همچنین از اطلاعات کامپیوتر و جی‌پی‌اس سوال می‌کند و در ادامه می‌گوید: تجربیات ما نشان می‌دهد در سوانح هوایی که بر فراز اقیانوس و دریا رخ می‌دهند و هواپیما به اعماق آب فرو می‌رود، همیشه یک نشانه وجود دارد. اما در مورد این هواپیما تاکنون غیر از امواج ماهواره‌ای که درباره آن هم سوال دارم، هیچیک از این موارد که نشان بدهد هواپیما به طور حتمی در کجا سقوط کرده وجود ندارد.

به گزارش «اگزمینر»،‌ این صحبت‌های «کلارک» ادعاهای سایر افراد مشکوک به قضیه ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی را قوت می‌بخشد. از آنجا که هواپیمای مالزیایی یکی از مجهزترین هواپیماهای خطوط هوایی بوده لذا ناکارآمدی تجهیزات ردیابی این هواپیما و اینکه احتمالا فردی کار آموخته این سیستم‌ها را از کار انداخته است، جای بحث دارد.

کلارک می‌گوید: من کاملا با این مسئله موافق نیستم. زیرا از کار انداختن این تجهیزات اصلا کار آسانی نیست و خلبانان نیز نحوه از کار انداختن آن را آموزش ندیده‌اند. اما درباره پرواز «ام‌اچ 370» قضیه اندکی متفاوت است و این تجهیزات به طوری از کار افتاده‌اند تا قابلیت ردیابی زمینی این هواپیما از سوی برج مراقبت از بین برود.

بنابر این گزارش، خانواده‌های مسافران هواپیمای مالزیایی همچنان منتظر شنیدن اخباری از سرنوشت عزیزان خود هستند. 

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
پیدا شدن بقایای هواپیمای مالزیایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعاهای جنجالی یک زن پیشگو درباره هواپیمای مالزیایی!




اخبار بین الملل - افزایش امید جستجوگران برای یافتن هواپیمای مالزی

هواپیماهای مشارکت کننده در عملیات چندملیتی روز گذشته چند شیء شناور در آب های منطقه ای از اقیانوس هند یافتند و امروز جستجوها بر این نقطه متمرکز شده است.

جستجوگران بین المللی که یافتن اثری از هواپیمای پرواز ام.اچ 370 در آب های اقیانوس هند را دنبال می کنند روز شنبه برای نخستین بار اظهارامیدواری کردند بتوانند سقوط این پرواز را در آب های این اقیانوس تایید کنند.

به گزارش ایرنا، هواپیماهای مشارکت کننده در عملیات چندملیتی روز گذشته چند شیء شناور در آب های منطقه ای از اقیانوس هند یافتند و امروز جستجوها بر این نقطه متمرکز شده است.

رسانه های استرالیا به نقل از مقامات تاکیدکردند که اجسام یافت شده باید مورد بررسی قرار گیرد و اکنون کشتی هایی از چین و استرالیا به منطقه جستجو اعزام شده اند.

سازمان ایمنی دریایی استرالیا اعلام کرد: یک کشتی چینی اواخر روزجمعه در منطقه مستقر بوده و در حال طی مسیر برای رسیدن به موقعیتی است که اشیاء مشاهده شده است.

شین هوا نیز گزارش داد این کشتی در اواخر روز جمعه مورد عمده ای به جز چند شیء شناور کوچک به رنگ روشن مشاهده نکرده است.

بنابراین گزارش ها، کشتی های نیروی دریایی استرالیا انتظار می رود در اواخر روز شنبه به این منطقه برسند و چهار کشتی چینی نیز در مسیر رفتن به این موقعیت هستند.

بیش از 150 مسافر از 239 مسافر و خدمه بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی چینی بودند.

مقامات نیوزیلندی مشارکت کننده در طرح جستجو نیز اعلام کردند دوربین های یک هواپیمای این کشور 11 شیء 50 تا 100 سانتی متری که بسیاری از آن ها مستطیل شکل بوده اند را در دریا ثبت کرده است.

به گفته این مقامات نیوزیلندی، نمی توان تایید کرد که به طور حتم این قطعات مربوط به هواپیما مالزی بوده است. زمانی این مساله روشن می شود که یک کشتی این اشیاء شناور را از آب گرفته و از لحاظ فیزیکی مورد بررسی قرار گیرند.

10 فروند هواپیما از شش کشور استرالیا، چین، ژاپن، نیوزیلند، کره جنوبی و آمریکا در عملیات جستجو در حدود یکهزار و 100 کیلومتری شمال شرقی این کشور در حال تلاش برای یافتن اثری از هواپیما هستند.

هشام الدین حسین وزیر دفاع و سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی نیز گفت: جستجو اکنون به یک منطقه متمرکزشده و شرایط آسان تر از قبل است.

سازمان ایمنی دریایی استرالیا روز پنجشنبه براساس تجزیه و تحلیل داده های رادارهای بین دریای چین جنوبی و تنگه مالاکا قبل از ناپدیدشدن هواپیما، در خصوص منطقه جستجو تجدیدنظر کرد.

این اطلاعات نشان می دهد سرعت هواپیما در طول مسیر بیشتر از میزان تخمین زده شده بوده است بنابراین افزایش سرعت منجر به افزایش مصرف سوخت شده و فاصله پیمودن هواپیما به جنوب اقیانوس هند نیز کاهش می یابد.

منطقه جدید مورد جستجو به خشکی نزدیک تر است و ضمن بهترشدن آب و هوا، هواپیماها نیز زمان بیشتری را صرف جستجو قبل از پایان سوخت گیری می کنند.

بخش مورد جستجو اکنون در یکهزار و 100 کیلومتری شمال شرق استرالیا و شهر پرت قرار گرفته و استرالیا نیز موقعیت ماهواره های خود را به روی این منطقه متمرکز کرده است.

زمان به سرعت برای یافتن جعبه های سیاه هواپیما در حال پایان است. اکنون 22 روز از زمان ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 می گذرد و تا هشت روز دیگر انرژی دو جعبه سیاه برای ارسال سیگنال های رادیویی به پایان می رسد.

تجهیزات تخصصی آمریکا برای یافتن این دو جعبه سیاه هواپیما به پرت منتقل شده است تا محل تقریبی را مورد کنکاش قرار دهد.

 

                                       ..........................................


اخبار,اخبار بین الملل,هواپیمای ربوده شده مالزی

 

ادعاهای یک زن پیشگو درباره هواپیمای مالزیایی!

یک زن پیشگوی کویتی در تازه‌ترین اظهارنظر جنجالی خود ادعا کرد ناپدیدشدن هواپیمای مالزیایی، تاییدی از جانب خداوند بر «کرامت»های اوست و دولتمردان مالزی برای یافتن هواپیما باید از او کمک بخواهند!

به گزارش العالم، «سلوی مطیری» در ویدیویی که به تازگی از وی منتشر شده، ادعا می کند که یک مرد آسیایی عامل بروز این حادثه شده و یک "شخصیت مهم" هم در هواپیما حضور داشته که خود را معرفی نکرده و به طور ناشناس سفر می‌کرده است.

این زن جنجالی در ادامه گفته‌های خود مدعی می‌شود که «این مرد که بین 40 تا 60 سال سن داشته، مسئولیت مهمی دارد و ممکن است این حادثه به خاطر حضور او رخ داده باشد، اما تا زمانی که مقامات رسمی با من تماس نگیرند، اطلاعات بیشتری را فاش نخواهم کرد».

این زن کویتی که گویی خودش هم می‌داند که حرف هایش موجب بروز واکنش‌های غیرطبیعی خواهد شد، در ادامه با ارسال پیامی خطاب به دولت انگلستان می‌گوید: این فرصتی برای کشف توانایی‌های من است و من می‌توانم هواپیما را بیابم و می‌دانم که انگلیسی‌ها متمدن هستند و بدون تکبر و هرگونه ملاحظه، به این حرف‌های من واکنش طبیعی نشان می‌دهند.

مطیری در ادامه می‌پرسد: آیا سفارت مالزی نمی‌تواند نماینده‌ای را برای مذاکره با من بفرستد تا سرنوشت هواپیما را مشخص کنم؟! به جای 20 هواپیما و 40 کشتی جستجو و دخالت همه کشورهای دنیا، یک نفر را پیش «سلوی مطیری» بفرستید تا با "کرامت" خود این مشکل را حل کند(!)

وی در پایان مدعی می‌شود که برخی از مردم از او خواسته‌اند که معمای ناپدید شدن هواپیما را حل کند، اما وی تا زمانی که رسما از وی دعوت نشود، این کار را نخواهد کرد!
 اخبار بین الملل - ایرنا ,تابناک