اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعایی برای تبرئه از قتل جاعل شناسنامه



 متهم در دادگاه مطرح کرد
ادعایی برای تبرئه از قتل جاعل شناسنامه

 مردی که متهم است جاعلی را خفه کرده و به قتل رسانده است، در جلسه رسیدگی به پرونده‌اش قتل را انکار کرد و مدعی شد زن و مرد دیگری مرتکب این جنایت شده‌اند.

به گزارش شرق، نماینده دادستان تهران در ابتدای جلسه رسیدگی در جایگاه حاضر شد و در توضیح کیفرخواست گفت: متهم که شاهین نام دارد مردی به نام احمد را یک سال قبل در جریان اختلافات قبلی به قتل رسانده‌ است.

 

او جزییات این قتل را توضیح داده و در اعترافاتش گفته ابتدا دست و پای مقتول را بسته و سپس او را خفه کرده‌ است. بنابراین با توجه به درخواست اولیای‌دم به‌عنوان نماینده دادستان تهران درخواست صدور حکم قانونی دارم.  در ادامه اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند.

 

یکی از فرزندان مقتول که به جرم نگهداری موادمخدر در زندان به‌سر می‌برد و به‌تازگی آزاد شده است، گفت: به جرم حمل 25گرم کراک به 10سال حبس محکوم اما دوبار عفو خوردم و بعد از پنج سال آزاد شدم.

 

برادرم هم صدگرم کراک داشت که به حبس ابد محکوم شد و هشت‌سال است در زندان به‌سر می‌برد. پدرمان هم سابقه‌دار بود اما شاهین حق نداشت او را بکشد و ما برای او درخواست قصاص داریم البته برادرم هم درخواستش را از زندان فرستاده ‌است.  در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد. او اتهام قتل را رد کرد و گفت: من کسی را نکشتم. احمد را می‌شناختم و روز حادثه هم بارها با او تماس گرفتم اما قتل کار من نبود. 

 

متهم در توضیحات خود گفت: احمد جاعل بود و شناسنامه جعل می‌کرد. یکی از دوستان من هم دو شناسنامه برای دو افغان که غیرمجاز وارد ایران شده‌ بودند لازم داشت. قرار بود بابت هر شناسنامه به من 20‌هزارتومان بدهد. من هم موضوع را با احمد در میان گذاشتم اما بدقولی كرد و من هم بارها با او تماس گرفتم و گفتم شناسنامه‌ها را هرچه زودتر بدهد. 

 

متهم ادامه داد: منکر این نیستم که بارها با مقتول تماس گرفتم اما بعد از اینکه او را دیدم از خانه‌اش خارج شدم و نمی‌دانم بعد از من چه کسی وارد خانه شد. 40‌هزارتومان ارزش این را نداشت که من کسی را بکشم. در اداره آگاهی هم 19 روز مقاومت کردم و گفتم قاتل نیستم اما آنقدر مرا تحت فشار قرار دادند که مجبور شدم قتل را گردن بگیرم. در حالی‌که این گفته‌ها درست نیست. 

 

در ادامه وکیل مدافع متهم در جایگاه حاضر شد. او درباره موکلش گفت: موکل من بارها با متهم تماس گرفته و چون آخرین تماس از سوی او بود ماموران به وی شک و بازداشتش کردند در حالی‌که ممکن است کسی دیگر بدون اینکه تماس بگیرد به خانه مقتول رفته و او را کشته‌ باشد.

 

دستان مقتول با روسری گره خورده و به‌ هم بسته‌ شده بود در حالی‌که موکل من روسری نداشت تا این کار را انجام دهد. او بارها در اداره آگاهی اشاره کرده که دو نفر دیگر که زن و مردی بودند روز حادثه درخانه مقتول حضور داشتند چرا پلیس این موضوع را پیگیری نکرده که آن دو نفر چه کسانی هستند و فقط از موکل من بازجویی کرده‌اند.

 

من از قضات خواهش می‌کنم به 19 روز سکوت موکل من توجه کنند کسی که مدت‌ها سکوت می‌کند و مدعی بی‌گناهی می‌شود و دو نفر دیگر را معرفی می‌کند آیا این ظن در موردش به وجود نمی‌آید که اعترافش تحت فشار بوده‌ است؟ باید به این مساله به‌صورت دقیق رسیدگی شود. مقتول مسایل اخلاقی هم داشته و سوابقی نیز در این خصوص وجود دارد، آن روز هم طبق گفته موکلم زنی که از دو پا فلج بود، در خانه او حضور داشت و مردی نیز همراه این زن بود.

 

بنابراین این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.  وی ادامه داد: جسد مقتول در رختخواب پیدا شده است چرا موکلم مطابق اقرارش باید او را در طبقه پایین به قتل برساند و بعد جسد را به طبقه بالا ببرد و در رختخواب بگذارد؟ آن هم رختخوابی مرتب. او گفت: من فکر می‌کنم این پرونده نواقصی دارد و درخواست رسیدگی به آن را دارم. بنابراین گزارش بعد از پایان جلسه دادگاه هیات قضات وارد شور شدند./شرق


ویدیو مرتبط :
تبرئه پلیس سفید پوست از اتهام قتل سیاهپوستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبرئه یک زن از قتل با ادای سوگند



 

زنی که متهم بود شوهرش را با وارد آوردن ضربه سگک کمربند به قتل رسانده است در دادگاه سوگند یاد کرد و از اتهام قتل عمد تبرئه شد.



این زن که فاطمه نام دارد و ۳۶ ساله است دو سال قبل به ماموران پلیس کرج خبر داد شوهرش هنگام غذا خوردن دچار مشکل شد و جان باخت. زمانی که ماموران بالای سر جنازه مرد ۷۵ ساله به نام علی حاضر شدند دقایقی از مرگ او می گذشت.


با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات در خصوص علت دقیق مرگ آغاز شد و متخصصان اعلام کردند این مرد به خاطر وارد آمدن ضربه یی به سرش به قتل رسیده است. با این نظریه فاطمه بازداشت شد.



وی گفت ساعاتی قبل از مرگ شوهرش با او درگیر شد اما دعوا پایان یافت و آنها در حال خوردن ناهار بودند که ناگهان علی جان باخت. فاطمه توضیح داد؛ من دو سال قبل از این ماجرا با علی ازدواج کردم.


او بیمار بود و پزشکان تشخیص داده بودند مشکل او آلزایمر است. من و شوهرم به خاطر فراموشکاری های او خیلی با هم دچار مشکل می شدیم و مرتب با هم دعوا می کردیم و شوهرم مرا کتک می زد.



روز حادثه شوهرم دوباره با من درگیر شد. او با کمربند به جانم افتاد و من هم او را زدم. بعد درگیری بین ما تمام شد. چند ساعتی گذشت. من غذا آوردم و داشتیم با هم غذا می خوردیم که یکباره حالش بد شد.



در نهایت با صدور کیفرخواست علیه فاطمه پرونده به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. زن جوان یک بار دیگر ادعایش را مطرح کرد و قتل از موارد شبه عمد شناخته شد اما اولیای دم مقتول همچنان بر قتل عمد اصرار داشتند تا اینکه این زن قبول کرد برای اثبات بی گناهی خود قسم بخورد.



او دیروز قبل از اینکه سوگند یاد کند بار دیگر ادعاهای قبلی خود را تکرار کرد و گفت؛ من می دانم علی خیلی نسبت به من لطف داشت و مرا از شرایط بد زندگی بیرون کشید و با خود همراه کرد اما ما با هم نمی توانستیم کنار بیاییم و همیشه دعوا داشتیم.



آن روز هم نمی خواستم او را بکشم و باز هم تاکید می کنم با ضربات من نبود که او کشته شد. فاطمه سپس به خداوند سوگند یاد کرد که علی را به عمد نکشته است.به این ترتیب دادگاه پایان یافت و هیات قضات به زودی رای خود را صادر خواهند کرد.