اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعاهای جدید مجله انگلیسی زبان داعش/ روس‌ها در مقابل تروریسم چه می‌کنند؟



اخبار,اخباربین المللی ,حمله تروریستی پاریس

عملیات پلیس فرانسه علیه مظنونین حمله تروریستی پاریس، بسته شدن فرودگاه کپنهاگ به دلیل تهدید امنیتی، انتشار تصویر بمب تعبیه شده در هواپیمای روسی سقوط کرده در مصر، کشته شدن دو گروگان خارجی توسط داعش و واکنش اوباما به انتقادات جمهوری خواهان درباره موضوع پنهاجویان سوری، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

  امروز نیز همچون چند روز گذشته، بخش عمده مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی به بحث تروریسم و تهدیدات تروریستی در کشورهای مختلف اختصاص دارد. روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی عملیات روز گذشته پلیس فرانسه علیه مظنونان حملات تروریستی اخیر پاریس را مورد توجه قرار داده و می نویسد پلیس فرانسه در جست و جوی یک فرد بلژیکی که مظنون به طراحی حملات جمعه شب پاریس بوده، آپارتمانی در محله سنت دنیس این شهر را مورد حمله قرار داد. در جریان این عملیات، دو تن، از جمله یک زن جوان که خود را با استفاده از ابزارهای انفجاری منفجر کرده، کشته و دستکم پنج نفر نیز دستگیر شده اند. در عملیات مذکور، درگیری های مسلحانه میان پلیس و تروریست ها درگرفته است.

*****

همزمان با این عملیات، سطح هشدار امنیتی در دیگر کشورهای اروپایی نیز افزایش یافته و مواردی از فعالیت های مشکوک در آن ها گزارش شده است. روزنامه «ایندیپندنت» در مطلبی به وضعیت دیروز فرودگاه کپنهاگ، پایتخت دانمارک پرداخته و می نویسد در پی کشف یک بسته مشکوک در این فرودگاه، هشدار احتمال حمله تروریستی صادر شده و بخشی از فرودگاه تخلیه شده است. در این راستا، ترمینال شماره 3 و نیز ایستگاه مترو فرودگاه تخلیه شده و پروازها به ترمینال های دیگر منتقل شده است. یک مسئول فرودگاه کپنهاگ گفته هرچند انتظار می رفت که این وقایع به بروز تأخیرهای در پروازهای دیروز منجر شود، اما ترمینال مذکور اندکی بعد بازگشایی شده و فعالیت معمول خود را از سر گرفته است.

*****

از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش تصاویری را منتشر کرده که مدعی است مربوط به بمب منفجر شده در هواپیمای روسی می باشد که اخیراً سبب سقوط این هواپیما و کشته شدن مسافران آن شد. به نوشته «رویترز»، مجله رسمی گروه تروریستی داعش، روز گذشته تصویری از بمبی را منتشر کرده که ماه گذشته میلادی سبب کشته شدن 224 مسافر یک هواپیمای روس بر فراز صحرای سینا در مصر شد. در این تصویر، یک قوطی نوشابه به همراه یک چاشنی و یک کلید بر زمینه ای آبی رنگ به چشم می خورد. این گروه همچنین تصاویری را منتشر کرده که مدعی است متعلق به اتباع روس کشته شده به دست داعشی ها می باشد. داعش می گوید با استفاده از یک شکاف امنیتی در فرودگاه شرم الشیخ، بمب را به داخل هواپیما انتقال داده است.

*****

در همین حال، روزنامه «کریستین ساینس مانیتور» در مطلبی ضمن اشاره به تأیید رسمی تروریستی بودن واقعه سقوط هواپیمای روسی، می نویسد تجربه تاریخی نشان داده که مردم روسیه، برای مبارزه با تروریسم پست سر پوتین متحد خواهند شد. این روزنامه می نویسد واقعه بمب گذاری در هواپیمای روسی، نخستین مورد از حملات علیه روسیه بود که توسط یک دشمن خارجی مشترک با غربی ها انجام می گرفت. با این حال، مردم روسیه با حملات تروریستی بیگانه نیستند. وحدت ملی، درخواست برای مبارزه شدیدتر با تروریست ها و جمع شدن پیرامون یک رهبر قدرتمند، مواردی است که در هنگام وقوع حملات تروریستی در سرتاسر جهان رخ می دهد؛ اما این الگو درباره روسیه با عمق بیشتری نمود پیدا می کند.

*****

البته اقدامات داعش طی 24 ساعت اخیر، تنها به انتشار تصایر مربوط به هواپیمای روسی محدود نمانده است. به نوشته «ای بی سی نیوز»، این گروه تروریستی اعلام کرده که گروگان های نروژی و چینی خود را به قتل رسانده است. این در حالی است که داعش پیشتر برای آزادی آن ها طلب پول کرده بود. این گروه با انتشار تصاویر دو فرد مذکور در مجله انگلیسی زبان خود مدعی شده آن ها پس از رها شدن از سوی دولت های «کافر» خود، به قتل رسیده اند. از تصاویر منتشره چنین برمی آید که هر دوی این افراد با شلیک گلوله به قتل رسیده اند. دولت چین واکنش فوری به این موضوع نشان نداده، اما سخنگوی وزارت خارجه نروژ اعلام کرد هنوز نمی تواند وقوع این امر را تأیید کند.

*****

در نهایت، در میان دیگر مطالب، روزنامه «واشنگتن پست» به موضوع واکنش اوباما به منتقدانی که خواستار محدود شدن پذیرش مهاجران سوری هستند پرداخته و می نویسد وی به شدت به این موضوع واکنش نشان داده و گفته: «داعش می خواهد از این ایده که جنگی میان اسلام و غرب وجود دارد، بهره برداری کند و زمانی که شما افرادی با سمت های رسمی را می بینید که معتقدند در یک سرزمین جنگ زده، مسیحیان بیش از مسلمانان سزاوار محافظت هستند، این امر سبب تقویت موضع داعش می شود». به عقیده وی، جمهوری خواهانی که چنین ایده هایی را مطرح می کنند، سبک سرانه به موضع گیری می پردازند و می خواهند با ذهن ساده خود به حل مسائل پیچیده جهانی اقدام کنند.

 

 اخبار بین الملل  -  تابناک 


ویدیو مرتبط :
داعش یک گروگان روس را ذبح کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش مجله‌ای به زبان روسی منتشر کرد



اخبار,اخباربین الملل, مجله داعش

شاخه رسانه زبان‌های خارجه داعش، برای جذب مسلمانان روسیه یک مجله اینترنتی در این کشور منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک گروه آمریکایی که شغل آنها بررسی فعالیت‌های گروه‌های افراط‌گرا در فضای مجازی است، با انتشار عکس صفحه اول مجله داعش، اعلام کرد که این گروه افراط‌گرا جلد اول مجله روسی زبان را برای ماه هفتم قمری منتشر کرد.

هدف داعش از انتشار این مجله اینترنتی، جذب مسلمانان پرشمار کشور روسیه بیان شد.

شاخه رسانه زبان‌های خارجه داعش عنوان این مجله را «سر‌چشمه» گذاشته‌است.

  اخبار  بین الملل  -  ایلنا