اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اختلاس میلیاردی در پتروشیمی ایلام



نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: مدیرعامل پتروشیمی کشور ضمن اظهار بی اطلاعی از اختلاس میلیاردی در پتروشیمی ایلام در خصوص علت این اختلاس سکوت کرد.

 

داریوش قنبری اظهار داشت: مجمع نمایندگان ایلام با حضور در دفتر بیات مدیرعامل پتروشیمی کشور با وی جلسه داشتند که موضوع این جلسه خبرهایی در خصوص اختلاس میلیاردی در پتروشیمی ایلام بود که نمایندگان از کم و کیف این قضیه و میزان اختلاس از این مقام مسئول سئوالاتی را مطرح کردند.

وی افزود: به رغم اصرار مجمع نمایندگان ایلام مبنی بر ارائه جزئیات و اطلاعات لازم در این زمینه مدیرعامل پتروشیمی هیچ پاسخی ارائه نکرد و تنها سکوت کرد.

نماینده ایلام گفت: مسئولان پتروشیمی و وزارت نفت باید نسبت به اختلاس میلیاردی مدیرعامل پتروشیمی ایلام پاسخ لازم را ارائه کند و بداند سکوت معنا ندارد.

قنبری با بیان اینکه تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان برای پتروشیمی ایلام هزینه شده گفت: ظاهرا ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای بهره برداری این پروژه نیاز است و به دلیل عدم اختصاص اعتبار لازم این پروژه نیمه کاره رها شده به طوری که کارکنان جذب شده برای این پتروشیمی به عسلویه و جاهای دیگر منتقل شده اند.

شنیده ها حاکی است که مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ایلام در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در این پروژه اختلاس و سوء استفاده کرده است.

این مجتمع پتروشیمی در 26 کیلومتری شمال غربی مرکز استان ایلام واقع شده و به عنوان یکی از نقاط امید توسعه صنعتی استان محسوب می شود.

بنابر این گزارش، طراحی وساخت این مجتمع شش سال پیش آغاز شد و به علت تحریمها و مشکل نقدینگی این طرح تنها حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیمه تعطیل است.

گفته می شود تاکنون هفت هزار میلیارد ریال اعتبار و سرمایه گذاری ارزی و ریالی برای اجرای این مجتمع هزینه شده است.../مهر


ویدیو مرتبط :
اختلاس ٣٠٠٠ میلیاردی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات پانزدهمین دادگاه اختلاس میلیاردی


پانزدهمین جلسه دادگاه پرونده فساد بزرگ بانکی با حضور 3 متهم و یک مطلع آغاز شد.