اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اختصاص 50 ماده به كسب و كار در بودجه سال آینده



 

 

اختصاص 50 ماده به كسب و كار در بودجه سال آینده

 

 

تهران- رئیس سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران گفت: بیش از 50 ماده در بودجه سال 1390 كل كشور به موضوع كسب و كار به صورت مستقیم اختصاص یافته است.

'بهروز علیشیری' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا‌ با اشاره به اینكه اختصاص این مواد در بودجه سال آینده می تواند بر رفع موانع و مشكلات موجود در فضای كسب و كار كمك كند، بر انجام فعالیتهای زیرساختی و اساسی برای بهبود فضای كسب و كار در كشور تاكید كرد.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینكه ساختار سازمان سرمایه گذاری باید متناسب با ظرفیت های جدید تغییر كند، گفت: ساختار سازمان باید تجهیز و تقویت شده و جایگاه آن بهبود پیدا كند تا بتواند اهداف و ارقام مورد نظر در سرمایه گذاری ها را محقق كند.

وی در خصوص مشكلات سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج در داخل كشور گفت: ایرانیان خارج از كشور كه قصد سرمایه گذاری در داخل كشور را دارند ، دارای چند طیف هستند.

علیشیری با بیان اینكه برخی از آنها طرح هایی را در دست دارند كه با مشكلاتی برای اجرا مواجه هستند، مشكلات این سرمایه گذاران را متنوع و متعدد دانست و افزود: مشكلات سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج همان مشكلاتی است كه برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد و تفاوت چندانی ندارد.

** حضور بیمه های خارجی در كشور

علیشیری درباره آخرین وضعیت حضور بیمه های خارجی در كشور گفت: تا زمانی كه قانون مربوط به حضور بیمه های خارجی در كشور شفاف نشود، امكان درخواست بیمه های خارجی در كشور وجود ندارد.

وی با اشاره به نحوه حضور بیمه های خارجی در كشور در قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه گفت: پس از ابلاغ قانون برنامه پنجم توسعه، آئین نامه های مربوطه در این خصوص هم باید تدوین و پروتكل نیز تنظیم شود و آن زمان می توان از بیمه های خارجی برای حضور در كشور دعوت كرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در صورتی كه تمام این موارد اجرایی شود، می توانیم از سال آینده حضور بیمه های خارجی را در كشور شاهد باشیم..../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
اختصاص بودجه عمران در سال 94 به طرح های بالای 80درصد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال موکول شدن بررسی بودجه 92 به سال آینده



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

احتمال موکول شدن بررسی بودجه 92 به سال آینده

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال موکول شدن بررسی و تصویب لایحه بودجه 92 کشور به سال آینده به دلیل ارائه دیرهنگام آن به پارلمان خبر داد.

به گزارش مهر، ارسلان فتحی پور با بیان اینکه ارائه دیر هنگام بودجه به مجلس به عادت تبدیل شده است، تصریح کرد: طبق قانون بودجه سال 92 کشور، باید تا 15 آذر به مجلس شورای اسلامی ارائه می شد اما همانند سال گذشته دولت به این وظیفه خود عمل نکرد.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت هر چه سریعتر بودجه را در اختیار مجلس قرار دهد و گفت: در صورتی که بودجه هر سریع تر به مجلس ارائه شود، کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز فرصت بیشتری برای بررسی تمام ردیف‌های بودجه خواهند داشت و مجلس موفق به تصویب یک بودجه شفاف و عملیاتی خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه احتمال موکول شدن بررسی بودجه به سال آینده وجود دارد، اظهار داشت: در صورتی که مجلس برای بررسی بودجه 92 با کمبود زمان مواجه شود، بدون شک بررسی و تصویب آن را همچون بودجه 91 به  سال بعد موکول خواهد کرد.

 وی خاطرنشان کرد: در صورت تصویب نشدن بودجه تا پایان سالجاری، بودجه سال آینده کشور به صورت تنخواه در اختیار دولت قرار می گیرد.

فتحی پور در رابطه با محورهای مورد توجه دولت در لایحه بودجه گفت: قطعا بودجه باید با محور حمایت از تولید و اشتغال تنظیم و تصویب شود و در صورتی که دولت نسبت به این محورها نگاه جدی نداشته باشد، مجلس در این زمینه ورود پیدا خواهد کرد./مهر