اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی نژاد با وسط کشیدن پای اصل کاری ها می خواهد گروکشی کند



علی دورانی, دبیر کل آباگران جهادی

 

احمدی نژاد با وسط کشیدن پای اصل کاری ها می خواهد گروکشی کند

شفاف: علی دورانی دبیر کل آباگران جهادی در گفت و گو با خبرنگار شفاف در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور مبنی بر اینکه هرکسی در هرجایی به هر اندازه ای تخلف کرده بگیرند و با آن برخورد کنند،فحش به دولت هنر نیست اگر جرات دارند بروند سراغ همانهایی که اصل کاری هستند، گفت: آقای احمدی نژاد به تازگی بر روی وبلاگشان نیز مطلبی گذاشتند که پر از تناقض است و در واقع اینکه عدالت خوب است برای همه غیر از ما تنها پیامی است که از مطالب جدید آقای احمدی نژاد می توان نتیجه گرفت.

 

وی ادامه داد: بر فرض آنکه کسانی تخلفاتی در گذشته و یا حال داشته باشد یا اینکه تخلفاتشان بزرگتر و بیشتر هم باشد دلیلی نمی شود که ما در مورد قسمتی از متخلفین و متهمین که دوستان آقای احمدی نژاد هستند درهای عدالت را ببندیم و با آنها برخورد نکنیم.

 

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه عمل احمدی نژاد مغایر با شعارهای عدالت محوریش است، تصریح کرد: متاسفانه علیرغم شعارهای عدالت محور آقای احمدی نژاد- و نظراتی که در طول ریاست جمهوری مخصوصا نزدیک انتخابات اعلام کرد و نظر برخی از مردم را به سوی خودش جلب کرد- در عمل می بینیم به هیچ عنوان آمادگی و ظرفیت انجام عدالت طلبی را ندارند و وقتی به سمت دوستان و نزدیکان آقای احمدی نژاد می روند وی آنها را  خط قرمز معرفی می کند و تهدید می کند که اگر با نزدیکان بنده برخورد کنید چنین و چنان می کنم.

 

دورانی با انتقاد از عدم معرفی اصل کاری ها از سوی احمدی نژاد، یاد آور شد: موضوع از این جهت نیز قابل توجه است که آقای احمدی نزاد اگر واقعا گزارش یا اسنادی در مورد تخلف شخص یا اشخاصی دارد وطیفه داردکه این را اعلام کند و در گذشته هم دیدیم ایشان اگر کسی را متخلف می دید نگه داشته بود تا به عنوان ابزار انتخاباتی و آن هم با بزرگنمایی و تخطئه و در بدترین موقع به اطلاع مردم می رساند.این جزو بزرگترین گناهی  است که آقای احمدی نژاد انجام می دهد و مردم هم نخواهند بخشید.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر ایشان آمار و اطلاعی از تخلفاتی دارد و یا اینکه افرادی را به عنوان متهمان پایمال کردن بیت المال می شناسد، باید آنها را به قوه قضاییه معرفی کند و در معرض اطلاع مردم هم بگذارد.اما اگر بخواهد  این مسایل را به عنوان گرو کشی مطرح کند جای تاسف دارد. مخصوصا اینکه این دولت با شعارهای عدالت طلبانه  بر روی کار آمده اما می بینیم آنجا که می باید ایشان عدالت را بپذیرد و وظیفه اصلی خود و رعایت شعارهایی که داده عمل کند برخورد پر تناقضی می کند و می گوید که متخلفین دیگری هم هستند چرا آمده اید سراغ دولت که این مسئله واقعا پذیرفتنی نیست.

 

دبیر کل آبادگری جهادی افزود: در تاریخ نیز این نوع نگاهها ثبت می شود و مردم با توجه به این رفتارها و شعارها چشم گوش خود را برای ریاست جمهوری باز میکند و اینکه برخی شعار بدهند و بعضی از مولفه های انقلاب را باز پروری و تکرار کند این کفایت نمی کند. باید در عرصه عمل، مواضع مختلف مدیریتی آن شخصی که می خواهد رییس جمهور آینده شود و توانمندی خود را در انجام شعارها و راهبرد خود در گذشته نشان داده باشد. چرا که در غیر این صورت مجددا دچار یک دولتی خواهد شد که گفتار و رفتارش متفاوت است  و روز به روز در بسیاری از حوزه ها علیرغم اینکه ظرفیت ها و بستر ها مناسبی داریم متاسفانه دچار عقب گردی هستیم.

 

دورانی اظهارات احمدی نژاد در خصوص اصل کاری ها را گرو کشی وی دانست و اظهارداشت: اصل کاری ها را یک نوع گرو کشی می دانم و معتقدم برخی از نظر آقای احمدی نژاد اصل کاری هستند و از نظر قوه قضاییه که مسئولیت برخورد دارد همین هایی که با آنها برخورد می شود اصل کاری هستند. سوال در اینجا است که این اصل کاری ها چرا الان در ذهن آقای احمدی نژاد آمدند و تا وقتی که نزدیکان ایشان مورد محاکمه قرار نگرفتند و دولت ایشان متهم به فساد اقتصادی نشده بود چرا این صحبت ها مطرح نبود و در حال حاضر هم اگر اصل کاری هست چرا اعلام نمیکنند.

 

وی تصریح کرد: درواقع باید گفت اصل کاری برای آقای احمدی نژاد اصل کاری نیست و ایشان می خواهد با اعلام این مسئله ذهنها را از این پرونده ها منحرف کند. کما اینکه اگر اصل کاری وجود داشته باشد و آقای احمدی نژاد هم بشناسد اتهامات ایشان دو برابر میشود چرا که هم نزدیکان ایشان متهم به فساد هستند هو م اینکه خود ایشان متهمانی را می شناسد که از مردم و قوه قضاییه لاپوشانی می کند و اعلام نمی کند..../شفاف


ویدیو مرتبط :
کتک کاری وسط صحبت های احمدی نژاد در ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منظور احمدی نژاد از "اصل کاری ها" چه کسانی هستند؟



واکاوی سخنان جدید رئیس جمهور؛

منظور احمدی نژاد از "اصل کاری ها" چه کسانی هستند؟

سوال اینجاست که این آدم های اصل کاری! اساساً چگونه عمل کرده اند و چه میزان ثروت و نفوذی داشته اند که حتی رئیس جمهور هم جرأت نام بردن از آنها را ندارد و صرف شجاعتی که همواره گفته می شود از آن برخوردار است فقط جرأت آن را پیدا کرده که به سمت آنها اشاره کند و دیگر هیچ!

رئیس جمهور احمدی نژاد، روز دوشنبه برای افتتاح چند پروژه عمرانی به کرمانشاه رفت.

وی در هنگام افتتاح یکی از این پروژه ها و پس از آنکه صحبت های مختلفی را مطرح کرد، به فضای ایجاد شده اخیر درباره بعضی از مدیران نزدیکش به دنبال صحبت های متهمان دادگاه های فساد 3 هزار میلیاردی و اختلاس بیمه ایران اشاره کرد و با بیان اینکه فحش دادن به دولت هنر نیست! گفت: هر کسی در هرجایی به هر اندازه ای تخلف کرده، بگیرند و با آن برخورد کنند.

او همچنین افزوده بود: فحش دادن به دولت هنر نیست، اگر جرأت دارند، بروند سراغ همان هایی که اصل کاری هستند.

 

این اصل کاری ها! چه کسانی هستند؟

این "اصل کاری ها" چه کسانی هستند؟ در واقع در دولتهای نهم و دهم همواره از سوی احمدی نژاد و نزدیکانش مقولاتی مثل "بت بزرگ"، "اصل کاری ها"، "حلقه قدرت و ثروت" و ... مطرح شده اند. مقولاتی که البته رفتارها و برخی گفته های افراد یاد شده در دولت اینطور بیان می کرد که قرار است رخداد اصلی در قبال آنها اتفاق بیافتد و نام افرادی که مصداق اصلی مقوله ها هستند برده شود. اتفاقی که البته هیچگاه رخ نداد.

سوال هم اینجا بود که این حلقه و این آدم های اصل کاری! اساساً چگونه عمل کرده اند و چه میزان ثروت و نفوذی داشته اند که حتی رئیس جمهور هم جرأت نام بردن از آنها را ندارد و صرف شجاعتی که همواره گفته می شود از آن برخوردار است فقط جرأت آن را پیدا کرده که به سمت آنها اشاره کند و دیگر هیچ.

 

فرجامی برای مترسک های پوشالی

ماجرای مترسک های ساخته شده توسط برخی از دولتیان و هوادارانشان ادامه یافت تا به مقطع برگزاری همزمان دادگاه های رسیدگی به پرونده فساد 3 هزار میلیاردی و اختلاس در بیمه ایران رسیدیم. روزهایی که عموم متهمانی که در هر دو دادگاه برای دفاع حاضر شده اند، جدا از اینکه برخی از آنها، خود، سمت دولتی داشته اند، اشارات عموما مستقیم و بعضاً نامستقیمی به دو چهره پیرامون احمدی نژاد یعنی اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور و محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی نژاد داشته اند.

این در حالی است که با وجود آنکه احمدی نژاد در سال گذشته در جمع رسانه ها اینطور گفته بود که برخورد قضایی با اعضای کابینه اش خط قرمز اوست اما در یکی از جدیدترین ابراز نظرهایش پیرامون فضای بوجود آمده، همانگونه که اشاره شد از این گفته است که باید با "اصل کاری ها" برخورد شود.

با توجه به آنچه که گفته شد، هم اکنون باز هم این سوال بوجود می آید که منظور احمدی نژاد از واژه "اصلی کاری ها" چیست؟ اکنون که از معاون اول رئیس جمهور در پرونده بیمه و یکی از نزدیک ترین چهره ها به او یعنی اسفندیار رحیم مشایی در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی نام برده می شود و اکنون که اطرافیان دولت هرآنچه را که خواسته اند درباره آقای هاشمی رفسنجانی و اطرافیانش گفته اند؛ آیا باز هم نوبت "اصلی کاری ها" نرسیده است...؟!

در نظر احمدی نژاد اصلی کاری ها چه کسانی هستند؟ چگونه باید با آنها برخورد شود؟ رئیس جمهور در فرآیند مبارزه با فساد این اصلی کاری ها چه نقشی دارد؟ و...

 

نظر احمد توکلی راجع به صحبت احمدی نژاد درباره "اصل کاری ها"

این سوال را از احمد توکلی، نماینده اصولگرای مردم در مجلس نهم نیز پرسیدیم. منظور احمدی نژاد از اصل کاری ها چه کسانی بودند؟ توکلی در جمله اول خود در پاسخ به سوال ما می گوید: باید بروید از خودشان بپرسید. از قدیم گفته اند ماهی از سر گنده گردد نِی زِ دُم.

او سپس در ادامه صحبت های خود پیرامون تحلیلش از منظور حرف احمدی نژاد و واژه "اصل کاری ها" در گفتگو با مشرق می افزاید: آقای احمدی نژاد هرکس غیر از اطرافیانش را می شناسد به عنوان اصل کاری به قوه قضائیه معرفی کند.

 

نظر کواکبیان درباره اصل کاری ها

مصطفی کواکبیان، نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم نیز نفر بعدی بود که به عنوان یک فعال سیاسی، نظر او را درباره منظور احمدی نژاد از "اصل کاری ها" پرسیدیم.

او به مشرق می گوید: "باید از خودشان بپرسید" و در عین حال ادامه می دهد: اگر کسی مستنداتی داشته باشد هیچگاه کلی گویی نمی کند. رئیس جمهور چندین سال است که می گوید اسامی مفسدین در جیب کوچک من است و ما هنوز منتظریم تا این اسامی

منتشر شوند. مردم هم منتظرند که ایشان یک بار برای همیشه این اسامی را اعلام کند.

 

32 حرف الفبا را تمام کردند!

این نماینده سابق مجلس تأکید می کند: تصوّر من این است که منظور ایشان بعضی افراد در مجلس و جاهای دیگر هستند اما ایکاش کلی گویی نشود زیرا این کلی گویی ها هیچ دردی را از کسی دوا نمی کند.

کواکبیان همچنین کلی گویی ها را به دادگاه های فساد 3 هزار میلیاردی و اختلاس در بیمه ایران نیز ربط می دهد و می گوید: باید صریح تر صحبت شود. فکر می کنم دیگر 32 حرف الفبا هم تمام شد بس که از الف، ر، دال و غیره نام بردند و صریح صحبت نکردند.

 

فرجام

منظور احمدی نژاد هرچه باشد اما گویا باید منتظر اظهار نظر مقامات قضایی کشور هم پیرامون برخورد با اصل کاری ها بود. زیرا فرجام کار "اصل کاری ها" را نه در افشاگری های احمدی نژاد که در قوه قضائیه و اقدامات انقلابی و اسلامی اش باید جستجو کرد.

"اصل کاری هایی" که شاید نام آنها مدت هاست که برده می شود و عده ای نمی گذارند این نام های برده شده به گوش رئیس جمهور برسد./مشرق نیوز