اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی‌نژاد با رئیس جزایر كومور هم دیدار کرد




 

احمدی‌نژاد با رئیس جزایر كومور هم دیدار کرد

 

روسای جمهور اسلامی ایران و كومور بر تحكیم و تقویت بیش از پیش روابط دو كشور در بخش‌های مختلف تاكید كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دكتر محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر به نیویورك به منظور شركت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل در دیدار با اكیلیلو دوانین رییس‌جمهور كومور روابط دو كشور را مستحكم و برادرانه دانست و گفت: هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط میان دو كشور وجود ندارد.

رییس‌جمهور تصریح كرد: باید از همه ظرفیت‌های ممكن برای گسترش حداكثری روابط میان دو كشور در تمامی زمینه‌ها استفاده كنیم.

دوانین رییس‌جمهور كومور نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه برتر ایران در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار داشت: جمهوری كومور اهمیت ویژه‌ای برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران قائل است.

وی همچنین خواستار تقویت هر چه بیشتر روابط و همكاری‌های بیشتر در زمینه‌های آموزش، انرژی، كشاورزی و حمل و نقل شد.

کومور کجاست؟

مجمع‌الجزایر قمر  یا کومور  در جنوب شرقی آفریقا در آب های اقیانوس هند و در شرق سواحل موزامبیک و شمال غربی ماداگاسکار واقع است. مساحت آن 2200  کیلو مربع است و جمعیت  ۷۹۰ هزار نفری دارد.

نام کومور از واژه عربی القمر به معنی ماه گرفته شده‌است. این کشور عضو اتحادیه عرب است.

کومور از ۷ ناحیه تشکیل شده که به شکل فدرال اداره می‌شود. مرکز حکومت آن مورونی است که در جزیره گراند کومور قرار دارد.

این مجمع الجزایر از 4 جزیره اصلی تشکیل می شود که یکی از این جزایر، در هنگام استقلال کومور از فرانسه، این موضوع را نپذیرفت و همچنان به عنوان یکی از مستعمرات فرانسه است. با این حال کشور کومور آن را بخشی از خاک خود می داند و پیوستن آن به کومور تاکید دارد.

کمک های کمیته امداد به کومور

براساس مطالب منتشر شده در سایت اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی، این کمیته فعالیت های زیر را در سال 1388  در کشور کومور  انجام داده است:

1ـ واحدهای امداد و روستاهای تحت پوشش:

تعداد واحدهای كمیته ی امداد امام خمینی (ره) كشور كومور 13 واحد شامل 3 شاخه اصلی و 10 كارگاه آموزشی می باشد . كمیته امداد در این كشور تعداد 320 روستا را تحت پوشش قرار داده است .

2ـ مددجویان موردحمایت و كمكهای پرداختی :

در پایان سال 1388 تعداد 555 خانوار با جمعیت 2987 نفر شامل ایتام، معلولان و بیماران را بصورت دائمی مورد حمایت كمیته ­ی امداد كشور كومور قرار داشته است . مجموعه كمكهای پرداختی به مددجویان و هزینه های اداری و عملیاتی كمیته امداد كشور كومور در سال 1388 مبلغ 5 میلیارد ریال معادل 499352 دلار بوده است .../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
دیدار زن احمدی نژاد با وفاء سلیمان زن رئیس جمهور لبنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امتناع رئیس جمهور برزیل از دیدار با احمدی نژاد/...



امتناع رئیس جمهور برزیل از دیدار با احمدی نژاد/ ناراحتی هیات ایرانی و احتمال تیرگی روابط

 

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران روز سه شنبه تحت تدابیر امنیتی شدید وارد ریو دوژانیرو رسید.احمدی نژاد که توسط موتورسیکلت، پنج خودرو و یک هلی کوپتر اسکورت می شد به هتل مجلل رویال تولیپ(اینترکانتیننتال سابق) رفت.

 

محمود احمدی نژاد

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :

روزنامه برزیلی اوگلوبو نوشت: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران روز سه شنبه تحت تدابیر امنیتی شدید وارد ریو دوژانیرو رسید.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.ir، هواپیمای احمدی نژاد در ساعت 10 شب در پایگاه هوایی گالئون فرود آمد.

احمدی نژاد که توسط موتورسیکلت، پنج خودرو و یک هلی کوپتر اسکورت می شد به هتل مجلل رویال تولیپ(اینترکانتیننتال سابق) رفت. حضور احمدی نژاد در ریو دوژانیرو موجب ترافیک شدیدی در برخی از نقاط شهر شده بود.

 

دیلما روسف, رئیس جمهور برزیل

 

این روزنامه پرتغالی زبان در ادامه مدعی شد: دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل درخواست رئیس جمهور ایران را برای دیدار رد کرده است و همین موضوع موجب تیره شده روابط برزیل - ایران شده است.

مسئله ی دیگری که موجب تیرگی روابط شده، به تعویق انداختن رونمایی از ستون بدل تحت جمشید بود. این ستون را دولت ایران اهدا کرده است. شهرداری ریو دوژانیرو علت تعویق رونمایی از این ستون بدل تحت جمشید را آماده نبودن محل عنوان کرده است.

اوگلوبو نوشت: هیئت ایرانی که به منظور شرکت در کنفرانس ریو +20 به برزیل آمده، به شدت از تصمیم دیلما روسف ناراحت شده است..../انتخاب