اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی‌نژاد با تمام کارهایم موافق بوده و است



مشایی,احمدی نژاد,زنده باد بهار

احمدی‌نژاد با تمام کارهایم موافق بوده و است 

چند سالی ترجیح داد سکوت پیشه کند البته سکوتی منفعلانه در پیش نگرفت بلکه هوشمندانه و با ظرافتی خاص خلوت‌ گزید تا در سایه این ایهام ذهن مخاطبان خاص و عام را قلقلک دهد و اذهان را به پرسشگری پیرامون خود وادارد. 

البته نباید از این مهم نیز غافل شد که رسانه‌های خاص و همراستا به فراخور موقعیت هر از گاهی خبری جسته گریخته و گاه جنجالی از وی را پوشش می‌دادند تا نام او در سایه تحولات به حاشیه رانده نشود.

اخباری که بلافاصله تکذیب می‌شد و همین کشاکش تایید و تکذیب خود فرآیندی برای جلب‌ نظر مخاطبان بود. حال اسفندیار رحیم مشایی در آستانه انتخابات و تنها چند ماه مانده به پایان کار دولت تاکتیک عوض کرده و خود می‌داند که برای جامه عمل‌ پوشاندن به هدف غایی دیگر پرده‌نشینی مفید به فایده نخواهد بود و باید مستوری را کنار گذاشته و در ساحت عمومی به جلوه درآید.

با «بهار» آغاز کرد، نهال سبز کاشت، از انسان و منشور کوروش گفت. یکبار دیگر به سراغ مکتب ایرانی رفت و پیرامون فراز‌های تمدن ایرانی چکامه سرود. نشان فرهنگ بر گردن آویخت. دست در دست احمدی‌نژاد داد به نشانه علقه و علاقه بی‌مثالشان تا یکبار دیگر به منتقدان بگوید این پیوند را گسستی نیست و این وصل را فراقی نخواهد بود.

حال که فرصت همایش و میتینگی نیست بازهم سکوت اختیار نمی‌کند، در طرفه‌العینی مصاحبه به راه می‌اندازد و جواب تمامی انتقادات چند سال اخیر را در کسری از ساعت می‌دهد تا با زبان بی‌زبانی بگوید او دیگر سکوت پیشه نخواهد کرد، آمده است که بماند و دیگر نمی‌خواهد مرد در سایه باشد. 

او در این چند وقت اخیر بیشتر به مباحث نظری و فکری پرداخته بود اما مصاحبه اخیرش خرق عادت است، چراکه در مقام جواب به منتقدان صورت گرفته و به مسائل مطروحه پیرامونش پاسخ گفته؛ نکته‌ای که همواره ترجیح می‌داد از آن پرهیز کند و از کنارش با تساهل و تسامح بگذرد اما مشایی مدل 92 گویا دیگر تعارفات را کنار گذاشته و خود را آماده فعالیت‌های جدیدش می‌کند.

نانی که به هم قرض می‌دهند

تعابیر و الفاظی که احمدی‌نژاد برای رحیم‌مشایی به‌کار می‌برد شهره عام است و مثال‌زدنی، حال گویا نوبت مشایی است که جواب مراحم احمدی‌نژاد را بدهد. او با افتخار از دوران ریاست دفتری خود یاد می‌کند و می‌گوید این شغل حساسیت بالایی دارد و حائز اهمیت بسیاری است به‌‌خصوص هنگامی که شخصی چون احمدی‌نژاد عهده‌دار سمت ریاست جمهوری باشد.

وی در وصف فضایل یار همراه و رفیق روزهای سخت خود می‌گوید: احمدی‌نژاد امروز یک شخصیت برجسته و آشنا در عرصه بین‌المللی است، در صحنه بین‌المللی احمدی‌نژاد به عنوان فردی شجاع، آگاه، بیدار، هوشیار، متدین و انقلابی شناخته می‌شود که برای برقراری عدالت تلاش می‌کند و بر این اساس رئیس دفتر چنین فردی بودن کاری بسیار سخت و حساس محسوب می‌شود.

باهم توافق کامل داریم

پس از آن که نام جریانی خاص در ادبیات اصولگرایان جا افتاد و بسیار شنیده شد، عده‌ای از حامیان دیرپای احمدی‌نژاد وی را بری از حلقه اطرافیانش عنوان می‌کردند و عنوان می‌داشتند که رویه وی متفاوت است. آنان قصد داشتند تا جایی که ممکن است خرج احمدی‌نژاد را به‌رغم تاکیدات و تصریحات وی جدا از این عده قلمداد کنند شاید که معبری برای تفاهم و حفظ روندهای پیشین باقی بماند.

در مقابل منتقدان این جریان می‌گفتند میان احمدی‌نژاد و مشایی عقد و اخوتی ناگسستنی برقرار است و این دو به تفاهمی غیرقابل مناقشه دست یافته‌اند. حال گویا ادله گروه دوم درست‌تر بوده و خود مشایی نیز بر آن صحه می‌گذارد. وی تصریح دارد: به خاطر ندارم در طول دوره مسئولیت در دفتر رئیس‌جمهوری کاری را انجام داده باشم که وی مطلع یا موافق آن نبوده باشد.

احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور تشریفاتی نیست

مشاور رئیس دولت با بیان اینکه احمدی‌نژاد یک رئیس‌جمهور تشریفاتی نیست، اظهار کرد: او همانند یک سرباز فداکار در خط مقدم حضور دارد و پای کار است و بار‌ها دیده شده که صد‌ها ساعت یک پروژه را تا اجرای نهایی آن پیگیری می‌کند.

چند سالی است که با برکناری هر یک از وزیران یا معاونان دولت این شائبه مطرح می‌شود که این افراد به دلیل مخالفت با مشایی و عدم همخوانی و همفکری با وی حکم برکناری دریافت می‌کنند اما اکنون مشایی در جواب به آنان، با رد ادعای برخی رسانه‌ها و افرادی که در نوشته‌های خود مدعی بودند او در هر کاری دخالت می‌کند و هر کسی منصوب یا معزول می‌شود با دخالت وی انجام می‌شود، می‌گوید: اگر کسی از من پرسشی می‌پرسید ممکن بود نظرم را مطرح کنم اما در نصب یا عزل هیچ کدام از وزرا یا سایر مقامات دخالتی نداشته و ندارم.

با دیدن احمدی‌نژاد ترس‌ها می‌ریزد

مشایی به حفظ کرامت انسانی در مواجهه با افراد در دوران مسئولیتش در دفتر احمدی‌نژاد تاکید کرده و می‌گوید: حفظ کرامت انسانی و احترام به انسان‌ها باعث می‌شود که ترس‌ها از بین برود همان‌طور که با دیدن احمدی‌نژاد ترس‌ها می‌ریزد. وی در این خصوص می‌گوید: از سوی دیگر دشمنان و مسئولانی که کارهای خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند از وی می‌ترسند.

وی از تبلیغات منفی که پیرامون وی صورت گرفته نیز گلایه‌مند است و تصریح می‌کند که شخصیتی متفاوت دارد. وی در همین خصوص با ذکر چند مثال‌ می‌گوید: هجمه‌ها علیه من به ‌گونه‌ای بود که وقتی افراد با من روبه‌رو می‌شدند، تعجب می‌کردند و می‌گفتند که فکر نمی‌کردیم بتوانیم شما را ببینیم. مشایی در ادامه اضافه می‌کند: برخی افراد ذهنیت‌های عجیبی نسبت به من داشتند و بار‌ها دیدم فردی نسبت به من احساس ترس می‌کند اما با یک لبخند من این ذهنیت عوض شد، پس چرا لبخندی را که هزینه‌ای ندارد، از دیگران دریغ کنیم.

تمجید از سفرهای خارجی رئیس‌جمهور

مشایی معتقد است که در عرصه بین‌المللی حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم. وی یکی از نشانه‌های توانمندی مدیریتی در عرصه داخلی و بین‌المللی را چنین عنوان می‌کند: جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه با حضور مستمر و پیگیری‌های دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل که در طول ۸ سال ۹ بار در این مجمع شرکت کرده، از لحاظ توانمندی مدیریتی در عرصه داخلی و بین‌المللی نشان داده است که برای تحقق اهداف جنبش (عدم تعهد) عزمی جدی در ایران وجود دارد. وی معتقد است می‌توان با این ظرفیت‌ها وجه کاراتری به جنبش عدم تعهد در ساختار نظام بین‌المللی بخشید. 

این روزها دیدارهای جداگانه مشایی با سفرای خارجی آن هم در دفتر ریاست‌جمهوری و با مقاماتی که کشورهایشان عضو جنبش عدم تعهد نیست، سوال‌برانگیز بوده و شائبه دخالت در حوزه کاری وزارت خارجه نیز به میان آمده است اما مشایی می‌گوید: برنامه‌های اجرایی این جنبش را از طریق وزارت امور خارجه دنبال می‌کنیم.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در ادامه گفت: بازوی اقدامات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران دستگاه دیپلماسی است و دبیرخانه دارای تشکیلات مستقلی در این زمینه نیست و بنا هم نداشته و نخواهیم داشت که جدای از این وزارتخانه کارهای آن را پیش ببریم.

با نگاهی به این اظهارات در‌می‌یابیم با این رویه‌ای که پیش گرفته شده باید در سال جدید و در روزهای پیش رو بیش از همیشه نام مشایی را بشنویم و اخبار مربوط به وی را بر صدر رسانه‌ها ببینیم؛ نکته‌ای که شاید زمینه‌ای برای خیزش بزرگ حامیان دولت برای تداوم دوره مدیریتشان باشد./آرمان

 


ویدیو مرتبط :
استقبال از احمدی نژاد سال88 تبریز/احمدی نژاد کاش احمدی نژاد می ماندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد : موافق نیستم ارز گران شود


رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بازار سکه و ارز ساماندهی خواهد شد ( شاید وضعیت فعلی طرح خرید باشد). در عین حال منابع ارزی بسیار زیادی داریم و درآمد ارزی بیش از مصرف است. افرادی می گویند که قیمت دلار باید بالا برود اما این گفته پایه اقتصادی ندارد.

محمود احمدی نژاد امروز در همایش اولین سالگرد اجرای هدفمند سازی یارانه ها در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برخی ایراداتی را به آن مطرح می کردند که پایه درستی نداشت اما معنای آن این نیست که اجرای این قانون گسترده هیچ ضعفی نداشت بلکه ضعف و اشکالاتی وجود داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه می ارزید که حتی دو دولت نیز برای اجرای این طرح وقت بگذارند، افزود: برخی ها در آن زمان عنوان کردند که این طرح، طرح خطرناکی است و کل نظم حاکم را بر هم می ریزد، آنها فکر می کردند که تمام تولید، بازار، صادرات ، واردات، نظام بانکی بر هم بریزد.

وی ادامه داد: اما اشکالات کوچک همیشه وجود دارد و اشکالات به وجود آمده در مقابل آن پیش بینی ها و ضعف ها چندان قابل اعتنا نیست اما همین هم نباید باشد.

به گفته رئیس جمهور ،اجرای این طرح چند دستاورد پایه ای و تحولی در نظام فکری و برنامه ریزی کشور به وجود آورد که اولین آن این بود که تمام مدلها و تئوری هایی که اقتصاد ایران را تهدید می کردند، با چالش روبرو شدند.

وی گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشورمان موردی است که می تواند در سایر کشورها هم اجرا می شود، این مدل می تواند بومی شود.

هدفمندی در ایران در سایر کشورها مرجع شد

احمدی نژاد اتفاق دومی که با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در اقتصاد کشورمان به وجود آمد، اثبات توانمندی کشور و مدیریت اقتصادی برای انجام کارهای بزرگی عنوان و تصریح کرد:

بسیاری از کشورها از ما درخواست کردند که به آنها در برنامه ریزی اقتصادی شان کمک کنیم و حتی برخی ها درخواست کردند که برای اجرای این طرح در کشورشان در آنجا مستقر شویم. به عبارت دیگر، اجرای این قانون در کشورمان به یک مرجع تبدیل شده است.

رئیس جمهور در بیان دستاورد سوم اجرای قانون گفت: ملت ایران نشان داد که ظرفیت کارهای بزرگ را دارد، بدترین کار در مدیریت اقتصادی کشور، کوچک شمردن ظرفیتهای یک ملت است.

وی گفت: اگر مصرف بنزین و گازوئیل با روند قبلی ادامه پیدا می کرد امسال حدود 15 - 16 میلیارد دلار برای واردات به آنها اختصاص می دادیم و منابع دیگری برای بودجه باقی نمی ماند، این در حالی است که سایر منابع و محصولات نیز باید وارد کشور می شد.

طغیان طبقات رانت خوار علیه دولت

رئیس جمهور کاهش فاصله طبقاتی را با اجرای این قانون یک انقلاب دانست و گفت: در عین حال در حال حاضر طغیان طبقات رانت خوار علیه دولت وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه طرح تحول اقتصادی دارای 5 الی 6 بخش دیگر نیز است گفت: اصلاح نظام گمرکی، مالیاتی، بانکی و اصلاح پول ملی باقی مانده است که اجرا خواهد شد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه مراحل بعدی قانون هدفمندی یارانه ها باز هم اجرا خواهد شد، گفت: برنامه ریزی‌هایی برای اینکه مراحل بعدی با کمترین تبعات اجرایی شود، صورت می‌گیرد.

موافق گرانی ارز نیستم

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بازار سکه و ارز ساماندهی خواهد شد ( شاید وضعیت فعلی طرح خرید باشد). در عین حال منابع ارزی بسیار زیادی داریم و درآمد ارزی بیش از مصرف است. افرادی می گویند که قیمت دلار باید بالا برود اما این گفته پایه اقتصادی ندارد.

شرایط کشور بحرانی نیست

وی با اشاره به اینکه تورم تحمیل شده 3 الی 4 درصد بوده است، افزود: برخی ها اصرار دارند که بگویند که شرایط کشور بحرانی است و اینها جنگ روانی است. ما به سمت ثبات بیشتر اقتصادی حرکت می کنیم.

رئیس جمهور گفت: بیشترین نگرانی تحلیل‌گران در زمان اجرای قانون در بخش حمل و نقل بود اما این بخش بیشترین همراهی را انجام داد. در عین حال، اصناف اقدامات احتیاطی در پیش گرفتند که در اقتصاد اثر می گذاشت اهالی تولید، صنعتگران، کشاورزان و سایر بخش ها با ما همراهی کردند. اهالی تولید خود قیمت ها را کنترل کردند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها باید ادامه داشته باشد، گفت: برای اجرای گام های بعدی اطلاع رسانی‌هایی انجام خواهد شد.


منبع: مهر