اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال کاهش تعرفه وارات خودرو



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

احتمال کاهش تعرفه وارات خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصمیم گیری کمیسیون ماده یک در مورد تعرفه واردات خودرو در جلسات آتی خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، تعرفه واردات خودرو به 40 درصد کاهش خواهد یافت.

حمید صافدل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دولت تصمیم دارد به منظور افزایش رقابت پذیری در بازار خودرو و حفظ منافع مصرف کنندگان تعرفه خودرو را کاهش دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس، کمیسیون ماده 1 در جلسه‌ای که در هفته های آینده برگزار خواهد کرد، این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی افزود: بر این اساس، پیش بینی می شود که تعرفه واردات خودرو براساس محاسبات به حدود 40 درصد کاهش یابد.

به گفته صافدل، در سال 91 با تغییر مبنای ارز مبادله ای به جای ارز مرجع در محاسبات گمرکی تعرفه تمامی کالاها کاهش یافت و به تبع آن تعرفه واردات خودرو نیز از 90 درصد به 45 درصد رسید.

وی اظهار داشت: امسال هم با کاهش 5 درصدی تعرفه واردات خودرو بر اساس مصوبه دولت، پیش بینی می شود که تعرفه واردات خودرو به 40 درصد برسد./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
ضربه گیر ، کاهش خط ترمز و کاهش احتمال تصادف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو



اخبار ,اخبار اقتصادی ,گمرک ایران

 

اخبار اقتصادی - احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو

رئیس گمرک کشور اظهار داشت: امیدواریم پس از بررسیهای تخصصی در کمیسیون های مربوطه تعرفه واردات خودرو کاهش یابد.

مسعود کرباسیان روز سه شنبه در حاشیه همایش پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص تصمیمات برای اولویت 10 و نحوه ورود این کالاها گفت: این طرح در دولت مطرح شده است و امیدواریم ظرف یک هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری شود. وزارتخانه ها و دستگاه ها نظرات خودشان را در این خصوص داده اند و سخنان کارشناسی در خصوص حقوق و سود کالا انجام شده و به نظر می رسد در دستور کار دولت قرار گرفته است و به زودی به آن رسیدگی می شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا از مبادی رسمی کشور قاچاق صورت می گیرد، گفت: این که کالای قاچاق به صورت عیان از مبادی رسمی وارد شود صحت ندارد و بیشتر تخلف و تقلب در اسناد کالا است و هیچ گونه قاچاق کالا در مبادی رسمی به گونه که اعلام شده است نداریم. ممکن است فردی برای اینکه تعرفه کمتری بپردازد در اعلام نوع کالا تقلب کند. برای جلوگیری از این نوع تخلف نیز اظهار از راه دور از طراحی کرده ایم.

رئیس گمرک در مورد پرونده های مطرح شده از گمرک در قوه قضائیه گفت: عمده پرونده مطرح شده تخلف در گمرک بوشهر است که از هفت سال قبل آغاز شده و در این پرونده متخلفان اقدام به جعل فیش بانکی کرده بودند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص نحوه ورود خودروهای خارجی به کشور اظهار داشت: واردات خودرو تابع گروه 10 است و با توجه به مقررات جدید که احتمالاً در دولت به تصویب برسد با همین روال قبلی واردات خودرو ادامه یابد.

کرباسیان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اینکه چرا تعرفه واردات خودرو کاهش نمی یابد تا عده ای در جاده ها کمتر کشته شوند و خودروهای با کیفیت وارد کشور شود گفت: این طرح در کمیسیون ویژه ای مطرح شده است و امیدواریم طی چند روز آینده به تصویب برسد و میزان تعرفه کاهش یابد. در مورد خودروهای گذر موقت نیز سعی کرده ایم ورودشان را به کشور به حداقل برسانیم.

اخبار اقتصادی - مهر