اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال حداکثری افزایش بهای بنزین در سال آینده



 افزایش بهای بنزین ,قیمت بنزین

احتمال حداکثری افزایش بهای بنزین در سال آینده

بگلریان خاطرنشان کرد: کمیسیون و وزارت به پیمانکاران اطمینان خاطر را می‌دهند که با توجه به لزوم بهره‌برداری بهینه از میادین و سفره‌های گاز و نفت تخصیص بودجه به غیر فازهای اولویت‌دار را صفر نمی‌کند.

وزارت نفت با توجه به منابع مالی و سرعت بخشیدن به اهداف خود تسهیلات را به فازهای اولویت دار اختصاص می‌دهد، زیرا زمان‌بندی و هدایت امور در اولویت کاری وی است؛ اما در عین حال دغدغه پیمانکاران دیگر فازها هم از نظر دور نمی‌ماند.

کمیسیون انرژی مسئله نحوه اختصاص بودجه به پیمانکاران فازهای خارج از اولویت وزارت نفت را مطرح می‌کند.

روبرت بگلریان نماینده ارامنه جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویت‌بندی فازهای پارس جنوبی و مشکلات پیش روی پیمانکاران دیگر فازها به جلسه روز گذشته کمیسیون با معاونت وزارت نفت اشاره و اظهار داشت: طبق برآوردهای جلسه دیروز اولویت دادن وزارت خانه به فازهای 12،15،16،17و18 به این معنا نیست که دیگر فازها تعطیل شود یا مدنظر قرار نگیرد.

این عضو کمیسیون انرژی افزود: قطعا فاز 12 یکی از فازهای مهم و در حد سه فاز معمولی ارزش دارد و تاکنون نیز 97 درصد کار پیشرفت داشته اما فازهای دیگر نیز در نتیجه بخشی پروژه‌های نفت و گاز تاثیر ویژه‌ای دارند.

وی توضیح داد: وزارت نفت با توجه به منابع مالی و سرعت بخشیدن به اهداف خود تسهیلات را به فازهای اولویت دار اختصاص می‌دهد، زیرا زمان‌بندی و هدایت امور در اولویت کاری وی است؛ اما در عین حال دغدغه پیمانکاران دیگر فازها هم از نظر دور نمی‌ماند.

وی در ادامه به روند کاری دولت گذشته در فازهای پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: گمان بر این بود که دولت گذشته پراکنده کاری کرده و در اختصاص بودجه به فازهای مختلف شفاف عمل نکرده و توزیع مالی هم به‌درستی صورت نگرفته اما طبق محاسبات اینگونه نبوده است.

بگلریان خاطرنشان کرد: کمیسیون و وزارت به پیمانکاران اطمینان خاطر را می‌دهند که با توجه به لزوم بهره‌برداری بهینه از میادین و سفره‌های گاز و نفت تخصیص بودجه به غیر فازهای اولویت‌دار را صفر نمی‌کند.

وی یادآور شد: کمیسیون در جلسه روز یکشنبه مسئله نحوه اختصاص بودجه به پیمانکاران فازهای خارج از اولویت وزارت نفت را مطرح می‌کند.

این نماینده مجلس در خصوص قیمت بنزین نیز گفت: کمیسیون و دولت هنوز به جمع‌بندی واحدی نرسیده‌اند اما آنگونه که پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد.

وی گفت: طبق گمانه‌زنی‌ها قیمت بنزین برای سال آینده با توجه به منابع مالی و در نظر گرفتن تفاوت‌های منطقه‌ای افزایش می یابد./ایلنا


ویدیو مرتبط :
شکسته شدن رکورد مصرف بنزین و احتمال افزایش قیمت آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون برنامه ریزی وزارت نیرو : افزایش قیمت برق در سال آینده و احتمال ثبات قیمت آب



اخبار,اخبار اقتصادی,تغییر تعرفه آب و برق در سال93

اخبار اقتصادی - معاون برنامه ریزی وزارت نیرو  خبر داد
افزایش قیمت برق در سال آینده و احتمال ثبات قیمت آب

 معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با تاکید بر این‌که قیمت آب و برق براساس مصوبات مجلس پیش بینی شده است، گفت: بعید می دانم قیمت آب تغییر کند اما تعرفه برق با توجه به قیمت‌های جهانی و نرخ انرژی باید تغییر کند.

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با ایسنا ، تاکید کرد: قیمت برق باید در قالب هدفمندی یارانه‌ها‌ صورت گیرد.

وی افزود: فعلا در زمینه تعرفه آب و برق چیزی تصویب نشده اما پیشنهادات ما نیز براساس پیشنهاد مجلس است که تا سقف در نظر گرفته شده قیمت‌ها می‌تواند تغییر کند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو اظهار کرد: با توجه به مجموع مسائل بعید می‌دانم در مورد آب تغییر تعرفه داشته باشیم اما در حوزه برق احتمالا تعرفه تعدیل خواهد شد.

دائمی در مورد پیشنهاد وزارت نیرو و مجلس گفت: مجلس دولت را مخیر گذاشته بود تا 38 درصد قیمت آب و برق را تعدیل کند. در مورد تعدیل نرخ پیشنهاد ما نیز براساس پیشنهاد مجلس است اما تغییر تعرفه با رعایت مباحث اجتماعی و تاثیر آن بر اقتصاد کل کشور و سبد خانوار صورت خواهد گرفت.

وی در مورد زمان تغییر تعرفه برق نیز با توجه به لزوم انجام این کار در قالب هدفمندی‌ یارانه‌ها اظهار کرد: احتمالا تغییر تعرفه از سال آینده صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، مجلس دولت را مخیر دانسته بود که در سال 92 قیمت آب و برق تا 38 درصد افزایش دهد اما دولت اقدامی برای این کار نکرد.
اخبار اقتصادی - ایسنا