اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال ابطال برخی تحریم های ضد ایرانی



تحریم های ضد ایرانی,ابطال تحریمها عله ایران


روزنامه ایتالیایی از احتمال ابطال برخی تحریم های ضد ایرانی خبر داد

روزنامه آنلاین linkiesta.it ایتالیا با تشبیه تحریم های ضدایرانی آمریكا و اتحادیه اروپا به یك ببر كاغذی و موفقیت قضایی نظام بانكی در لغو برخی تحریم ها، نوشت: احتمالا دادگاه های اروپا دیگر تحریم های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا و واشنگتن را نیز باطل می كنند.

به گزارش ایرنا این روزنامه افزوده است: كمپین آمریكا و اروپا برای تحریم ایران بر اثر یك مانع پیش بینی نشده بنام دادگاه های اتحادیه اروپا، در خطر قرار گرفته و شكافی در سیاست های راهبردی بروكسل در این زمینه ایجاد شده است.


این روزنامه ادامه داده است: دادگاه اتحادیه اروپا با صدور حكمی تحریم سال ۲۰۱۰ بانك ملت یكی از بزرگترین بانك های را نامشروع اعلام كرد.

این روزنامه نوشت: اكتبر سال ۲۰۱۲ یهنی سه ماه نیم پس از اعمال تحریم اروپا علیه واردات نفت ایران، شورای اروپا بسته جدید تحریم را صادر كرد كه افزون بر تجار ایرانی، بانك مركزی و همچنین موسسات اعتباری ایران را هدف گرفت.


روزنامه ایتالیایی نوشته است: اما اكنون این بانك ضمن درخواست تجدید نظر از دادگاه اروپا، اعلام كرده است كه شواهدی دال بر ارتباط با برنامه هسته ای وجود ندارد و دادگاه اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ نیز ژانویه ۲۰۱۳ به این بانك حق داد.


این روزنامه نوشته است كه برای بقای تحریم نیاز به ارایه شواهد است اما دولت ها برای انتشار چنین شواهدی بی میلی نشان می دهند، زیرا این اطلاعات را سری محسوب می كنند و عقیده دارند، انتشار چنین داده هایی اقدامات ضد ایرانی را به خطر می اندازد. اما بدون ارائه شواهد به دادگاه، تدابیر دولت های اروپایی همانند یك ببر كاغذی است.

بنابراین، دلایل دولتی در قبال دلایل حقوقی قرار گرفته و تحریم بانك ملت متوقف شده و اكنون منتظر درخواست تجدید نظر مقامات اروپایی علیه تصمیم دادگاه است و مواضع دو طرف ظاهرا آشتی ناپذیر می باشد.


در ادامه آمده است: اتحادیه اروپا انتشار اطلاعات (درخواستی از سوی دادگاه) را غیر قابل قبول خوانده و دادگاه نیز عقیده دارد كه هر كشوری وظیفه ارایه شواهد علیه هر اتهام دارد.


این روزنامه ایتالیایی نوشت: خطر جدی ریزش یك بهمن قضایی، قادر به درهم شكستن نظام تحریم ها علیه ایران است. پس از بانك ملت، برای بانك صادرات نیز همین رای صادر شد و ماه مه گذشته ، شركت ایران ترانسفو هم در یك محاكمه ضد تحریمی در لوكزامبورگ به دلیل نبود شواهد، پیروز شد.


در پایان گزارش آمده است: ماه سپتامبر آینده نیز بانك ها و شركت های دیگری از جمله بانك مركزی ایران آماده این چالش قانونی هستند. شكست مبارزه قضایی با بانك های ایرانی، ضربه شدیدی بر گروه تدابیر تحریمی اروپا و واشنگتن محسوب می شود. /ایرنا

 

 


ویدیو مرتبط :
سوییس تحریم های ضد ایرانی را لغو کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در ادامه سیاستهای خصمانه ضد ایرانی و علی‌رغم خنثی‌بودن تحریم‌های پیشین



 اتحادیه اروپا,تحریم اتحادیه اروپا,تحریمهای جدید ایران,تحریم های جدید بر ضد ایران,کشورهای عضو اتحادیه اروپا,فعالیتهای هسته ای ایران

 

در ادامه سیاستهای خصمانه ضد ایرانی و علی‌رغم خنثی‌بودن تحریم‌های پیشین

اتحادیه اروپا تحریمهای جدیدی بر ضد ایران تصویب کرد

خبرگزاری فارس: وزیران خارجه 27 کشورعضو اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل گسترش تحریم‌های هدفدار علیه ایران را به تصویب رساندند.

 

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا تحریمهای جدیدی بر ضد ایران تصویب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس، سخنگوی دفتر مطبوعاتی شورای اتحادیه اروپا تاکید کرد: وزیران خارجه اتحادیه اروپا 18 نام جدید را در لیست سیاه ایران گنجانده‌اند.

ورود این افراد به اتحادیه اروپا ممنوع است و حساب های بانکی آنها در این اتحادیه توقیف می شود.

 

سخنگوی دفتر مطبوعاتی شورای اتحادیه اروپا تصریح کرد: مصوبه جدید حاوی بسته تدابیر مشخص مورد توافق وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ماه ژانویه از جمله محدودیت های خرید و فروش نفت و محصولات نفتی ، فرآورده های صنعت پتروشیمی و توقیف سرمایه های بانک مرکزی ایران است.

 

تحریم های جدید بر ضد ایران از روز 24 مارس اعتبار پیدا می کند. به گزارش منابع دیپلماتیک مقامات اتحادیه اروپا همچنین تصمیم گرفته اند تحویل تجهیزات و نرم افزارهای رایانه ای قابل استفاده برای شنود مکالمات تلفنی و کنترل اینترنت را به ایران ممنوع کنند.

بر اساس این گزارش  وزیران امور خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا 23 ژانویه در اجلاس خود در بروکسل تصمیم گرفتند واردات نفت از ایران به کشورهای اروپایی را تحریم کنند

.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند تا اول ژوئیه سال 2012  واردات نفت خود از ایران را بطور کامل متوقف کنند. اتحادیه اروپا علاوه بر تحریم نفتی و اعمال تحریم های مالی علیه بانک مرکزی ایران همچنین ممنوعیت صادرات تجهیزات اساسی برای صنعت نفت و انتقال فناوری های مربوطه به ایران را اعمال کرده است.

جمهوری اسلامی ایران تا کنون بارها بر صلح آمیز بودن فعالیتهای هسته ای خود تاکید کرده و گفته‌است که این تحریم ها نمی‌تواند مانع از تحقق اراده ملت ایران در دستیابی به دانش هسته‌ای و کاربرد آن در زمینه های صلح‌آمیز شود./فارس