اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اثبات عشق با اسیدپاشی به زن مورد علاقه


مرد 40 ساله‌ای که قصد داشت عشق خود را با زور و تهدید نشان دهد و به صورت دختر مورد علاقه خود اسیدپاشیده بود پس از 70 روز فرار دستگیر شد.

مرد 40 ساله‌ای که قصد داشت عشق خود را با زور و تهدید نشان دهد و به صورت دختر مورد علاقه خود اسیدپاشیده بود پس از 70 روز فرار دستگیر شد.

نیمه شب یازده مهر سال جاری مأموران کلانتری 160 خزانه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع پیدا کردند که زن جوانی حدوداً 25 ساله که مورد اسیدپاشی قرار گرفته به بیمارستان فارابی انتقال یافته است.

با حضور مأموران کلانتری 160 خزانه و انجام تحقیقات مقدماتی از والدین این دختر جوان، آنها در اظهارات خود عنوان داشتند: خواستگار دخترمان پس از شنیدن پاسخ و به قصد انتقام‌گیری، اقدام به اسیدپاشی بر روی صورت دختر ما کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 16 تهران، پرونده جهت شناسایی و دستگیری متهم در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با مراجعه دختر جوان به پزشکی قانونی و انجام معاینات تخصصی، نظریه پزشکی قانونی حکایت از آن داشت که مصدوم از ناحیه سمت راست صورت، لب‌ها، قفسه سینه و سمت چپ گردن دچار سوختگی ناشی از اسیدپاشی شده است.

پدر و مادر دختر مصدوم پس از حضور در اداره شانزدهم، در شکایت خود به کارآگاهان اظهار داشتند: احمد خواستگار دخترمان بود، اما چون فرد بیکاری است و با 40 سال سن از لحاظ سنی تفاوت زیادی با دختر ما دارد؛ هم ما و هم دخترمان به او جواب منفی دادیم اما او قانع نشد.

دختر جوان به اسم مریم 23 ساله پس از حضور در اداره شانزدهم، در خصوص شب حادثه به کارآگاهان گفت: فردی به نام احمدرضا با وجود آنکه پیش از زمان خواستگاری نیز جواب منفی از سوی خانواده‌ام شنیده بود، به بهانه اینکه باید مستقیما جواب را از خودم و در زمان خواستگاری بشنود، به همراه خواهرش و تحت عنوان خواستگاری به خانه ما آمد؛ وی فردی بیکاری بود و از لحاظ خانوادگی نیز هیچ تناسبی با هم نداشتیم.

 به همین علت هم خودم و هم خانواده‌ام مخالف این ازدواج بودیم تا اینکه در روز خواستگاری بعد از شنیدن دوباره پاسخ منفی، بدون اینکه متوجه شوم ظرف اسیدی را از جیب خود در آورد و روی صورتم پاشید که از ناحیه صورت و بدن و شانه راست دچار سوختگی شدم.

بنا بر اطلاعات بدست آمده مشخص شد خانواده دختر جوان، پیش از این در منطقه خزانه و در همسایگی خانواده متهم زندگی می‌کرده و حتی به واسطه آشنایی میان دو خانواده، رفت و آمد خانوادگی نیز با یکدیگر داشته‌اند.

کارآگاهان بلافاصله نسبت به شناسایی محل سکونت متهم اقدام و در تحقیقات خود، همانگونه که پیش بینی می‌شد، اطلاع یافتند که متهم پس از ارتکاب به اسیدپاشی اقدام به فرار کرده و زندگی مخفیانه‌ای را برای خود انتخاب کرده است. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم در شرایطی در دستور کار پلیس آگاهی قرار داشت که کارآگاهان اداره شانزدهم از طریق خانواده دختر جوان اطلاع پیدا کردند که متهم متواری، پیش از اقدام به اسیدپاشی دختر را تهدید کرده بود.

سرانجام در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره شانزدهم، در شرایطی که متهم در طی این مدت به صورت مداوم نسبت به جابجا کردن مخفیگاه خود اقدام کرده و حتی در طی چندین سفر از تهران خارج و مدتی را در شهرستان‌های مرکزی کشور گذرانده بود، آخرین مخفیگاه متهم در منطقه خزانه و در منزل خواهرش مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان اداره شانزدهم در ساعت 6 بامداد 27 آذر سال جاری با ورود به مخفیگاه متهم، وی را دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

 با انتقال متهم به اداره شانزدهم و آغاز تحقیقات، وی در همان ابتدا به طرح و اقدام به اسیدپاشی بر روی شاکی اعتراف کرد.

پس از دستگیری متهم، از مریم به عنوان شاکی پرونده دعوت شد تا به اداره شانزدهم پلیس آگاهی مراجعه کند. دختر جوان به همراه مادر خود به اداره شانزدهم آمده و ضمن شناسایی متهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت:

این آقا زمانیکه اطلاع پیدا کرد که پاسخ من و خانواده‌ام به درخواست ازدواج او منفی است بارها من، خانواده و حتی بستگانم را تهدید می‌کرد و اظهار می‌داشت که مرا خواهد کشت. وی ادامه داد: حتی یک بار هم عنوان کرد که نخواهد گذاشت تا من و خانواده‌ام زندگی آرامی داشته باشیم.

متهم نیز در پاسخ به سوال کارآگاهان اداره شانزدهم درباره علت و انگیزه خود درباره اسیدپاشی پاسخ داد: حماقت کردم؛ حدود 5 سال پیش به مریم علاقه پیدا کردم و برای همین اعتیاد خود را حدود دوسال پیش ترک کردم و می خواستم کاری کنم تا به هر شکلی مریم به من جواب مثبت بدهد.

نظری، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با توجه به دستگیری و اعتراف صریح متهم در خصوص اقدام به اسیدپاشی از پیش برنامه‌ریزی شده، پرونده به همراه متهم جهت صدور دستور قضایی به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 16 تهران ارسال شده است.


منبع: فارس



ویدیو مرتبط :
اسیدپاشی دلخراش روی زن و شوهر..!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسیدپاشی به مرد مورد علاقه توسط زن جوان


من قربانی كینه‌جویی و حسادت‌های یك زن افغان شدم كه جز خوبی و كمك در حق او و بچه‌هایش جرمی مرتكب نشده‌ام.

مرد جوان گرگانی كه دو شب پس از ازدواج از سوی یك زن هدف اسیدپاشی قرار گرفته و نابینا شده همراه همسر و نوزاد 3 ماهه‌اش با حضور در گروه جویندگان عاطفه از دردها و رنج‌های 22 ماهه روزگار سیاه زندگی‌اش گفت.

علیرضا گفت: «من قربانی كینه‌جویی و حسادت‌های یك زن افغان شدم كه جز خوبی و كمك در حق او و بچه‌هایش جرمی مرتكب نشده‌ام. معصومه - عامل اسیدپاشی- زنی مطلقه بود كه پس از طلاق با دو فرزندش زندگی می‌كرد.

 با او در جشن عروسی یكی از بستگان آشنا شده و به هم علاقه‌مند شدیم. وقتی موضوع ازدواج با او را با خانواده‌ام مطرح كردم با مخالفت شدید مادر، خواهر و برادرانم روبه‌رو شدم. با این حال خیلی سعی كردم رضایت‌شان را جلب كنم اما نشد. با این حال در این مدت تمام مخارج زندگی معصومه و فرزندانش را تأمین می‌كردم تا اینكه پس از چند ماه متوجه شدم چند تن از اعضای خانواده زن مورد علاقه‌ام مجرم و خلافكار هستند.