اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتهام محارب برای عاملان سرقت مسلحانه از طلافروشی در سال ۸۲



اتهام محارب برای عاملان سرقت مسلحانه از طلافروشی در سال ۸۲

حوادث - روزنامه خراسان نوشت:

مقام قضایی اتهام «محارب» را به 3 عضو یک باند خطرناک که هنگام سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در مشهد اقدام به تیراندازی کرده بودند تفهیم کرد.

 

در پی دستگیری 3 تن از سارقان مسلحی که با پوشاندن صورت خود در سال 1382 به یک طلافروشی در خیابان شهید مفتح مشهد دستبرد زده بودند بازجویی از آنان توسط قاضی حسین امام وردی آغاز شد. یکی از متهمان این پرونده گفت: من شنیده ام که اعضای دیگر باند به یک طلافروشی در منطقه رضاشهر نیز به طور مسلحانه دستبرد زده اند اما من فقط در سرقت مسلحانه از طلافروشی سی متری طلاب همراه آنان بودم.

 

با توجه به این که اعضای این باند خطرناک برای ترساندن مردم در خیابان، اقدام به تیراندازی کرده و موجب ایجاد رعب و وحشت در شهروندان شده بودند، قاضی شعبه 804 مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد اتهام «محارب» را به آنان تفهیم کرد. این در حالی است که قاضی پرونده، 3 سارق خطرناک را با صدور قرار بازداشت موقت در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار داد تا درباره سرقت های احتمالی دیگر آنان تحقیقات بیشتری انجام شود.

 

شایان ذکر است: در پی یک نزاع دسته جمعی که چندی قبل در مشهد رخ داد و 2 تن از عاملان نزاع از اسلحه کلاشینکف استفاده کردند مشخص شد که از اسلحه مذکور در سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در خیابان شهید مفتح مشهد استفاده شده است. با اعترافات 2 متهم مذکور یکی دیگر از عاملان سرقت از طلافروشی در گلبهار دستگیر شد و تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری دیگر متهمان این پرونده ادامه یافت./خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
سرقت مسلحانه از طلافروشی در شهرآشخانه -فرستنده شعیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتهام «محارب» به عاملان سرقت مسلحانه طلا



6 عضو باند سرقت مسلحانه در مشهد که با مجروح کردن طلافروش اصفهانی در بولوار فرودگاه مشهد ، بیش از 10 کیلوگرم طلا را به سرقت برده بودند در حالی با اتهام «محاربه» روبه رو شدند که در مراحل بازجویی، به صراحت دستبرد مسلحانه به خودروی حامل طلا را پذیرفتند.

  چهاردهم مهر بود که 6 عضو یک باند سرقت با طراحی نقشه ای حساب شده و در حالی که سوار بر 2 دستگاه خودرو بودند در بولوار فرودگاه مشهد به انتظار اشاره سرکرده باند نشستند تا به خودروی حامل طلا دستبرد بزنند.

دقایقی بعد وقتی تاکسی اجاره ای حامل طلافروشان اصفهانی به کمین دزدان وارد شد ناگهان با تماس تلفنی سرکرده باند تعقیب خودروی حامل طلا توسط سرنشینان یک دستگاه پراید آغاز شد. لحظاتی بعد راننده پراید خودرو را در یک تصادف ساختگی به عقب تاکسی کوبید در همین لحظه دیگر اعضای باند و سرنشینان پراید با شمشیر و چاقو و در حالی که نعره های وحشیانه ای سر می دادند به سمت سرنشینان تاکسی حمله ور شدند و با مجروح کردن طلافروشان اصفهانی بیش از 10 کیلوگرم طلا را به سرقت بردند.

گزارش خراسان حاکی است: در پی وقوع این حادثه بلافاصله پرونده ای در دستگاه قضایی تشکیل شد و با صدور دستوری از سوی دادستان مشهد در شعبه 209 دادسرای عمومی و انقلاب توسط قاضی حیدری مورد رسیدگی قرار گرفت. با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا مقام قضایی از کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی خواست با بسیج امکانات و استفاده از کارآگاهان زبده ، ردزنی دزدان مسلح را در دستور کار قرار دهند. هنوز 3 روز از ماجرای سرقت مسلحانه نگذشته بود که کارآگاهان با هدایت سرهنگ بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) و استفاده از راهنمایی های قضایی موفق شدند عوامل این دستبرد خشن را دستگیر و مقادیر زیادی از طلاهای مسروقه را کشف کنند.

بنابراین گزارش با اعترافات صریح متهمان به سرقت مسلحانه و کشف آلات و ادوات جرم و همچنین طلاهای مسروقه، روز گذشته قاضی حیدری اتهام «محارب» را به 6 عضو این باند خطرناک تفهیم کرد و بدین ترتیب، متهمان این پرونده برای سیر مراحل قانونی و کشف زوایای پنهان سرقت مسلحانه روانه زندان شدند.


 اخبار حوادث  -  خراسان