اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اتهام‌ زنی‌ جدید امارات به ایران


نماینده دائم امارات در سازمان ملل مدعی حمایت ایران از گروه‌های افراط‌گرا شد و بار دیگر ادعای اشغال جزایر سه‌گانه توسط ایران را تکرار کرد.

خبرگزاری فارس: «لانا نسیبه» نماینده دائم امارات متحده عربی در شورای امنیت سازمان ملل در سخنانی از ایران درخواست کرد به آنچه ارسال سلاح برای گروه‌های افراط‌‌گرا و حمایت از آنها نامید، پایان دهد.

بر اساس گزارش وبگاه «24» امارات، نسیبه در این جلسه که به ریاست ونزوئلا برگزار شد، ادعا کرد: علی‌رغم اینکه امارات از توافق هسته‌ای ایران در سال گذشته استقبال کرد اما امید و آرزوهایی که درباره ایفای نقش سازنده تهران در منطقه انتظار می‌رفت، از بین رفته است.

وی در ادامه مدعی شد: سایر کشورهای منطقه همچنان از قانون اساسی ایران که خواستار صادر کردن انقلاب ایران به کشورهای دیگر است، در رنجند؛ ایران هنوز برخلاف اصل مساوات میان کشورها و عدم مداخله در حاکمیت آنها گام برمی‌دارد.

نسیبه بار دیگر به موضوع جزایر سه‌گانه ایرانی «تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی» نیز پرداخت و ادعا کرد: رفتارهای گذشته ایران به ویژه اشغال جزایر سه‌گانه اماراتی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی در خلیج (فارس) مخالف با ماده دو منشور سازمان ملل است؛ بارها ایران را به ازسرگیری مذاکرات در این باره و ارجاع آن به دادگاه‌های بین‌المللی فراخواندیم اما این درخواست‌ها تا کنون گوش شنوایی نداشته است.


ویدیو مرتبط :
اتهام زنی دوباره وزیر خارجه عربستان به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتهام زنی وزیر خارجه امارات: ایران به دنبال صادر کردن انقلاب است



عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات گفت شبه نظامیان حوثی پیرو کشورهای خارجی است و هوادار یمن نیست.

وزیر خارجه امارات گفت: عملیات طوفان قاطعیت ( نام عملیات نظامی ائتلاف سعودی در یمن) به دلیل کودتای حوثی ها علیه مشروعیت و دولت قانونی یمن انجام شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، وی مدعی شد ایران برای صادر کردن انقلابش تلاش می کند.


عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات گفت شبه نظامیان حوثی پیرو کشورهای خارجی است و هوادار یمن نیست.

وزیر خارجه امارات این سخنان را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن در ابوظبی مطرح کرد.

منصورهادی هم اکنون به همراه شماری از وزیرانش در ریاض به سر می برد.

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,وزیر خارجه امارات

 
وزیر خارجه امارات مدعی دخالت های ایران در یمن شد و ادعا کرد: دخالت های ایران محدود به یمن نیست. ایران سیاست های آگاهانه را از سال ها قبل برای صادر کردن انقلاب در پیش گرفته است.

او گفت: از ایران می خواهیم پشتیبانی از حوثی ها را متوقف و با کشورهای منطقه به عنوان یک شریک همکاری کند.

وزیر خارجه امارات ادامه داد: دخالت در یمن برای حمایت از مشروعیت دولت یمن، اضطراری بود. این عملیات تا زمانی که یمن به ساحل امن برسد ادامه می یابد.

ریاض یاسین وزیر خارجه دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن هم گفت: هدف اساسی عملیات نظامی در یمن، دست یابی به راه حل سیاسی برای نجات یمن و یمنی هاست.

وی افزود: دولت امارات مصونیت احمد پسر علی عبدالله صالح (رئیس جمهور سابق یمن) را لغو کرده است.

ریاض یاسین مدعی شد: ایران از مدت ها قبل تلاش کرد خود را بر یمن تحمیل کند. ایران قبل از ایران به یمن اسلحه می فرستاد. بسیاری از حوثی ها توسط سپاه پاسداران آموزش داده شدند. تعدادی از اعضای سپاه پاسداران هم اکنون در یمن حضور دارند.

ایران بارها هر گونه دخالت در امور داخلی یمن را رد کرده است.

 

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران