اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابوبکر بغدادی به گروگان آمریکایی تجاوز می‌کرد



اخبار,اخباربین الملل, ابوبکر البغدادی

داعش اعلام کرد که این گروگان آمریکایی در حمله جنگنده‌های اردن به ساختمانی که خانم مولر در آن بوده کشته شده است اما نهادهای امنیتی آمریکا درباره صحت این ادعا تردید دارند.

بی بی سی نوشت: مقام‌های آمریکایی به شبکه خبری ای‌بی‌سی گفته اند کایلا مولر شهروند این کشور که در دست گروه داعش اسیر بود و سال قبل کشته شد به شکل مکرر هدف تجاوز جنسی ابوبکر البغدادی رهبر داعش قرار داشته است.

به گزارش تیک ، مقام‌های ضد تروریستی آمریکا در ماه ژوئن خانواده خانم مولر را از جزییات این آزار و تجاوز جنسی آگاه کرده بودند.

خانم مولر، ۲۶ ساله، در ماه فوریه و هنگامی که در خاک سوریه گروگان داعش بود کشته شد.

داعش اعلام کرد که این گروگان آمریکایی در حمله جنگنده‌های اردن به ساختمانی که خانم مولر در آن بوده کشته شده است اما نهادهای امنیتی آمریکا درباره صحت این ادعا تردید دارند.

خانم مولر که برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان جنگ به شهر حلب در سوریه رفته بود و با سازمان پزشکان بدون مرز همکاری داشت در سال ۲۰۱۳ ربوده شد.

کارل و مارشا مولر، پدر و مادر کایلا، به شبکه خبری ای‌بی‌سی گفته اند: "به ما گفته شد که کایلا شکنجه شده و البغدادی مالکیت او را در دست داشته. این مسایل در ماه ژوئن از سوی دولت آمریکا به ما گفته شد."

شبکه ای‌بی‌سی به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده که البغدادی شخصا این دختر امدادرسان را به خانه یکی دیگر از اعضای عالی‌رتبه داعش به نام ابوسیاف انتقال داده است.

ابوسیاف که مسئول درآمدهای نفتی داعش بود در ماه مه و در پی عملیات نیروهای ویژه آمریکایی در خاک سوریه کشته شده است.

به گزارش ای‌بی‌سی، ابوبکر البغدادی به شکل متناوب به خانه ابوسیاف رفت و آمد داشته و در آنجا کایلا مولر را هدف آزار جنسی قرار می‌داده است.

مقام‌های آمریکایی گفته اند که بخشی از اطلاعات درباره تجاوز جنسی به خانم مولر را از دستکم دو دختر نوجوان یزیدی دریافت کرده اند که در زمان حمله به خانه ابوسیاف در آنجا به عنوان برده جنسی حضور داشتند.

خانم مولر بنا به گزارش‌ها به دست ابوسیاف و همسرش ام سیاف نگهداری می‌شده است. نیروهای ویژه آمریکایی در عملیات ماه مه توانستند ام سیاف را بازداشت کنند و تا هفته قبل و پیش از تحویل او به حکومت خودگردان کردستان او را در اختیار داشتند.

کایلا مولر در نامه ای که سال ۲۰۱۴ برای خانواده اش نوشت تا آنها را از زنده بودن خود آگاه سازد گفته بود که با "نهایت احترام + مهربانی" با او برخورد می‌شود.

بنا به گزارش‌ها، گروه داعش در اراضی خود در خاک سوریه و عراق صدها زن جوان را به عنوان برده جنسی در اختیار دارد.


 اخبار بین الملل  - بی بی سی , تیک 


ویدیو مرتبط :
تجاوز ابوبکر بغدادی به خبر نگار امریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابوبکر بغدادی از حمله جنگنده‌های آمریکایی جان سالم به در برد



اخبار,اخباربین الملل,ابوبکر بغدادی

 

 اخبار بین الملل - ابوبکر بغدادی از حمله جنگنده‌های آمریکایی جان سالم به در برد

یک منبع اطلاعاتی آگاه اعلام کرد که رهبر گروه داعش از حمله جنگنده‌های آمریکایی به مناطقی در مرزهای عراق و سوریه در استان نینوا جان سالم به در برده است.

به گزارش  (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، یک منبع اطلاعاتی آگاه اعلام کرد که ابوبکر بغدادی، رهبر گروه "دولت اسلامی" (داعش) از حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی در مرزهای عراق با سوریه در استان نینوا و زمانی که در حال رفتن به سوریه بود و از آنجا وارد استان الانبار شد، جان به در برد.

این منبع اعلام کرد که حمله مذکور دو روز پیش در چارچوب حملات مشترک نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی و جنگنده‌های آمریکایی صورت گرفت و جنگنده‌ها هدف را به طور دقیق مشخص کرده بودند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که یک تیم عالی رتبه از عراق، اقلیم کردستان و آمریکا در حال حاضر تحرکات بغدادی و چند تن از رهبران برجسته داعش را با دستگاه‌های کنترل و از طریق هواپیماهای دوربرد، تحت نظر قرار داده‌اند.

به گزارش منبع مذکور، در حال حاضر نیروهای عراقی و کرد بر وارد کردن ضربه‌های دقیق و منحصر به فرد به پایگاه‌های داعش که در نینوا و مناطق دیگر مشخص و شناسایی شده‌اند، متمرکز هستند.

به گزارش این منبع، این پایگاه‌ها از طریق ماهواره‌ها و جنگنده‌های آمریکایی شناسایی و کنترل می‌شوند.

این منبع افزود: بیشتر رهبران داعش از جمله بغدادی و شاکر وهیب در حال حاضر به خارج از مرزهای عراق فرار کرده‌ و حدود 15 تن از آن‌ها به سمت شهر "الرقه" در سوریه رفته‌اند.


 اخبار بین الملل - ایسنا