اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ابهام در نحوه قتل بن لادن



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار بین الملل - نیویورک تایمز اعلام کرد ; ابهام در نحوه قتل بن لادن

روزنامه نیویورک تایمز روزجمعه در گزارشی نوشت : با اینکه حدود سه سال ونیم ازعملیات امریکا درپاکستان برای کشتن اسامه بن لادن گذشته است هنوز سربازی که ماشه را کشیده ورهبر گروه تروریستی القاعده را کشته درهاله ای ازابهام باقی مانده است.

به گزارش ایرنا این روزنامه نوشت: درحالیکه یک عضو سابق گروه سیلزهای نیروی دریایی پا پیش گذاشته وادعا کرده که درجریان این عملیات بیباکانه درپاکستان درسال 2011 بن لادن را کشته است، دوسال پیش یک عضو دیگر گروه گفته بود که وی در بین کسانی قرارداشته که به لادن شلیک کرده است.

این درحالی است که چند مقام نظامی ودیگر اعضای گروه سیلز گفته اند کسی که درآن شب درراه پله های تاریک محل اقامت بن لادن برای نخستین بار ماشه را کشیده و این رهبر تروریست را به زمین انداخت ، شخص سوم است و دو نفر دیگر که چنین ادعایی کرده اند، نیستند.

به نوشته روزنامه امریکایی، به هرحال این موضوع که چه کسی بن لادن را در یک مجتمع در پاکستان کشته همچنان موضوعی جالب ودرعین حال بحث برانگیز باقی مانده است .

ارتش امریکا هرگز عکسی ازبن لادن پس ازمرگ انتشار نداد وگفته است که جنازه اش دردریا مدفون شده است .

رابرت اونیل 38ساله یک عضو سابق گروه سیلز6 گفته است که وی برای کشتن بن لادن دوبار ماشه را کشیده است .

داستان آقای اونیل که قراراست هفته آینده دربرنامه مستند فاکس نیوز حاضر شود پیش ازاین درمجله اسکوایر به چاپ رسیده وازوی تنها به نام ' تیرانداز' نامبرده شده بود.

این درحالی است که ' مت بیسونت ' یک عضو دیگر گروه عملیاتی علیه بن لادن دو سال پیش کتاب پرفروش ' روز راحتی نبود ' با نام مستعار مارک اوئن انتشار داد. وی دراین کتاب تشریح کرد که چگونه پس ازآنکه یک عضو گروه تیر خلاص را به سر بن لادن زد وی به همراه یک مهاجم دیگر وارد اتاق رهبر القاعده شده اند.

نیویورک تایمز نوشت: داستان هیچیک ازمدعیان کشتن بن لادن هنوز به طور مستقل قابل تایید نیست.

اخباربین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
آیا آمریکا در مورد قتل بن لادن دروغ گفته است؟؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه افشاکننده قتل بن لادن



محاکمه افشاکننده قتل بن لادن

در این نامه همچنین آمده است که فاش ساختن اطلاعات در مورد عملیات و یا روش‌های آموزشی، سربازان و خانواده‌هایشان را به خطر خواهد انداخت و از همین رو مقامات ارشد این یگان بایستی تدابیری بیاندیشند که اعضای آن نخواهند از طریق افشای اطلاعات محرمانه به شهرت برسند و یا بهره‌برداری مالی و سیاسی کنند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جام نیوز؛ سایت دویچه وله(DW) امروز نوشت: «وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که با یکی از تکاوران پیشین یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده که در عملیات کشته شدن بن‌لادن شرکت داشته و کتابی افشاگرانه منتشر کرده است، به طور قانونی برخورد می‌کند.

این کتاب که در مورد نحوه‌ی کشته شدن بن لادن، رهبر پیشین شبکه تروریستی القاعده، به قلم یکی از کماندوهای پیشین آمریکایی است موجب برانگیخته شدن خشم مقامات وزارت دفاع آمریکا شده است.

این کتاب با نام (No Easy Day) "روزی که آسان نبود" توسط مت بیسونت، تفنگدار دریایی پیشین آمریکا، نوشته شده است. "مت بیسونت" کتاب خود را با نام مستعار "مارک اوون" به بازار داده است.»

این سایت افزود: «به گفته‌ی پنتاگون این کتاب افشاگرانه که به عملیات ویژه سربازان آمریکایی برای دستگیری بن لادن می‌پردازد، حاوی اطلاعات حساس و طبقه‌بندی شده‌ی محرمانه‌ای است که نویسنده از آن‌ها پرده برداشته است. جرج لیتل، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، گفته است که این نتیجه‌گیری پس از انجام تحقیقات و ارزیابی‌های صورت گرفته بر روی این کتاب به دست آمده و این وزارتخانه هم اکنون در حال بررسی اقدامات احتمالی از جمله اقدام قانونی علیه نویسنده آن است.

پیش‌تر پنتاگون نسبت به اقدامات قانونی علیه نویسنده این کتاب هشدار داده بود. مت بیسونت، با رد کردن اطلاعات رسمی ارائه شده در مورد شرایط و چگونگی کشته شدن بن لادن از سوی مقامات آمریکایی، مدعی آن شده است که اعضای یگان ویژه نیروی دریایی در زمان ورود به اقامتگاه رهبر پیشین القاعده با هیچ خطری از سوی وی روبرو نبوده‌اند.

او در کتاب خود نوشته، زمانی که او و یکی دیگر از کماندوهای آمریکایی به عنوان نخستین افراد تیم ویژه وارد اتاق رهبر القاعده در طبقه دوم عمارت مخفیگاه "ابیت‌آباد" شدند، بن لادن مرده بوده است. به نقل از این کتاب بن لادن پیش از رسیدن سربازان آمریکایی کار خود را تمام کرده و "خون و مغز متلاشی شده کنار شقیقه‌اش پیدا بود و بدنش هنوز متشنج بود."

در همین حال فرمانده عملیات ویژه نیروی دریایی با انتشار نامه‌ای به اعضای یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا نسبت به خطرات ناشی از افشای اطلاعات از سوی آنان هشدار داده و خاطر نشان ساخته است: «ما قطعا تصویر مناسبی از یک نیروی نخبه که بایستی تمام دوران زندگی‌اش منظم و متواضع باشد، ارائه نمی‌دهیم.

در این نامه همچنین آمده است که فاش ساختن اطلاعات در مورد عملیات و یا روش‌های آموزشی، سربازان و خانواده‌هایشان را به خطر خواهد انداخت و از همین رو مقامات ارشد این یگان بایستی تدابیری بیاندیشند که اعضای آن نخواهند از طریق افشای اطلاعات محرمانه به شهرت برسند و یا بهره‌برداری مالی و سیاسی کنند.

به گفته‌ی پنتاگون "مت بیسونت" در زمان خدمت خود و پیش از خروجش از این یگان تعهد‌نامه‌ای را مبنی بر عدم افشای اطلاعات محرمانه به امضا رسانده و همچنین متعهد شده است که هر گونه دست‌نویسی در این زمینه را پیش از انتشار برای بررسی در اختیار وزارت دفاع آمریکا قرار دهد.

این در حالی است که آقای بیسونت و وکیل وی اتهامات وارده از سوی پنتاگون را قویا رد می‌کنند./جام نیوز