اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله هاشمی رفسنجانی:اگر برای اسلام عیب و ننگ باشیم در بارگاه عدل الهی پاسخی نداریم



اخبار,اخبار سیاسی , هاشمی رفسنجانی

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همدلی مسلمانان، تأکید بر مشترکات و پرهیز از خصومت، عداوت و رقابت‌های بی‌حساب را از راه‌حل‌های مؤثر در مبارزه با جریان‌های خاص افراطی خواند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام،  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افطاری کارکنان دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیرخانه مجمع و مرکز تحقیقات استراتژیک، کارکنان بنیاد بیماری‌های خاص و اعضای شورای اندیشه‌ دینی و قرآنی، با آرزوی توفیق و بهره‌مندی افراد از برکات ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: مطمئناً به مصداق آیه شریفه «بَلِ الْإِنسَانُ عَلَی نَفْسِهِ بَصِیرَةٌ، وَلَوْ أَلْقَی مَعَاذِیرَهُ» مسلماً در طول سال، روح انسان دچار آلودگی‌هایی می‌شود که باید در ماه مبارک رمضان که درهای رحمت به سوی انسان گشوده می‌شود و پذیرش دعا در این ماه آسان‌تر و مؤثرتر است، در جهت کاهش آلودگی‌ها و اصلاح فردی اقدام کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم که آقایان دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه معاونین حضور داشتند، با بیان اینکه جامعه به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و ارتباطات دچار مشکلاتی شده است که بعضاً گرفتاری‌های برای خانواده‌ها و جوانان به وجود آورده است، گفت: باید در این ماه برای رهایی از همه‌ی مشکلات دعا و به دنبال آن عمل کنیم.

آیت الله  هاشمی رفسنجانی با اشاره به وجود جریان‌های خطرناک تروریستی در منطقه، به ویژه در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و چند کشور دیگر، خاطر نشان کرد: این گروه‌ها بسیار نیرومند و خشن عمل می‌کنند و می‌بینیم چگونه برای جهان اسلام مشکل آفرینی می‌کنند و بر طبل اختلافات مذهبی و ایجاد تفرقه بین پیروان مذاهب مختلف اسلام می‌کوبند.

وی همدلی مسلمانان، تأکید بر مشترکات و پرهیز از خصومت، عداوت و رقابت‌های بی‌حساب را از راه‌حل‌های مؤثر در مبارزه با این جریان‌های خاص افراطی، خواند و افزود: معمولاً مناطق متعدد دنیا در اشتراکات خود با دیگر کشورها، مجموعه‌هایی را تشکیل می‌دهند تا با تعامل، به آسانی در مسیر رسیدن به اهداف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اعتقادات مذهبی حرکت می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از ایجاد تفرقه‌های سیاسی خارج از حد مجاز در داخل کشور، گفت: به قول امام صادق(ع) در: « کونوا لنا زینا و لا تکونوا علینا شینا» باید زینت اسلام باشیم، چرا که حکومت اسلامی تأسیس کردیم و اگر برای اسلام عیب و ننگ باشیم، خیلی سنگین است و هیچ پاسخی در بارگاه عدل الهی نداریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تأکید بر اینکه نباید فرصت ماه مبارک رمضان را از دست بدهیم، خواستار بهره‌مندی کامل انسان‌ها از این ماه برای خودسازی، تهذیب نفس و دعا در حق دیگران شد.

در ادامه این دیدار، ابتدا نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقامه و سپس افطار در فضایی صمیمی صرف شده است.

 

اخبار,اخبار سیاسی , هاشمی رفسنجانی

 

اخبار,اخبار سیاسی , هاشمی رفسنجانی

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
دفاع رهبر از آیت الله هاشمی رفسنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله هاشمی: نمی‌خواستم بین مردم، وجدانم و بارگاه الهی شرمنده شوم و خدا را شکر به وظیفه‌ام عمل کردم



هاشمی رفسنجانی,دیدار هاشمی با اعضای شورای مرکزی معاونت تبلیغات ستاد انتخاباتی

هاشمی رفسنجانی: ریاکاری و سوءاستفاده از احساسات دینی مردم، سیاسی‌کاری است

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی معاونت تبلیغات ستاد انتخاباتی خود، در تشریح روند حضور خود در همه انتخابات نظام اسلامی اظهار کرد: در هیچ مقطعی مثل این دوره از سوی اقشار مختلف مردم تحت فشار نبودم که وارد عرصه شوم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه «فبشّر عباد الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه» گفت: با استناد به اقوال مفسران «عبادی» بندگان خاص خدا هستند که همه حرف‌ها را می‌شنوند و از بهترین‌ها پیروی می‌کنند.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم از مردم بزرگوار در سراسر کشور و همه بزرگان علمی و دینی، علما و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به ویژه بیت معزز امام راحل(ره) که طی این مدت مرا از طریق نامه، پیغام، بیانیه و تلفن مورد لطف و محبت خود قرار دادند، خاضعانه تشکر کنم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: طبع اسلام و منطق قرآن، تبادل آرا و انتخاب احسن است و من هم در این مقطع وقتی پیام‌های مراجع، علما و سخنان گروه‌ها و اصناف مختلف جامعه از زنان و مردان، کارگران و کشاورزان، دانشگاهیان و حوزویان و به خصوص شوق و اشتیاق جوانان را دیدم و شنیدم، با علم به موانع آشکار و پنهان پیش رو و آگاهی از مشکلات کشور در ابعاد داخلی و خارجی، نمی‌خواستم بین مردم، وجدان خودم و بارگاه الهی شرمنده شوم و خدا را شکر که به وظیفه‌ام عمل کردم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به مشکلات و معضلاتی که طی سالهای اخیر برای کشور و مردم ایجاد شد، گفت: بیداری عمومی و هوشیاری مردمی که طی سالهای اخیر و در مواجهه با شعارهای بدون پشتوانه ایجاد شد، یکی از بهترین سرمایه‌های نظام اسلامی برای ضرورت حاکمیت عقل و تدبیر در امور اجرایی است.

هاشمی رفسنجانی، ریاکاری‌ها و تمسک به خرافات و سوءاستفاده از احساسات پاک مردم در مسائل دینی و فرهنگ انتظار را از شیوه‌های نخ‌نما شده را سیاسی‌کاری دانست و افزود: مردم در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که تلفیق تمدن ایرانی و فرهنگ اسلامی، نمی‌گذارد دروغ و تهمت، حاکمیت پایدار داشته باشند. وقتی موج‌سازی‌ها فرو نشست و حباب‌ها از بین رفت، دریا به ذات خویش که رجوع به قطرات آب است، برمی‌گردد.

وی با اشاره به افراط‌کاری‌های خوارج در زمان حضرت علی(ع) که منجر به شهادت ایشان در محراب مسجد کوفه و هنگام نماز شد، گفت: تحجر وقتی سبک و سیاقی در تفکرات شد، در طول تاریخ تداوم یافت و در انقلاب اسلامی هم با اینکه شخصیتی چون امام(ره) آن را رهبری می‌کرد، بقایای این تفکر زمانی و حتی الان در سطح جامعه هستند و کارهای خود را برخی آگاهانه و گروهی دیگر ناآگاهانه، قربةالی‌الله انجام می‌دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنان خود با تشکر از زحماتی که افراد و اشخاص مختلف برای تهیه مقدمات برگزاری ستاد و خلق حماسه سیاسی کشیده‌اند، گفت: یکی از اهداف حضور من در بُعد سیاست خارجی، کم کردن کینه‌های مذهبی و تقویت وحدت بین شیعه و سنی در جهان اسلام بود که همین هدف، اجر ما و شما را در دنیا و آخرت خواهد داد.

بر اساس این گزارش، در آغاز این دیدار، معاون تبلیغات ستاد انتخابات هاشمی رفسنجانی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها ارائه کرد و پس از آن چند تن از حاضران به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسائل مختلف پرداختند.

حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در منزل مادر شهید کاظم داودزاده

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین شب گذشته با حضور در منزل شهید سرافراز اسلام کاظم داودزاده، ضمن دیدار با اعضای خانواده آن شهید، درگذشت ام‌الشهید مرحومه حاجیه ملکه خانم هاشمی شریف‌آباد را به بازماندگان تسلیت گفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با خانواده این شهید هشت سال دفاع مقدس از خداوند متعال برای آن مرحومه مغفوره علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد./ایسنا