اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله جوادی آملی: این کشور به زحمت و با دعای امام زمان(عج) زنده است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آیت الله جوادی آملی: این کشور به زحمت و با دعای امام زمان(عج) زنده است

وقتی تسهیلات بانکی با سود 20 درصد ارائه می‌شود این سودها بعد از 5 سال 100 درصد می‌شود و چیزی برای کسی که وام گرفته نمی‌ماند و شخص باید تا آخر عمر بدهکار باشد و چه بسا جای او در زندان باشد.

 انتخاب : یکی از مراجع تقلید با اشاره به سرو کار داشتن 80 درصد مردم با ربای بانکی و همچین ماجرای اختلاس سه هزار میلیاردی، گفت: این کشور به زحمت و با دعای امام زمان(عج) زنده است.

 آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اولین مسئله‌ای که مجلس باید به آن اهتمام داشته باشد موقعیت شناسی است و نمایندگان باید نسبت به جایگاه خود واقف باشند که وظیفه مجلس قانون شناسی است نه قانون گذاری، چراکه قانون گذاری فقط از سوی خداوند انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس صراط نیست بلکه سراج است‏، تصریح کرد: وقتی خداوند همه چیز را آفریده است، فکر بیگانه بشر چگونه می‌تواند قانون وضع کند؟

این مرجع تقلید تاکید کرد: بشر تنها می‌تواند قانون را بشناسد، چون مواد اولیه قانون از منبع گرفته می‌شود و مفاهیمی چون عدالت، استقلال و... جزو مبانی هستند که مواد قانونی از آن سرچشمه می‌گیرد.

آیت‌الله جوادی آملی وجه تمایز نظام اسلامی با غیراسلامی را در استخراج مبانی از منبع عنوان کرد و گفت: ما در هر بخشی نیاز به یک منبع الهی داریم و هیچ علمی، قوانین بشری را تایید نمی‌کند. البته از نظر شکلی بین وضع قانون در تفکر الهی و الحادی شباهتی وجود دارد ولی تفاوت آن در وضع قانون بر اساس توجه به منابع است.

این مرجع تقلید با بیان تعریفی از عدل گفت: در نظام غیر الهی چیزی به نام منبع وجود ندارد که به آن استناد کنند بنابراین وقتی حزب‌الله از مرزهای خود دفاع می‌کند آنها را تروریست می‌نامند.

آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم رفع مشکلات مردم و نقش مجلس در راستای رفع موانع تولید از وضعیت موجود بانک‌ها و ارائه تسهیلات با سود زیاد ابراز گلایه کرد و گفت: این بانک‌ها سودهای کلانی از مردم دریافت می‌کنند و در حال حاضر 80 درصد مردم با وام و ربا بسر می‌برند و باید برای اقتصاد ربا فکری شود.

وی پرداخت وام با سودهای کلان را به ضرر تولید ملی دانست و اظهار داشت: ما به هر کسی در مورد این وام‌ها و تولید گفتیم، گفت که این وام‌ها برای تولید صرف نمی‌کند.

وی ادامه داد: وقتی تسهیلات بانکی با سود 20 درصد ارائه می‌شود این سودها بعد از 5 سال 100 درصد می‌شود و چیزی برای کسی که وام گرفته نمی‌ماند و شخص باید تا آخر عمر بدهکار باشد و چه بسا جای او در زندان باشد.

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: ما خودمان را فریب ندهیم؛ ما مثل کسی که قلبش 80 درصد از کار افتاده و با 20 درصد کار می‌کند هستیم. تعارف هم نکنیم، با 20 درصد زنده‌ایم و 80 درصد با ربا به سر می‌برند.

این مرجع تقلید با ابراز تاسف از اختلاس 3 هزار میلیارد تومان و اختلاس دیگر در مورد بیمه اظهار داشت: این کشور به زحمت و با دعای امام زمان(عج) زنده است.

وی با اشاره مجدد به ماهیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما منبع را کنار گذاشتیم و خیال می‌کنیم که کار مجلس قانون گذاری است در صورتی که قانون گذاری فقط کار خداوند است.

مجلس پیگیر کارهای اساسی مردم است

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از نحوه تشکیل کمیسیون‌های مجلس اظهار داشت: مجلس نهم از بعد تخصصی از غنای خوبی برخوردار است و افراد باتجربه که سابقه مسئولیت‌های اجرایی داشته‌اند در مجلس حضور دارند. به گونه‌ای که مجلس نهم با شادابی فعالیت خود را آغاز کرده است.

علی لاریجانی مهمترین رویکرد مجلس نهم را پیگیری کارهای اساسی مردم دانست و تاکید کرد: در 8 دوره مجلس شورای اسلامی برابر 70 سال قبل از آن در مجلس، قانون به تصویب رسیده و ما به دنبال این هستیم که پیگیر امور اساسی مردم باشیم.

به گفته وی توجه به اشتغال و مهار تورم از مسائل مهمی است که در دستور کار مجلس قرار گرفته است و ما سعی می‌کنیم از نظرات افراد صاحبنظر در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.


ویدیو مرتبط :
نظر ابن عربی درباره امام زمان (عج)- آیت الله حسن زاده آملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت‌الله صافی گلپایگانی: گرانی و تورم موجب ناراحتی امام زمان(عج) است



آیت‌الله صافی گلپایگانی: گرانی و تورم موجب ناراحتی امام زمان(عج) است

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه باید معرفت نسبت به امام زمان(عج) وجود داشته باشد، تصریح کرد: باید در هر تصمیمی بنگریم که آیا حضرت ولیعصر(عج) با آن موافق خواهد بود یا خیر.

 

آیت‌الله صافی گلپایگانی

 

فارس: یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه گرانی، تورم و فشار اقتصادی موجب ناراحتی امام زمان(عج) است، گفت: اگر در جامعه فقیر و نیازمند افزایش یابد موجب تاسف حضرت ولیعصر(عج) می‌شود.

 

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب با بیان اینکه باید در هر منبر و جایگاهی یاد امام زمان(عج) گرامی داشته شود، خاطرنشان کرد: زنده نگه داشته شدن مکتب اسلام، معرفت، خداشناسی و تمام فضایل نیک همه از برکات یاد امام زمان(عج) است.

 

وی اضافه کرد: در هر جلسه‌ای که یاد امام زمان گرامی داشته شود، مردم از آن جلسه استقبال بیشتری می‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مطالبی که در مورد حضرت ولی عصر(عج) گفته می‌شود باید دارای سندیت محکم باشد، تصریح کرد: اگر مطالب گفته شده ضعیف باشد، مطالب قبلی هم از بین می‌رود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه روایات کمی در مورد امام زمان(عج) وجود دارد، خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی از سوی علمای گذشته به یادگار گذاشته شده که می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی ضمن توصیه به طلاب مبنی بر اینکه معرفت مردم را باید نسبت به حضرت ولیعصر(عج) افزایش دهید، تصریح کرد: باید شخصیت امام زمان(عج) را ابتدا خود بشناسیم و سپس به دیگران معرفی کنیم.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه تبلیغ احکام، قرآن و دین همه از عنایات حضرت بقیه الله(عج) است، خاطرنشان کرد: هرچه در جامعه فضایل اسلامی، اخلاقی، امر به معروف و نهی از منکر گسترش یابد نخستین کسی که مسرور می‌شود امام زمان(عج) است.

آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: همچنین هرگاه در جامعه بی‌حجابی، معاصی و گناهان زیاد شود نخستین کسی که ناراحت می‌شود حضرت بقیه الله(عج) است.

وی با تاکید بر اینکه گرانی، تورم و فشار اقتصادی به مردم موجب ناراحتی امام زمان(عج) است، اظهار کرد: هرگاه در جامعه فقیر و نیازمند افزایش یابد موجب تاسف حضرت ولیعصر(عج) می‌شود.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه در تبلیغ دین اسلام باید همه مطالب مربوط به امام زمان(عج) گفته شود، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه مورد تایید حضرت ولیعصر(عج) باشد، باید فضایل اخلاقی گسترش یافته و دختران و بانوان حجاب را رعایت کنند.

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه باید معرفت نسبت به امام زمان(عج) وجود داشته باشد، تصریح کرد: باید در هر تصمیمی بنگریم که آیا حضرت ولیعصر(عج) با آن موافق خواهد بود یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه هنگامی که امام زمان(عج) ظهور کنند، عالم پر از عدل و داد می‌شود، خاطرنشان کرد: در این هنگام معاصی و گناهان از بین می‌رود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید از اعمال شب نیمه شعبان غافل شد، افزود: فضیلت شب نیمه شعبان با شب‌های قدر برابری می‌کند و توصیه می‌شود از این شب بهره‌برداری معنوی صورت گیرد.

 

آیت الله صافی گلپایگانی در پایان با تاکید بر اینکه معارف اهل بیت(ع) بسیار غنی و پایان ناپذیر است، اظهار کرد: تبلیغ علائم ظهور باید گسترش یابد و ان‌شاءالله عمل شما موجب رضایت امام زمان(عج) شود..../فارس