اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله جوادی آملی: اگر مردم اختلاس 3000 میلیاردی را می‌دیدند، از اسلام خروج می‌کردند



اخبار,اخبار سیاسی , اختلاس 3000 میلیاردی

 

اخبار سیاسی - آیت الله جوادی آملی: اگر مردم اختلاس 3000 میلیاردی را می‌دیدند، از اسلام خروج می‌کردند

آیت الله جوادی آملی گفت: تندروی که خطر دارد، جزو ز است و سرعت غیر مطمئنه و سبقت غیر مجاز و آدم کشی، حرام است و نمی‌شود با نام خدا حفظ شود

به گزارش «تیک»، آیت الله عبدالله جوادی آملی که در دیدار با رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور سخن می‌گفت، اظهار کرد: از ذات اقدس اله در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مسئلت می‌کنیم که این نظام را در سایه صدیقه کبری (س) حفظ کند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: امسال، سال اقتصاد مقاومتی و فرهنگ است و عامل اجرایی این امر، عزم ملی و جهادی است. ملت بزرگوار ما می‌داند که ما همیشه در حال جهادیم و بحث اقتصاد مقاومتی، عزم ملی و فرهنگ، همه به جهاد بر می‌گردد.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنی غدار داریم که در داخل ما لانه کرده است و همیشه آماده حمله کردن است و مثل مار سمی یا عقرب نیست که با انسان کنار بیاید بلکه با دشمنی روبرو هستیم که هرگز با ما کنار نمی‌آید و از ما شرف و شرع می‌خواهد.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: شیطان از ما شرف و شرع می‌خواهد و تا زمانی که ندانیم با چه دشمنی روبرو هستیم، علمی صحبت نمی‌کنیم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی فرق دارد و منظور از جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است. ذات اقدس اله می‌فرماید که مال است که شما را سر پا نگه می‌دارد و این مال را نباید به دست سفهاء داد که نمی‌توانند آن‌ها را اداره کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: اصل دوم این است فقیر کسی است که ستون فقرات آن شکسته است و ملتی که فقیر است و ستون فقرات آن شکسته است، چطور می‌تواند مقاومت کند و در برابر تحریم تسلیم می‌شود.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: این‌ها که تحریم می‌کنند، فکر می‌کنند ملت ایران تسلیم می‌شود اما اشتباه می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: ملتی که دستش خالی است، گرفتار تسلیم و چاپلوسی می‌شود و باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی، دشمن را بشناسیم.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اسراف نکنیم، 3000 میلیارد اختلاس نکنیم و با بانک‌ها رابطه غیر مشروع نداشته باشیم. این که می‌بینید عده ای علنا خلاف شرع می‌کنند، برای این است که عمل صالح ندیدند. مردم امام راحل را فقط دیدند و سیل وار چون عمل دیدند، به اسلام آمدند و اگر 3000 میلیارد را می‌دیدند، خروج می‌کردند و این‌ها عمل صالح دیدند که آمدند.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: اطاعت از مسئولان نظام اسلامی واجب است و کسی که پشت فرمان می‌نشیند و از عمد خطا می‌کند، عقل ندارد. فردی که تصمیم می‌گیرد تند برود، شخصا تصمیم نگرفته است بلکه غضب و شهوت اوست که تصمیم گرفته است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اقتصاد به جهاد بر می‌گردد و فرهنگ هم به جهاد بر می‌گردد و عزم ملی نیز به جهاد بر می‌گردد. باید قلمرو دشمنمان را بشناسیم و بدانیم که اصلا با ما کنار نمی‌آید و چنین ملتی، نه بیراهه می‌رود و نه راه کسی را می‌بندد.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اصرار قرآن کریم این است که هر کاری شما می‌کنید، بسم الله بگویید و این کار را حفظ می‌کند و تندروی که خطر دارد، جزو کارهای حرام است و سرعت غیر مطمئنه و سبقت غیر مجاز و آدم کشی، حرام است و نمی‌شود با نام خدا حفظ شود.
اخبار سیاسی - تیک

 


ویدیو مرتبط :
لحظه خروج آیت اله جوادی آملی پس از روضه هفتگی (به یاد استاد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله جوادی آملی: اختلاس و سوء مدیریت کمر نظام را شکسته اند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید به موضوع اختلاس ها در کشور اشاره کرد و گفت: مشکلاتی به مملکت ما ضربه وارد کرده که نخست اختلاس است و دیگری سوء مدیریت که اینها کمر نظام را شکسته اند.

 این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار شهردار و رییس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: بیت المال حسابش در قیامت معلوم است اما در این دنیا بنا به فرموده حضرت علی(ع) بیت المال یک مرتع سرسبز است که اگر در جایی غیر از خودش و خدمت به مردم مصرف شود بیماری وبا می شود که آبروریز خواهد بود و همه از آن مطلع خواهند شد.

وی بیان کرد: مسوولان باید در مصرف بیت المال دقت کنند و همین دادگاه اختلاس نفتی بیماری شده است که آبروی نظام را خدشه دار کرده و اگر به این جمله گهربار حضرت علی(ع) گوش داده بودیم امروز آبروی ما در دنیا حفظ می شد و من از خداوند می خواهم که به ما آبرو عطا کند.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: ما در این کشور همه چیز داریم و خداوند نعمت خودش را برای ما قرار داده و این در حالی است که یک صدم جمعیت دنیا را داریم، 10 درصد از منابع دنیا در کشور ما قرار دارد ولی متاسفانه این اختلاس ها ضربه زیادی را به مردم و کشور وارد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از عملکرد حکومت عربستان در حج امسال که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از حاجیان در فاجعه منا شد اظهار داشت: اسلام در قرآن سه حوزه را برای زندگی انسان تعریف کرده است که حوزه سوم از همه مهمتر و اساسی تر است.

در فاجعه منا که روزپنجشنبه، دوم مهر به علت بی کفایتی مسوولان سعودی در رمی جمرات در منا رخ داد، 464 نفر از حجاج ایرانی جان باختند.

وی افزود:اسلام بر انسان های با همت تاکید دارد که به فرموده امام حسین(ع) همت های بلند و اندیشه های بلند را خداوند دوست دارد و افکار پست مشمول رحمت خدواند نیستند.

این مرجع تقلید بیان کرد: سه حوزه ای که گفته شد شامل حوزه محدود که مربوط به همه مسلمان ها می شود که چگونه زندگی کنند، حوزه میانی مربوط به موحدان است و همه انسان هایی که خدا را قبول دارند شامل می شود و حوزه آخر که بسیار مهم است انسانیت بوده و همه انسان ها چه مسلمان و چه غیر مسلمان را در بر می گیرد که چگونه زندگی کنند و به این سه حوزه در قرآن اشاره شده است.

وی گفت: امروزه به دلیل پیشرفت های به دست آمده در جهان و ارتباط آسان مردم در هر نقطه از جهان با یکدیگر به تعبیری دهکده جهانی بوجود آمده و ارتباط با همه کشورها میسر شده است و خداوند در حوزه سوم به این موضوع اشاره دارد که کفاری که به شما آسیبی نرسانده اند و با شما مشکلی ندارند و یا جنگی نمی کنند مثل بعضی از کشورهایی که با ما ارتباط دارند با آنها رفتار خوبی داشته باشید زیرا انسان های بلند همت همیشه کج اندیش نیستند.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: فکر نکنید در شهر قم هستید و کوچک فکر کنید باید تاثیر گذار عمل کنید، فرض کنید الان در سازمان ملل نشسته اید و تصمیم گیری می کنید و باید بسیار بزرگ فکر کنید زیرا خدمت کردن همت بلند می خواهد و تنها پول در آن دخیل نیست و شما باید در مسائل کلان بلند نظر باشید تا به هدف خود برسید.

وی خطاب به شهردار قم تاکید کرد: شهرداری باید بنا به بودجه ای که دارد کار کند و خروجی ها را مشخص کند که از این طرح چه هدفی دارد و نکند این پول ها در جاهایی که لازم نیست خرج شود که متاسفانه قبلا بعضی از ساخت و سازها در این شهر توجیه نداشته است و الان کارایی ندارد و کم کم متروکه می شود.

اخبار سیاسی - انتخاب