اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا 4 دیپلمات ایرانی زنده هستند؟



 اخبارسیاست  خارجی ,خبرهای سیاست  خارجی  ,دیپلمات ایرانی

 یک زندانی یونانی که از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده، به سفارت ایران در یونان گفت که ۴ دیپلمات ایرانی ربوده شده در زندان اسرائیل زنده هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به گفته یک زندانی تازه آزاد شده یونانی، هر ۴ دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان، در حال حاضر در زندان رژیم صهیونیستی زنده هستند.

«محسن موسوی»، «احمد متوسلیان»، «کاظم اخوان» و «تقی رستگار» به دستور «ایلی حبیقه» و «سمیر جعجع» ربوده شدند و در سال ۱۹۸۶ و پس از تبادل اسرا بین حزب‌الله و اسرائیل، خبرهایی بود مبنی بر اینکه حزب «کتائب لبنانیه» (بخشی از حزب فالانژ) این ۴ دیپلمات را به همراه برخی دیگر از زندانیان تحویل اسرائیل داده است.

این روزنامه ادامه می‌دهد: برخی از آزاد شدگان زندان‌های اسرائیل گفته‌‌اند که ایرانی‌ها را در یکی از زندان‌های اسرائیل دیده‌اند.

«یاسین جمیل» نویسنده این گزارش، می‌افزاید: طبق یک گزارش امنیتی دقیق، یک زندانی یونانی که از زندان اسرائیل آزاد شده و به کشورش بازگشته، به سفارت ایران در آتن اطلاع داده که ۴ دیپلمات ایرانی در زندان‌های اسرائیل زنده هستند.

همچنین شهید فلسطینی «احمد حبیب الله ابوهشام» رئیس جمعیت «دوستان زندانی» (کسی که به پدر معنوی اسرای در بند اسرائیلی‌ها شهرت یافت) پس از بازدید از زندانیان دربند صهیونیست‌ها، دیپلمات‌های ایرانی را نیز دیده و پس از آن به خبرنگاران گفته بود که احمد متوسلیان و دوستانش در زندان «عتلیت» محبوس هستند.

رآی الیوم ادامه می‌دهد: پس از آن، اسرائیل در یک تصادف رانندگی ساختگی نزدیک شهرک «کفر مندا» در شمال فلسطین ابوهشام را هدف قرار داد و او در ۱۵ می ۲۰۰۲ و در سالروز اشغال فلسطین موسوم به روز نکبت بر اثر خونریزی داخلی به شهادت رسید.

 


ویدیو مرتبط :
شاهکار بهترین دیپلمات ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن ، زنده است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ربودن اتباع خارجی در یمن

اخبار سیاست خارجی - دیپلمات ربوده شده ایرانی در یمن ، زنده است

 یک مقام امنیتی یمنی روز یکشنبه اعلام کرد که دیپلمات ایرانی ربوده شده در صنعا پایتخت یمن، هنوز زنده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از دو مبدا صنعا و دبی، یک مقام استانی یمنی ماه گذشته گفت که اهالی محلی منطقه ای در شمال میادین نفتی استان ˈماربˈ، جسد این دیپلمات را در این منطقه پیدا کرده اند.

این در حالی است که یک مقام امنیتی یمنی که خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت: تماس ها با ربایندگان دیپلمات ایرانی از طریق میانجیگران قبایلی موید این مساله است که وی همچنان زنده است و جسد کشف شده متعلق به وی نیست.

ربودن اتباع خارجی در یمن امر رایجی است و اغلب توسط شبه نظامیان مرتبط با القاعده یا قبیله نشین های ناراضی با هدف اعمال فشار بر دولت برای آزادی نزدیکان دربند آنها یا بهبود خدمات عمومی انجام می شود.

قبیله نشین های یمنی روز یکشنبه از ربودن یک شهروند آلمانی به منظور فشار بر دولت یمن برای آزادی اقوام دربند خود خبر دادند.
اخبار سیاست خارجی - ایرنا