اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا اثر انگشت؛ راز سرقت 40 میلیونی را فاش می‌کند؟



راز سرقت 40 میلیونی,اثر انگشت درسرقت,متهم,

آیا اثر انگشت؛ راز سرقت 40 میلیونی را فاش می‌کند؟

رییس کلانتری 147 گلبرگ از بررسی پرونده‌ای در مورد تعیین نقش متهمی در یک سرقت 40 میلیونی از یک منزل خبر داد.

سرگرد حسن نورآبادی در گفت‌وگو با ایسنا ،در تشریح جزئیات این خبر با بیان اینکه درچهارم مهرماه امسال‌ مردی به نام «مسعود» به همراه فرد دیگری به نام «حسین» به کلانتری 147 مراجعه کرد، گفت: شاکی این پرونده «مسعود» روز گذشته هنگام بازگشت به منزلش متوجه شد که در آپارتمانش باز و چراغ اتاق‌خواب روشن است و مبلغ 30 تا 40 میلیون تومان طلا و جواهرات از وی به سرقت رفته است.

وی با بیان اینکه «مسعود» در ادامه اظهاراتش عنوان داشت که روزگذشته، چند مرد برای نظافت به منزل وی آمده بودند که یکی از آن افراد «حسین» است، گفت: مالباخته در اظهاراتش عنوان کرد که به این فرد (حسین) مظنون است.

رییس کلانتری 147 گلبرگ با بیان اینکه ماموران از متهم بازجویی کردند که وی عنوان داشت با فرد دیگری به نام «شهرام» برای «مسعود» اثاثیه‌اش را به پارکینگ منتقل کرده‌اند، گفت: حسین عنوان کرد، هنگامی که «مسعود» منزل را ترک کرده، مجدد در ساعت 17 عصربه منزل وی وارد شدند.

نورآبادی با بیان اینکه با توجه به نوع سرقت، اکیپی از کارآگاهان تشخیص هویت پلیس‌آگاهی برای اثربرداری به منزل مالباخته اعزام شدند، گفت: برای تطبیق اثر انگشت متهم با نمونه‌های پیدا شده، در حال حاضر این متهم در اختیار پایگاه چهارم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
هشدار! سرقت اثر انگشت توسط گوشیهای اندرویدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختران سارق راز سرقت 90 میلیونی طلاها را فاش كردند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دختران سارق راز سرقت 90 میلیونی طلاها را فاش كردند

رییس پلیس آگاهی استان كهگیلویه و بویراحمد از دستگیری دو دختر نوجوانی خبر داد كه در یك نقشه شوم طلاهای 90 میلیونی زوجی را ربودند.

سرهنگ عبدی‌پور در گفت و گو با ایسنا، در تشریح خبر كشف سارقان طلاهای 90 میلیونی گفت: در 27 خرداد ماه سال جاری یك فقره پرونده از كلانتری بازار یاسوج مبنی بر سرقت منزل دامپزشكی به نام «امید» برای رسیدگی به پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

وی با بیان اینكه پس از ارجاع پرونده، كارآگاهان پلیس آگاهی در بررسی محل سرقت متوجه شدند كه هیچ‌گونه آثار شكستگی در و پنجره كه نشان از ورود سارق یا سارقان احتمالی باشد وجود ندارد، گفت: با توجه به این گزارش به نظر می‌آمد كه سرقت داخلی است.

رییس پلیس آگاهی استان كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه پس از تشخیص داخلی بودن سرقت تحقیقات از صاحبخانه و همسرش آغاز شد گفت: امید در اظهارات خود عنوان كرد كه كلیه طلاهای آنان به ارزش تقریبی 90 میلیون تومان به سرقت رفته است.

عبدی‌پور با بیان اینكه تحقیقات ویژه برای واكاوی زوایای پنهان این حادثه آغاز شد گفت: كارآگاهان در تحقیقات دریافتند كه دختری 18 ساله به نام «زینب» آخرین فردی بوده كه طلاها را در منزل شاكی مشاهده كرده است.

وی با بیان اینكه تحقیقات نامحسوس از زینب برای تعیین نقش وی در سرقت 90 میلیونی ادامه داشت، گفت: بررسی‌ها ادامه داشت تا اینكه شوهرخاله زن امید در تماس تلفنی با شاكی عنوان كرد كه مقداری از طلاهای مسروقه داخل حیاط منزل وی افتاده كه ماموران به محل مراجعه و مقداری از طلاهای مسروقه را یافتند.

عبدی‌پور با بیان اینكه تحقیقات ادامه داشت تا اینكه در اولین روز تیرماه شاكی در هنگام خروج از منزل یك برگ یادداشت داخل حیاط خود پیدا می‌كند، گفت: در آن برگه نوشته شده بود كه مبلغ سه میلیون تومان وجه نقد از سوی یك راننده تاكسی به شاكی تحویل داده خواهد شد كه در بررسی‌ها مشخص شد راننده تاكسی كه از قضا، شماره پلاك خودرو نیز درون یادداشت وجود داشت بسته را تحویل نداده است.

وی با بیان اینكه پس از عدم‌تحویل پاكت حاوی پول از سوی راننده خودرو، شماره این خودرو استعلام شد كه مالك خودرو عنوان كرد كه خودرو را چندی پیش به شخص دیگری فروخته است گفت: تحقیقات ادامه داشت تا این كه راننده این تاكسی شناسایی و این فرد در اظهارات خود عنوان كرد كه چندی پیش یك بسته كه داخل نایلون مشكی رنگ پیچیده شده بود توسط زنی تحویل داده شد كه به آدرس شاكی تحویل بدهند. اما چندین مرحله به منزل امید مراجعه اما فردی در منزل حضور نداشت.

عبدی‌پور با بیان اینكه با توجه به اظهارات راننده «علی» مشخص شد كه درون پاكت مشكی رنگ مبلغ یك‌میلیون و 820 هزار تومان وجه نقد وجود داشت، گفت: این در حالی است كه سه عدد كلید كه توسط سارق یا سارقان احتمالی از روی كلیدهای منزل شاكی ساخته بود نیز درون پاكت وجود داشت.

رییس پلیس آگاهی استان كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه با توجه به نوع حادثه تحقیقات گسترده برای شناسایی سارق یا سارقان انجام شد گفت: زینب 18 ساله كه محصل نیز بود به همراه دختری 19 ساله به نام فائزه شناسایی و این نوجوانان با هماهنگی‌قضایی احضار و صراحتا به سرقت منزل امید اقرار كردند.

وی با بیان اینكه زینب در اظهارات خود عنوان كرد كه چند روز پیش در منزل امید مهمان بودم كه طلاهای آنان را دیده و محل نگهداری آنان را متوجه شدم گفت: بر اساس اظهارات زینب، وی موضوع سرقت را با فائزه كه یكی از همكلاسی‌های وی بود در میان گذاشته و نقشه سرقت از سوی زینب اجرایی می‌شود.

عبدی‌پور با بیان اینكه بر اساس اظهارات زینب مقرر شده بود كه زینب به منزل شاكی رفته و كلید خانه را بردارد گفت: زینب معترف شد كه هنگامی كه وارد منزل شاكی شده بود، در تماس تلفنی با فائزه از او خواستم كه به جلوی در منزل شاكی بیاید و هنگامی كه فائزه آمد كلیدهای منزل را مخفیانه و به دور از چشم صاحبخانه بیرون برده و به فائزه داده‌ام.

وی با بیان اینكه فائزه نیز پس از ساختن كلیدهای یدك، مجددا كلیدهای اصلی را به زینب تحویل می‌دهد تا زینب كلیدها را به دور از چشم صاحبخانه در سر جایش بگذارد، گفت: زینب معترف شد كه بعدازظهر آن روز متوجه شد كه شكات در منزل حضور ندارند و به همین دلیل به اتفاق فائزه و با استفاده از كلیدهای یدك ساخته شده وارد منزل شده و اقدام به ربودن طلاهای صاحبخانه كرده‌اند.

رییس پلیس آگاهی استان كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه فائزه نیز در اظهارات خود، سخنان زینب را تایید كرد گفت: آنان معترف شدند كه طلاهای مسروقه را به پنج تن از طلافروشی‌های یاسوج و دو تن از طلافروشی‌های شهرستان ممسنی فروخته‌اند كه با هماهنگی‌های قضایی این هفت مالخر نیز در عملیاتی دستگیر شدند.

وی در پایان افزود: متهمان به همراه پرونده متشكله در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند./ایسنا