اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آژانس خواستار همکاری ایران و بازرسان شد/آمانو باز هم خواستار بازدید از پارچین شد



دبیرکل آژانس بین‌المللی ,تاسیسات هسته‌ای ایران

آژانس خواستار همکاری ایران و بازرسان شد

دبیرکل آژانس بین‌المللی از ایران خواست تا هرچه سریعتر اجازه بازدید بازرسان از تاسیسات هسته‌ای ایران را صادر کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای سازمان ملل امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ایران باید هرچه سریعتر به بازرسان آژانس اجازه دهد تا درخصوص نگرانی‌های موجود پیرامون تحقیقات ایران برای دستیابی به بمب هسته‌ای از یکی از تاسیسات هسته‌ای مهم ایران بازدید کنند.

یوکیا آمانو که در جلسه آژانس با حضور 35 کشور این اظهارت را بیان می‌کرد ابراز امیدواری کرد که شاهد پیشرفت در مساله هسته‌ای ایران باشد.

دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اعلام کرد که آژانس به همکاری سازنده با دولت روحانی برای حل مسائل از روش‌های دیپلماتیک پایبند است.

 

آمانو باز هم خواستار بازدید از پارچین شد

مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بار دیگر از ایران خواست دسترسی به سایت نظامی پارچین را برای بازرسان میسر کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه خواستار همکاری فوری و اساسی ایران با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دسترسی به سایت نظامی پارچین شد.

بنابراین گزارش، یوکیا آمانو در حالی در جلسه شورای حکام آژانس سخن می‌گفت که این اولین جلسه شورای حکام پس از روی کار آمدن حسن روحانی، رئیس دولت جدید ایران است.

وی همچنان مدعی است که آژانس متعهد به حل دیپلماتیک مسائل باقی‌مانده با ایران است.

 

 


ویدیو مرتبط :
نخست وزیر بریتانیا خواستار همکاری ایران در نبرد با داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس بازرسان آژانس خواستار دسترسی به پارچین شد



رئیس بازرسان آژانس خواستار دسترسی به پارچین شد

مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آستانه مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه ۵+۱ که قرار است تا چند روز دیگر در بغداد انجام شود، با هیات مذاكره كننده ایران در وین گفت‌وگو كردند.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه وله، «هرمان ناکارتس» رئیس بازرسان آژانس انرژی اتمی در محل برگزاری مذاکرات تصریح کرد: «بسیار مهم است که بتوانیم در مورد مسایل باقی‌مانده با ایران گفت‌وگو کنیم. باید بتوانیم به افراد، اسناد، اطلاعات و مکان‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دسترسی داشته باشیم.»

ناکارتس همچنین از ایران خواست امکان دسترسی کامل به سایت پارچین به بازرسان آژانس داده شود.

با این وجود مقام‌های ایران تاكید می‌كنند كه به دلایل امنیتی اجازه‌ دسترسی بازرسان به پارچین را نمی‌دهند.

مذاکرات هسته‌ای با ایران پس از یک وقفه بیش از یک‌ساله اواسط ماه آوریل در استانبول ازسر گرفته شد.

گروه ۵+۱ متشکل از پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان، طرف مذاکره با ایران است و قرار است دور بعدی مذاکرات هسته‌ای با ایران، ۲۳ ماه می در بغداد برگزار شود./ایلنا