اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آژانس خواستار ازسرگیری مذاکره با ایران شد



 

 

انرژی اتمی , آژانس بین‌المللی

 

رئیس بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آستانه سفر سه روزه خود به ایران خواستار ازسرگیری مذاکره با تهران درباره برنامه هسته‌ای این کشور شد.

"هرمان ناکارتس" رئیس بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته در آستانه سفر ۳ روزه خود به ایران اظهاراتی اعلام کرد: «ما از تهران انتظار داریم با آژانس درباره برنامه هسته‌ای بحث‌برانگیز خود گفت‌وگو کند.»

وی در فرودگاه وین خطاب به خبرنگاران افزود: «ما برای آغاز گفت‌وگو با ایران که باید از مدت‌ها قبل آغاز می‌شد، بی‌تاب هستیم.»

رئیس بازرسان آژانس در ادامه گفت: «ما خصوصا امیدواریم که ایران با ما درباره بعد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای خود گفت‌وگو کند.»

هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست ناکارتس معاون مدیرکل در امور پادمان‌ها بامداد امروز به منظور انجام دیداری سه روزه وارد تهران شد.

ناکارتس قبل از ترک وین در فرودگاه به خبرنگاران گفت: ما در تلاش هستیم تا تمامی مسائل مهم باقی‌مانده با ایران را حل کنیم.

ناکارتس، ریاست تیمی شش نفره بازرسان آژانس را که قرار است از روز یک‌شنبه تا سه‌شنبه (9 تا 11بهمن) با مقامات ایران مذاکره کنند، بر عهده دارد.

پیش از این علی اصغر سلطانیه نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: این هیئت برای انجام مذاکرات و گفت‌وگو پیرامون موضوعات مورد نظر آژانس به تهران سفر می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه،وی این سفر را نشانی دیگر از شفافیت در برنامه‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای ایران و تعامل کشورمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برشمرد..../آفتاب نیوز


ویدیو مرتبط :
پاسخ بازرس اسبق آژانس به اتهامات آژانس علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران و آژانس هسته ای دوباره مذاکره می کنند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ایران و آژانس هسته ای دوباره مذاکره می کنند

این مذاکرات با حضور مقامات ارشد آژانس تنها چند روز قبل از صدور گزارش فصلی جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران برگزار می شود.ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه آینده مذاکرات جدیدی را در وین برگزار می کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، مذاکرات قبلی دو طرف حدود دو ماه پیش و بدون دست یابی به نتیجه ای در وین برگزار شده بود.

آژانس در بیانیه خود اضافه کرد: این مذاکرات جدید در محل سفارت ایران در وین برگزار خواهد شد.دیپلمات هایی در وین نیز قبل از این ، انجام این مذاکرات را در روز جمعه آینده، اعلام کرده بودند.

این مذاکرات با حضور مقامات ارشد آژانس تنها چند روز قبل از صدور گزارش فصلی جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران برگزار می شود.

رویترز می نویسد: مذاکرات جمعه آخرین فرصت ایران برای تاثیرگذاری بر محتوای گزارش آژانس است.

آژانس گفته است خواهان دریافت مجوز بازدید از امکان جدید، دیدار و گفتگو با افراد و مقامات و اطلاع از اسناد جدیدی در ایران است.

شماری از دیپلمات های غربی در وین گفته اند از مذاکرات جمعه، انتظار پیشرفتی ندارند.

در بیانیه آژانس آمده است در مذاکرات جمعه با ایران، هرمان ناکرتس بازرس ارشد و رفائیل گروسی معاون مدیرکل آژانس در امور سیاست ها، ریاست هیئت مذاکره کننده این نهاد را برعهده خواهند داشت .

این بیانیه اضافه می کند: ایران و آژانس ، مذاکرات بیشتری را درباره شیوه سازماندهی شده برای حل مشکلات مربوط به برنامه هسته ای ایران انجام می دهند.

پیش بینی می شود آژانس در گزارش جدید خود درباره ایران به ادامه روند غنی سازی اورانیوم در این کشور اشاره کند.

این گزارش به شورای حکام آژانس شامل 35 کشور ارائه می شود. نشست آتی شورای حکام بین روزهای 10 تا 14 سپتامبر 2012 برگزار می شود.  برنامه هسته ای ایران هم در این شورا بررسی می شود.

ایران بارها ضمن تاکید بر فعالیت صلح آمیز هسته ای برای مصارف غیرنظامی، بر آمادگی خود برای مذاکره با آژانس بین المللی انرژی اتمی و ارائه توضیحات درباره فعالیت های هسته ای اش اعلام کرده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در هیچ یک از گزارش های خود نتوانسته است هیچ دلیل قاطع و ثابت شده ای درباره انحراف یا فعالیت نظامی در برنامه هسته ای ایران ارائه کند./عصرایران