اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آژانس بین المللی انرژی اتمی : ایران بر روی چاشنی انفجاری هسته‌ای کار کرده/تهران همچنان به سئوالات باقی مانده جوابی نداده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاست خارجی - آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد:
ایران بر روی چاشنی انفجاری هسته‌ای کار کرده/تهران همچنان به سئوالات باقی مانده جوابی نداده است

آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌گوید ایران همچنان به سوالات باقیماندهٔ آژانس پاسخ نداده است.

رویترز نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود در مورد ایران مدعی شده است که تهران موفق به رفع نگرانی ها در مورد طراحی بمب هسته ای نشده است.

به گزارش تیک، در این گزارش اژانس انرژی اتمی ادعا شده است که تهران هنوز اطلاعات لازم را برای اژانس فراهم نکرده است.

گزارش آژانس در‌عین حال می گوید ایران غنی سازی اورانیوم را افزایش نداده و تجهیزات عمده ای در تأسیسات آب سنگین اراک نصب نکرده است.

 آژانس همچنین گفت که ایران هنوز هیچ توضیحی که بتواند مسائل معوقه را برای آژانس روشن کند نداده و هیچگونه پیشنهاد عملی ارائه نکرده است.

مسائل مذکور که در گزارش جدید آژانس به آن اشاره شده است، مسئله «آزمایش‌ چاشنی‌های انفجاری» و «شبیه‌ سازی کامپیوتری مرتبط با انفجار هسته‌ای» است که آژانس می‌گوید تهران هنوز پاسخی درباره آنها نداده است.

در بند ۵۶ گزارش ۱۸ صفحه‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است: «تحلیل‌ها و جزئیات به دست آمده نشان می‌دهد ایران بر روی چاشنی انفجاری هسته‌ای کار کرده و این اطلاعات از طرف آژانس معتبر ارزیابی شده است».


اخبار سیاست خارجی - تیک


ویدیو مرتبط :
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای به ایران می رود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران به توافق هسته‌ای پایبند است



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,انرژی اتمی

 

اخبار سیاست خارجی - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران به توافق هسته‌ای پایبند است

بر اساس توافق موقت هسته‌ای ایران با 1+ 5 که 20 ژانویه گذشته اجرایی شد، ایران بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای خود را در ازای کاهش تحریم‌ها متوقف می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در به روزرسانی ماهانه گزارش خود درباره توافق هسته‌ای گروه 1+5 با ایران اذعان کرده که ایران به شرایط توافق موقت هسته‌ای سال گذشته خود با این شش قدرت جهانی پایبند بوده و به کاهش ذخیره حساس اورانیوم خود ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، رویترز در ادامه این مطلب نوشته است: با این وجود این گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در بررسی توافق هسته‌ای ایران با 1+ 5 نقش مهمی دارد از تاخیر در راه‌اندازی یک راکتور تبدیل سوخت هسته‌ای که تهران برای انجام همه بخش‌های توافق شش ماهه خود در زمان تعیین شده تا 20 ژوئیه، به آن نیاز دارد، خبر داده است.

بر اساس توافق موقت هسته‌ای ایران با 1+ 5 که 20 ژانویه گذشته اجرایی شد، ایران بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای خود را در ازای کاهش تحریم‌ها متوقف می‌کند.

گزارش به روزرسانی آژانس بین‌الملی انرژی اتمی نشان داده که ایران همان‌طور که توافق 24 نوامبر این کشور با آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه تصریح ساخته، نیمی از ذخیره اورانیوم غنی شده سطح بالای خود را رقیق کرده و آن را به سطحی از غلظت پایین‌تر رسانده است.
اخبار سیاست خارجی - ایسنا