اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آنچه در سال 2016 در جهان روی خواهد داد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نتیجه انتخابات 2016 آمریکا، سرنوشت اتحاد دو کره و نامزدهای جانشینی بان کی مون در سازمان ملل متحد از جمله پیش بینی های مهم برای سال 2016 میلادی خواهند بود.

پیش بینی حوادث و رویدادها همواره یکی از جذاب ترین مسائل برای انسان ها در طول تاریخ بوده است. این موضوع اگر مرتبط با مسائل سیاسی باشد که بر زندگی همگان به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیرگذارند جذاب تر می نماید. از این رو همزمان با آغاز سال 2016 میلادی رسانه های معتبر بین المللی درباره حوادث سال 2016 میلادی پیش بینی هایی را انجام داده اند.

به گزارش خرداد، روزنامه "گاردین" با پیش بینی حوادث سال 2016 میلادی می نویسد""این سال سالی فاجعه بارتر برای سوریه و یمن خواهد بود، موج غیر قابل کنترل آوارگان بیش از پیش وارد اروپا می شوند، بار دیگر با بحران خواست بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا مواجه خواهیم شد، با موج خشکسالی های بیش تر در شرق چین و غرب آمریکا مواجه خواهیم بود و هم چنین شاهد افزایش سوء استفاده های اینترنتی توسط هکرها خواهیم بود".

البته گاردین اشاره می کند که دلایلی نیز برای خوش بینی نسبی در سال 2016 میلادی وجود دارد و در این باره می نویسد:"جنگ های کمتری در سال 2016 میلادی به وقوع خواهند پیوست، علیرغم آن که دو کره متحد نخواهند شد احتمالا اتحاد برای قبرس ترک نشین و یونانی نشین به وقوع خواهد پیوست".

گاردین درباره انتخابات ریاست جمهوری پیش روی امریکا اشاره می کند که پیش بینی نتیجه آن بسیار دشوار است با این حال، پیش بینی کرده که احتمالا امریکا شاهد به قدرت رسیدن نخستین زن در مقام ریاست جمهوری خود خواهد بود و در این باره می نویسد:"هیلاری کلینتون" جانشین طبیعی اوباما خواهد بود. در این بین "برنی سندرز" بدلیل شعارهای بیش از اندازه پوپولیستی خود شانس زیادی نخواهد داشت".

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

گاردین با تاکید اشاره می کند که سال 2015 سال بزرگی برای فضای مجازی نبود اما از دید این روزنامه سال 2016 احتمالا "بدترین، بدترین و بدترین" سال برای فضای مجازی و کارهای هکرها خواهد بود ! این روزنامه هم چنین پیش بینی کرده که احتمالا در همه پرسی درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به احتمال زیاد اکثریت رای دهندگان به خروج رای مثبت خواهند داد.

 گاردین درباره چشم انداز روسیه و قدرت پوتین در آن کشور می نویسد:"همه چیز بستگی به قیمت نفت دارد. پیش بینی می شود که او بتواند تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 میلادی در قدرت باقی بماند با این حال، عوامل دیگری نیز علاوه بر کاهش قیمت نفت تاثیرگذار خواهند بود که از جمله آن ها می توان به وضعیت جسمانی پوتین و شرایط بین المللی اشاره کرد".

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

گاردین می نویسد:"پیش بینی درباره روسیه تحت زمامداری پوتین کار دشواری است چرا که سیستم سیاسی او پیش بینی ناپذیر است. در این میان انقلاب در اوکراین و ساقط شدن جنگنده روسی توسط ترکیه نیز کاملا معادلات و نتیجه پیروزی ها و شکست ها را بهم ریخته اند". این روزنامه درباره پیش بینی ناپذیر بودن پوتین می نویسد:"در بهار گذشته یک هفته پوتین از صحنه عمومی غایب بود و پس از آن مشخص شد که او به آنفولانزا مبتلا شده بود اما مشاورانش از اشاره به این موضوع خودداری کرده بودند در نتیجه می توان درک کرد که پیش بینی مسائل روسیه تحت زمامداری او تا چه اندازه دشوار هستند.

این روزنامه بریتانیایی در ادامه به موضوع مهم دیگری اشاره می کند و آن تعیین جانشین جدید برای "بان کی مون" دبیرکل کنونی سازمان ملل متحد خواهد بود. گاردین اشاره می کند که به احتمال زیاد برای نخستین بار یک زن به سمت دبیرکلی خواهد رسید و در این باره می نویسد:"معلوم نیست شاید سال 2016 میلادی سالی متفاوت باشد از آن رو که یک زن به سمت دبیرکلی برسد. در این میان نامزدهای احتمالی برای کسب این مقام مطرح شده اند که دو تن از آنان زنان هستند: ایرینا بوکووا دبیرکل بلغاری تبار یونسکو و کریستالینا جورجیوا نائب رییس بلغاری تبار کمیسیون اتحادیه اروپا.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

خبرگزاری بلومبرگ نیز پیش بینی هایش را درباره سال 2016 میلادی ارائه کرده و می نویسد:"دونالد ترامپ به احتمال زیاد نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات 2016 نخواهد بود.روسیه به برنامه های توسعه طلبانه خود به خصوص در حوزه کشورهای بالتیک ادامه خواهد داد. درباره المپیک سال 2016 میلادی در ریودو ژانیرو نیز باید بگوییم که علیرغم تمهیدات شدید امنیتی در نظر گرفته شده هیچ گونه حمله یا اقدام خشونت آمیز تروریستی جدی روی نخواهد داد. در آمریکا نیز هیچ گونه قانون قابل توجهی درباره موضوع ازادی حمل اسلحه به تصویب نخواهد رسید. در اروپا افزایش حجم و دامنه ورود آوارگان و مهاجران در حوزه بالکان سبب تقویت دولت های ملی گرا در کل اروپا خواهند شد".

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

بلومبرگ پیش بینی می کند که رای دهندگان در انتخابات سال 2016 امریکا بسیار کمتر از سال های دهه 90 میلادی مشارکت خواهند کرد.

 

اخبار بین الملل - خردادنیوز

 


ویدیو مرتبط :
‫10 تا از پرفروشترین ماشین های جهان - سال 2016‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت بلند ترین سرسره جهان تا سال 2016



برج 84 متری ArcelorMittal Orbit برای بازی های المپیک 2012 لندن طراحی و ساخته شد.قرار است تابهار 2016 در این برج یک سرسره با طول 180 متر و ارتفاع 76 متر ساخته شود تا به بلند ترین سرسره جهان تبدیل شود.

برج 84 متری ArcelorMittal Orbit برای بازی های المپیک 2012 لندن طراحی و ساخته شد.قرار است تابهار 2016 در این برج یک سرسره با طول 180 متر و ارتفاع 76 متر ساخته شود تا به بلند ترین سرسره جهان تبدیل شود.این پروژه به دست شرکت معماری Bblur در حال برسی و انجام است.

ساخت بلند ترین سرسره جهان

ساخت بلند ترین سرسره جهان

ساخت بلند ترین سرسره جهان

ساخت بلند ترین سرسره جهان

ساخت بلند ترین سرسره جهان

اخبارگوناگون - تاپ ناپ