اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا 200سرباز دیگر به عراق اعزام کرد



اخبار,اخباربین الملل,آمریکا


 اخبار بین الملل - آمریکا 200سرباز دیگر به عراق اعزام کرد

وزارت دفاع آمریکا ˈپنتاگونˈ اعلام کرد:با توجه به بی ثباتی روز افزون درعراق، آمریکا200سرباز دیگر برای حفاظت از سفارتخانه خود در بغداد، تاسیسات و همچنین فرودگاه بین المللی بغداد به این کشور اعزام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روز سه شنبه خبرگزاری آلمان، از زمان حمله گروهک تروریستی داعش به عراق از ابتدای ماه گذشته و تصرف یک سوم خاک این کشور، آمریکا اقدامات حفاظتی از سفارتخانه خود در این کشور را تشدید کرد.

علاوه بر170سرباز آمریکایی که طی هفته های اخیر وارد عراق شدند، آمریکا 200 سرباز دیگر خود را طی دو روز یکشنبه و دوشنبه گذشته به همراه بالگرد و کادر پزشکی برای حفاظت از سفارت آمریکا و فرودگاه بین المللی بغداد به این کشور اعزام کرد.

ˈجان کربیˈ سخنگوی پنتاگون نیز گفت: در زمان حاضر 100 سرباز دیگر آمادگی کامل برای ورود به بغداد را دارند.

به این ترتیب شمار نیروهای آمریکایی که از زمان سقوط شهر موصل در 10 ژوئن توسط گروهک تروریستی داعش برای حفاظت از منافع رسمی آمریکا به عراق اعزام شده اند، به 470 تن رسیده است.

ˈباراک اوباماˈرئیس جمهوری آمریکا وعده داده است به استثنای حفاظت از امنیت سفارتخانه آمریکا، 300 مشاور نظامی آمریکایی و نیروهای حمایتی دیگر برای ایجاد مراکز عملیات مشترک با ارتش عراق، جهت مقابله با گروهک تروریستی داعش به عراق اعزام کند.
  اخباربین الملل - ایرنا


ویدیو مرتبط :
واکنش ها به اعزام نیروی امریکایی به عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع آمریکا: ناتو برای مبارزه با داعش در عراق، نیرو اعزام می‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

«اشتون کارتر» وزیر دفاع امریکا پس از نشست ناتو در بروکسل، اعلام کرد که در این سازمان، برای اعزام نیرو به عراق برای مبارزه با داعش به توافق رسیده‌ایم.

به گزارش فارس، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا که امروز برای نشست سازمان پیمان آتلانیتک شمالی (ناتو) در بروکسل حضور داشت، پس از نشست ناتو با اعلام اینکه کشورهای ائتلاف جهانی علیه داعش، عملیات هوایی خود علیه این گروه تروریستی را افزایش خواهند داد، گفت: کشورهای عربی خلیج [فارس] برای ارائه کمک بیشتر به ائتلاف ضد داعش اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در ابتدا در مورد عراق گفت: برای اعزام نیروهایی از ناتو به عراق برای مبارزه با داعش به توافق رسیده‌ایم و لازم است تا برای بازپس‌گیری موصل و الرقه از دست داعش عجله کنیم و آماده هستیم تا برای حمله علیه داعش به کارمان سرعت ببخشیم.

کارتر در این مورد افزود: استفاده از نیروهای ناتو در ائتلاف جهانی ضد تروریسم را بررسی می‌کنیم اما برای مبارزه با داعش نیازمند حمایت‌های مختلفی هستیم و این حمایت‌ها صرفا کمک نظامی نیست.

وزیر دفاع‌ آمریکا همچنین در مورد سوریه نیز گفت: بحران سوریه باید از طریق سیاسی که مورد پذیرش همه طرف‌های سوری باشد، به پایان برسد.

 

اخبار بین الملل - فارس