اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا 110 میلیارد دلار اشتباهی چاپ کرد



 

 

 

آمریکا 110 میلیارد دلار اشتباهی چاپ کرد

 

اشتباه در چاپ اسکناس در آمریکا سبب شد تا 110 میلیارد دلار اسکناس 100 دلاری چاپ شده پس از چاپ از چرخه خارج شود.

وزارت خزانه داری آمریکا که مسئول چاپ اسکناس در آمریکا است ، در چاپ اسکناس های 100 دلاری جدید که قرار بود با ضریب امنیتی بالا و غیر قابل جعل برای جاعلان باشد ، ناکام ماند و پس از چاپ مشخص شد که  مشکل بوجود آمده در کاغذ اسکناس‌های جدید 100 دلاری موجب شده این اسکناس‌ها هنگام چاپ تا خورده و صاف نباشند.

طراحان اسکناس های جدید 100 دلاری در اسکناس های جدید برای مقابله با جاعلان چند تکنیک پیشرفته از جمله  نوار اسکناس سه بعدی  و تصاویر متحرک را به کار برده بودند که با توجه به اشتباه در چاپ آن مجبور شدند تا کل اسکناس ها را از چرخه خارج کنند.

طبق اعلام خزانه داری آمریکا مقامات هم اکنون  درحال تعمیر ماشینهای چاپ اسکناس هستند تا با جدا نمودن اسکناسهای مخدوش از تکرار خطای به وجود آمده جلوگیری شود.جدا کردن این اسکناسها با دست حدود 30 سال طول می کشد.قرار بود اسکناس های جدید از فوریه سال 2011 ( بهمن 1389) وارد چرخه پولی آمریکا و جهان شود، اما با مشکل به وجود آمده احتمالا این زمان بندی تغییر خواهد کرد.

این در حالی است که وزارت دارایی آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که روند تولید این اسکناس ۱۰۰ دلاری حاصل نوعی جهش تکنولوژیکی و تمامی تلاش‌هایی است که تاکنون در این زمینه صورت گرفته است.

در جریان تولید و چاپ این اسکناس از هزاران لنز کوچک برای ساخت نوار امنیتی درون اسکناس که به رنگ آبی روشن است، بهره برده شده است. در این نوار امنیت سه‌بعدی با تغییر زاویه دید اسکناس، نقش یک ناقوس و عدد ۱۰۰ درون آن دیده می‌شود.

جعل دلار یکی از مشکلات عمده سیستم اقتصادی آمریکا و جهان است که همه ساله شبکه های حرفه ای جعل که در برخی موارد وابستگی هایی نیز به برخی دولت ها و باندهای مافیایی دارند ، میلیاردها دلار اسکناس جعلی وارد شبکه پولی جهان می کنند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
مراحل چاپ دلار آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: مراحل چاپ دلار آمریکا


مراحل چاپ دلار آمریکا


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.