اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا کشته‌شدن سرکرده بوکوحرام را باور نمی‌کند



اخبار,اخباربین الملل,کشته‌شدن سرکرده بوکوحرام


 اخبار بین  الملل - آمریکا کشته‌شدن سرکرده بوکوحرام را باور نمی‌کند

یک دیپلمات آمریکایی روز پنجشنبه تاکید کرد دولت آمریکا باور نمی کند که سرکرده گروه افراط گرای بوکو حرام در نیجریه کشته شده باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در حالی که ارتش نیجریه خبر کشته شدن سرکرده بوکو حرام را اعلام کرده است، یک مسئول وزارت دفاع آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز در آن شرکت کرده بود، تاکید کرد: ما تا زمانی که اسناد و شواهد کافی دریافت نکنیم به چنین داستان هایی چندان اعتماد نمی کنیم.

مسئولان ارتش نیجریه روز چهارشنبه رسما اعلام کردند ابوبکر شکو سرکرده گروه افراط گرای بوکو حرام کشته شده است اما با توجه به این که مقامات نیجریه پیش از این نیز چنین خبرهایی را منتشر کرده اند و بلافاصله بوکو حرام با پخش یک فیلم ویدئویی آن را تکذیب کرده است، باور این خبر نیز کمی دشوار است.

دیپلمات آمریکایی که نامش فاش نشده است، افزود: مسئولان دولت نیجریه تا کنون چندین بار کشته شدن سرکرده بوکو حرام را اعلام کرده اند و هر بار ما پی بردیم که چنین خبرهایی بی اساس بوده است. ابتدا در نیجریه اعلام شد که فردی شبیه ابوبکر شکو توسط ارتش کشته شده است اما بعد مسئولان ارتش این کشور اعلام کردند فرد کشته شده خود شکو بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، دولت آمریکا مبارزه با گروه افراط گرای بوکو حرام در شمال شرقی نیجریه را یکی از اولویت های خود در قاره آفریقا قرار داده است. آمریکا برای کمک به مسئولان نیجریه به منظور یافتن دویست دختر دانش آموز که عناصر افراط گرای بوکو حرام آوریل گذشته در نیجریه ربودند، تعدادی از کارشناسان سیاسی و نظامی خود را به این کشور اعزام کرده است.

دیپلمات وزارت امور خارجه آمریکا افزود واشنگتن همچنان متعهد است که برای یافتن دختران ربوده شده و نجات آنها تلاش کند چرا که این مسئله را یک چالش بزرگ می داند. وی افزود هدف اصلی آمریکا متوقف کردن اقدامات افراطی و تروریستی بوکو حرام در شمال نیجریه است.

 

 اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر


ویدیو مرتبط :
لحظه کشته شدن سرکرده تروریست ها در حلب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرکرده بوکوحرام در حمله ارتش نیجریه کشته شد



اخبار,اخبار بین الملل ,سرکرده بوکوحرام

یک سخنگوی ارتش نیجریه اعلام کرد نیروهای این کشور که در حال مبارزه با شبه نظامیان بوکوحرام هستند، «ابو مجاهد» یکی از سرکردگان این گروه تروریستی را در شمال نیجریه کشته اند.

به گزارش مهر به نقل از شینهوا، ژنرال «کریس اوکولاده» گفت این سرکرده بوکوحرام به همراه برخی از اعضای این گروه به تعدادی از نیروهای در حال گشت زنی نیجریه حمله کرده اند و در جریان درگیری که بین این دو گروه رخ داده، وی کشته شده است.

اوکولاده با بیان این که در جریان این حمله تعداد دیگری از اعضای بوکوحرام کشته شده اند، افزود: تعدادی نارنجک و خمپاره انداز به همراه چند خودرو مجهز به ضدهوایی در جریان این درگیری نابود شده و یا بدست نیروهای نیجریه ای افتاده است.

این سخنگوی ارتش نیجریه خاطرنشان کرد عملیات نظامی و شناسایی برای مقابله با حملات بوکو حرام در مناطق شمالی این کشور همچنان ادامه خواهد داشت. به گفته وی این عملیات به ویژه در مناطق جنگلی برای خنثی سازی میادین مین و از بین بردن موانع کار گذاشته شده توسط شورشیان، در حال پیشرفت است.

اخبار بین الملل - مهر