اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا دیگر توان بازدارندگی بالا در برابر ایران، چین و روسیه را نخواهد داشت



اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,موشک

 

همزمان با انتشار اخبار درباره افزایش صادرات تسلیحاتی مسکو به تهران سامانه نظامی

امریکا دیگر توان بازدارندگی بالا در برابر ایران، چین و روسیه را نخواهد داشت

نسل تازه موشک های اس -400 روسی، موشک های چینی و هم چنین پهپادهای ساخته شده ایرانی همگی نشان می دهند که نیروهای نظامی امریکایی در زمینه بازدارندگی دفاعی در پیش دارند.

روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" با انتشار گزارشی اشاره کرده که امریکا دیگر از توان بالای بازدارندگی در برابر ایران، چین و روسیه برخودار نخواهد بود چرا که فناوری های نظامی تازه روسیه که در اختیار ایران نیز قرار خواهد گرفت بر توان دفاعی این کشورها خواهد افزود.

 

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,موشک


به گزارش خرداد، این روزنامه به نقل از گزارش مرکز "برای امنیت یک امریکای تازه" اشاره می کند که امریکا و نیروهای نظامی آن بیش از اندازه به تاتیک های قدیمی وابسته شده اند. این مرکز تحقیقاتی افزوده است:"این تاکتیک ها استفاده از ناوهای هواپیمابر هستند که می توانند با تسلیحات تازه هدف حمله قرار گیرند.در این صورت فناوری های نظامی امریکایی در مسیر دو انتخاب قرار گرفته اند یا باید جنگ از راه دور را انتخاب کنند که تاثیرگذاری و امکان موفقیت کمتری دارد و یا باید به هدف نزدیک شوند که خطر بالای حمله طرف مقابل و خنثی شدن عملیات را به دنبال خواهند داشت. در این گزارش هشدار داده شده است که پاسخ دادن به حملات با سامانه های امریکایی اگر نه غیر ممکن که دشوار است.

 

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,موشک

 

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,موشک

 

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,موشک

 


این گزارش اشاره کرده که چین در حال تبدیل شدن به اصلی ترین حریف و رقیب امریکا در زمینه فناوری های نظامی و دفاعی است. این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود نوشته است که اگر رهبران نظامی و تصمیم گیرندگان امریکایی درباره ناوهای هواپیمابر  تغییر تاکتیک ها و به روزرسانی فناوری های ارتش امریکا تصمیم عاجلی اتخاذ نکنند در بازی نظامی به چین و روسیه خواهند باخت و نیروی دریایی امریکا نمی تواند برنامه هایش را به پیش ببرد.

 

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,موشک

 

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,موشک

 

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,موشک

 


در بخش دیگری از این گزارش از سلاح های چینی و روسی به عنوان خطرهای اصلی برای ارتش امریکا یاد شده است و در اینب باره آمده است:"موشک دی اف که سال گذشته در پکن به نمایش درآمد و از آن تحت عنوان "قاتل حامل" یاد می شود و به عنوان بخشی از تاکتیک مسدود کردن ناوها به کار گرفته می شود. چین  از این تسلیحات برای اعمال حاکمیت بر مناطق مورد مناقشه در دریای چین جنوبی استفاده خواهد کرد".

 

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,موشک

 


در بخش دیگری از این گزارش آمده است که کشورهای دیگر در حال مجهز شدن به فناوری های پهپادی و زیردریایی های تازه هستنند. از جمله ایران که در ماه های گذشته تصاویری از پرواز پهپادهای خود را به نمایش درآورده است.


در ادامه این گزارش از ارسال موشک های ضد هوایی اس -400 روسی به سوریه یاد شده و آمده است:"این موشک های ضد هوایی سال گذشته به سوریه انتقال یافتند و می توانند بیش تر کشورهای شرق مدیترانه را پوشش دهند. این موشک ها نسل جدید سیتسم پدافند هوایی روسیه هستند. اس-۴۰۰ قادر به تشخیص ۱۰۰ هدف به طور هم‌زمان و درگیر شدن با ۱۲ هدف به طور هم‌زمان از محدودهٔ ۴۰۰ کیلومتری است، از جملهٔ این هدف‌ها؛ هواپیما، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک است".

اخبار بین الملل - خرداد


ویدیو مرتبط :
تمرین نظامی آمریکا برای حمله به ایران چین روسیه از دریا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد جدید اما دوپهلوی آمریکا به ایران / کلینتون: فشار روسیه و چین به ایران



هیلاری کلینتون , پیشنهاد جدید آمریکا


هیلاری کلینتون، وزیر خارجه‌ی آمریکا روز سه‌شنبه گفت اگر ایران به راه‌حلی دیپلماتیک علاقه‌مند باشد، گروه ۵+۱ در نشست آتی «مسیری روشن» پیشنهاد خواهد کرد.

کلینتون که  در مؤسسه‌ی بروکینگز، در واشنگتن، سخن می‌گفت افزود که این مسیر «قابل راستی‌آزمایی ست و می‌تواند با اقدام در برابر اقدام مرتبط باشد».

هیلاری کلینتون همچنین گفت که اطمینان دارد ایران از سوی روسیه و چین تحت فشار است تا با آمادگی برای پاسخگویی به نشست مسکو بیاید..../انتخاب