اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا در پی گفت و گوی مستقیم با ایران برای نحوه مقابله با داعش است



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و آمریکا

 

اخبار سیاست خارجی  - آمریکا در پی گفت و گوی مستقیم با ایران برای نحوه مقابله با داعش است

ایران و آمریکا تنها کشورهایی بودند که در هفته گذشته به طور رسمی و از زبان عالی ترین مقام هایشان پیشنهاد ارایه کمک به عراق به منظور مقابله با تهدیدات ناشی از تحریکات گروه تروریستی داعش را مطرح کرده اند.

یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور نوشت: دولت واشنگتن در پی گفت و گوی مستقیم با ایران درباره نحوه مقابله با تهدیدات گروه داعش و نگرانی های امنیتی در عراق است.

به گزارش عصر ایران روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت: این گفت و گوها احتمالا از هفته جاری آغاز می شود و به نظر نمی رسد در محل گفت و گوهای هسته ای  که قرار است از روز دوشنبه در وین اتریش بین ایران و گروه 1+5 باشد، برگزار شود.

وال استریت ژورنال می نویسد: هنوز مشخص نیست دولت اوباما از چه کانال دیپلماتیکی برای گفت و گوی مستقیم با ایران در مورد بحران عراق استفاده خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز نیز روز گذشته به نقل از یک مقام آگاه آمریکایی نوشت؛ واشنگتن به دنبال برقراری دیالوگ مستقیمی با ایران به منظور یافتن راه حلی برای بحران است.

آمریکا روز شنبه اعلام کرد به منظور مقابله احتمالی با گروه داعش  ناو جنگی " یو اس اس جورج بوش " خود را عازم منطقه خلیج فارس کرده است.

برخی دولتمردان عراقی نیز در روزهای گذشته خواستار مداخله آمریکا در بحران عراق و ارایه کمک های این کشور به ارتش عراق به منظور مقابله با تروریست های داعش شده اند.

وال استریت ژورنال می نویسد : ایران و آمریکا تنها کشورهایی بودند که در هفته گذشته به طور رسمی و از زبان عالی ترین مقام هایشان پیشنهاد ارایه کمک به عراق به منظور مقابله با تهدیدات ناشی از تحریکات گروه تروریستی داعش را مطرح کرده اند.

گفتنی است از روز شنبه که ارتش عراق حملات خود را به منظور مقابله با پیشروی داعش در مناطق شمالی عراق تشدید کرده، پیشروی این گروه تروریستی کند تر شده است.

همچنین با صدور فتوای آیت الله سیستانی علیه این گروه ، هزاران عراقی داوطلب مسلح شده و گروه های مردمی مقابله با داعش تشکیل داده اند.
اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
مقابله با برنامه موشکی ایران و تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محسن رضایی: ایران حاضر نیست به خاطر مقابله با داعش کنار آمریکا باشد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار سیاست خارجی - محسن رضایی: ایران حاضر نیست به خاطر مقابله با داعش کنار آمریکا باشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: داعش برنامه‌ریزی صهیونیسم و آمریکا برای گسترش ارتجاع در منطقه و تغییر جهت بیداری اسلامی از سوی آمریکا و اسرائیل به سمت کشورهای اسلامی است.

 محسن رضایی در حاشیه مراسم ترحیم پدر همسر فرمانده کل سپاه، گفت: آمریکا، اسرائیل و عربستان در منطقه شکست خورده‌اند و بیداری اسلامی نیز به ضرر آنهاست، پس آنها جریان تندروی تکفیری را بوجود آوردند تا بیداری اسلامی را مهار و از این طریق نجات پیدا کنند. آنها از احساسات و تعصبات کور عده‌ای سوءاستفاده می‌کنند.

او همچنین گقت: اقدامات داعش یک طرح حساب‌شده است که با همکاری سازمان‌های اطلاعات آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه انجام می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: این توطئه بسیار ناجوانمردانه است زیرا اقداماتی توسط داعش انجام می‌شود که حتی هیتلر هم آن را انجام نداد.

رضایی درباره امکان همکاری ایران و آمریکا برای مقابله با داعش، گفت: ایران حاضر نیست در کنار آمریکا برای حل این موضوع قرار بگیرد.

او در پایان درباره نقش ترکیه در درگیری‌های اخیر عراق نیز گفت:‌ ترکیه هم در جریان این اتفاقات بود ولی میزان نقش آن کشور مشخص نیست.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا