اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا خواستار پرهیز ترکیه و روسیه از تشدید تنش ها شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به دنبال درگیری های لفظی ترکیه و روسیه بر سر اقدامات متقابل نظامی در کشور جنگ زده سوریه ، امریکا روز دوشنبه مصرانه از آنکارا و مسکو خواست از تشدید تنش ها پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا به این خبرگزاری گفت :' انجام مذاکرات مستقیم بین روس ها و ترک ها و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تشدید تنش ها حایز اهمیت است.'


ترکیه ازجنگ سوریه به نفع خود بهره برداری کرده و با استفاده از آتش توپحانه و نیز با تجاوز به حریم هوایی سوریه در حال گلوله باران و بمباران مواضع کردهایی است که پس از نبرد با گروه های تروریست بخشی از اراضی را از کنترل آنها خارج کرده اند.


این حملات هوایی و متعاقب آن جنگ لفظی بین ترکیه و روسیه امید ترک مخاصمه در سوریه را که بر اساس توافق کنفرانس امنیتی مونیخ قرار بود طی هفته جاری صورت گیرد کم رنگ کرده است.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
ترکیه خواستار ادامه روابط دیپلماتیک با روسیه شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سنای آمریکا خواستار تشدید تحریم‌ ایران شد



تحریم ایران,افزایش تحریم ایران

سنای آمریکا خواستار تشدید تحریم‌ ایران شد

نمایندگان مجلس سنا آمریکا در پیامی به باراک اوباما خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، اعضای مجلس سنای آمریکا از باراک اوباما خواستار تشدید تحریم ها علیه ایران شدند.

نمایندگان سنا در نامه روز دوشنبه خود به رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند در فعالیت برنامه هسته ای ایران، کاهش محسوسی را شاهد نبودیم و ما معتقدیم که تحریم های آمریکا علیه ایران باید تشدید شود و در عین حال که به دنبال حل دپلماتیک اختلافات با ایران هستیم، در بررسی امکان استفاده از راه حل نظامی جدی عمل شود.

نمایندگاه سنا با اشاره به آمادگی رئیس جمهور جدید ایران برای همکاری با گروه شش جانبه مدعی شدند که تهران از مذاکرات گذشته برای وقت کشی سوء استفاده می کند و این رهبر عالی انقلاب ایران است که تصمیم گیرنده نهایی در برنامه هسته ای این کشور است.

نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با 400 رای موافق لایحه تحریم‌های جدیدی علیه بخش نفت و دیگر صنایع ایران را تصویب کرد و این لایحه برای اجرایی شدن، باید به تأیید سنا و شخص باراک اوباما برسد.

واشنگتن مدعی است که ایران در تلاش برای ساخت تسلیحات هسته ای است در حالیکه ایران بارها تاکید کرده که برنامه هسته‌ای این کشور صرفا هدف تولید انرژی و اهداف تحقیقاتی را دنبال می‌کند.

در حالی که نمایندگان کنگره آمریکا و مجلس سنا خواستار افزایش تحریم ها بر ضد صادرات نفت ایران هستند، دولت چین به شدت با اعمال تحریم های اقتصادی و تجاری بر ضد تهران مخالفت کرده است.

طرح کنگره آمریکا با هدف کاهش یک میلیون بشکه ای صادرات نفت ایران تنظیم شده و با حمایت 400 نماینده کنگره روبرو شده است. مهمترین هدف از اعمال تحریم های نفتی بیشتر بر ضد ایران، افزایش فشارها برای متوقف کردن برنامه هسته ای صلح آمیز ایران بوده است.
نمایندگان آمریکایی مجازات های سنگینی را برای کشورهایی که به خرید نفت از ایران ادامه دهند، تعیین کرده اند.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، چین همواره بر حل و فصل مساله هسته ای ایران از طریق مسالمت آمیز و گفت و گو تاکید کرده و مخالف اعمال تحریم های یک جانبه از سوی یک کشور و بر اساس قوانین داخلی آن کشور بوده است./تسنیم